Krank makar scenario(/er) till Luna City Blues

Nu har jag gjort ett försök. Jag lutar åt att jag gillar det här mer, så jag funderar nu på att helt enkelt radera det gamla… dvs den exakta tidslinjen och det.
En fast tidslinje kan vara till hjälp, men jag tror att den nya skrivningen är mer hur man kommer att använda SLPna osv.

Wow! Jag vet inte riktigt vad jag väntat mig, men jag gillar dem. Väldigt "rena", inget clutter.

Jag tänker att man kan komplettera med enkla utskrifter av bakgrundstexterna jag länkade lite tidigare. Väldigt frivillig läsning; ingenting i själva äventyret krokar ju egentligen tag i rollpersonernas bakgrunder.

Jag kom också på att jag inte tänkt så tydligt kring varför rollpersonerna inte vara går till ISC-agenterna och ber dem lösa fallet. De vill ju också nacka kultister, gissningsvis. Och de har ju fått en ledtråd från fabriksarbetarna att ISC verkar vara inblandade…

Så jag tänkte lite och kom på att ISC-agenterna ju framför allt inte har minsta intresse i att låta Schultz' änka få veta någon sanning. De vill ju neutralisera kulten och sopa allt under mattan – det passar dem utmärkt att Schultz död fortsätter ses som ett tragiskt självmord.

Så nu står det med också.

Nu nånstans börjar det här stadiet av utveckling kännas "klart" – nästa steg för att göra liksom en produkt av det, en PDF som man kan sätta i händerna på folk, är mest att gå igenom punktlistan och göra löptext av allt – på engelska då, såklart. Och sedan göra en lätt-utskrivbar layout. Jag har börjat fundera på en "printer friendly"-variant av grundbokens grafiska formgivning; jag ska se om jag hinner göra lite experiment med den under veckan kanske. Eller veckan efter det; jag ska spelleda till helgen…

Ska provköra scenariot på tisdag. Får se hur det går.

Vilka ledtrådar kommer de plocka upp, vilka kommer de att missa? Spännande. Vilka missar kommer jag att göra? Många frågor.

Back