Jag kom också på att jag inte tänkt så tydligt kring varför rollpersonerna inte vara går till ISC-agenterna och ber dem lösa fallet. De vill ju också nacka kultister, gissningsvis. Och de har ju fått en ledtråd från fabriksarbetarna att ISC verkar vara inblandade…
Så jag tänkte lite och kom på att ISC-agenterna ju framför allt inte har minsta intresse i att låta Schultz' änka få veta någon sanning. De vill ju neutralisera kulten och sopa allt under mattan – det passar dem utmärkt att Schultz död fortsätter ses som ett tragiskt självmord.
Så nu står det med också.
Nu nånstans börjar det här stadiet av utveckling kännas "klart" – nästa steg för att göra liksom en produkt av det, en PDF som man kan sätta i händerna på folk, är mest att gå igenom punktlistan och göra löptext av allt – på engelska då, såklart. Och sedan göra en lätt-utskrivbar layout. Jag har börjat fundera på en "printer friendly"-variant av grundbokens grafiska formgivning; jag ska se om jag hinner göra lite experiment med den under veckan kanske. Eller veckan efter det; jag ska spelleda till helgen…