Vad det gäller Jeepforms spel - det enda jag kan uppleva som problematiskt med de spelen är att de inte egentligen ändrar på någonting. De försöker problematisera runt övervikt och våldtäkt, men det är aldrig de som faktiskt utsatts som får lov att "komma undan", eller de som aldrig haft problem som blir utsatta för det som spelen försöker simulera.
Lamentations of the Flame Princess är egentligen inte mer problematiskt än något annat rollspel om en inte tar med Zak S och James Edward Raggi IVs attityder i beräkningarna. All kritik som riktas mot deras produkter slås bort med att de som kritiserar inte förstår vad de pratar om, vilket ärligt talat är en rätt vanlig reaktion. Zak S brukar köra med att man inte är sexpositiv om man inte gillar hans grejer.
Sedan har Raggi också uttalat i Fuck for Satan att han skrivit den modulen enbart för att provocera, eftersom han tycker att kreativiteten inom rollspelshobbyn blivit omskuren på grund av "politisk korrekthet". Jag tolkar av de kommentarer jag läst att det handlar om att Raggi inte vill bli kritiserad. Lite som Desborough som anser att kritik mot hans alster är att begränsa hans kreativa frihet, vilket man kan läsa om i det i mitt tycke vidriga porrkortspelet Hentacle.
För att förtydliga ytterligare - jag kritiserar aldrig något jag själv inte läst eller spelat, vilket för mig har lett till att jag knatat igenom diverse motbjudande alster, sett en hel del YouTube-videos med Thunderf00t som jag önskar att jag kunde skura bort ifrån hjärnan och - ja - spelat tentakelporrkortspel som rent ut sagt varit mer våldtäktsporr än tentakelporr. I mitt tycke är det dock viktigt att ta del av det man kritiserar innan man kritiserar det och det kostar ibland på.
EDIT: Vill tillägga att anledningen till att jag tar upp Raggi, Zak S och Desborough beror på att Khan frågade om varför LotFP togs upp. Vill också poängtera att jag inte tillskriver Raggi, Zak S eller Desborough några åsikter som de själva inte uttalat vid något tillfälle.