Varulv [KoK] - R8

Accepterar du ordförande Empiricus förslag?

• Total voters
    10
Brynolf och Fjodde, ni vet att jag är god. Sen kanske ni tycker jag spelar dåligt men det är en annan femma. Låt inte Impetigo och company rösta ner förslaget.

Hmmm, vill vi det?
Nä, jag är nog faktiskt benägen att hålla med Basse här från tidigare - vi borde hålla på våra tankar om förmågeanvändandet och tillgången.

När jag bad om lite tips och tankar tidigare idag var det utifrån att jag trodde jag visste hur jag skulle spela min förmåga, sen kom Octa in och misstroendeförklarade och då blev jag osäker. Jag har kört bil hela dagen (Ängelholm - Stockholm) och kände att jag inte hade analysförmåga själv nog och då var det tryggt att fråga dem som jag tänkte skulle svara - du och Anthrox. Nu har du ju svarat väldigt fint, men med facit i hand är det ju rätt onödigt att hålla på och lägga ut tankar om förmågorna åt ulvarna här - både du, jag och Octa borde ha analyskapacitet att kunna spela förmågorna på bra sätt i det tysta själva.

När det gäller paketet är jag tveksam. Jag vill ha 2 poäng så vi kan komma upp i matchboll nästa gång vi har ett bra läge med en grön ordförande, men å andra sidan kan det dröja ett tag då det är BM, Basse och Stradh kvar och de har alla inte lyckats gröna sig särskilt mycket det här partiet.

Är det bättre att rösta ner alla paket tills vi får tillbaka klubban när alla varit? Det känns oändligt långsamt bara, många gissningar för ulvarna och flera gratispoäng.

@Sysp du får bestämma. Fullt möjligt att det är smartare att spela det långa spelet. Rösta ner och vänta, ge ulvarna en poäng per runda. Faktum är ju trots allt att vi ger ulvarna en poäng mer än till oss själva denna runda med paketet. Plus en till med väntarösten. Fördelen med att rösta igenom är att jag kan klippa Stradh om vi vill det. Då blir det en runda mindre som behöver vaskas.

När det gäller paketet är jag tveksam. Jag vill ha 2 poäng så vi kan komma upp i matchboll nästa gång vi har ett bra läge med en grön ordförande, men å andra sidan kan det dröja ett tag då det är BM, Basse och Stradh kvar och de har alla inte lyckats gröna sig särskilt mycket det här partiet.

Är det bättre att rösta ner alla paket tills vi får tillbaka klubban när alla varit? Det känns oändligt långsamt bara, många gissningar för ulvarna och flera gratispoäng.
Nej jag är lite inne på att riva av plåstret och lida igenom dessa rundor. Vi måste ju rösta ner BM minst och jag tror inte på Stradh heller. Basenanji har ju inte höjt sig direkt heller.

@Octagonal nej, men ditt förtroende är rejält naggat.
Men jag behöver ju inte gilla ditt paket heller.

Om vi leker med tanken att det röstas igenom. Vad ska jag säga till Vimes att jag vill spela.

Spela: 2-3
Slänga: 0-1
Behålla: 1-2
Nästa ordförande: Big mama
Nominera till utröstning: Stradh

Borde jag ändra något?

Lägger mig på Nej så länge, inte för att jag misstror Octa men för att jag inte gillar att ge ulvarna tre poäng nu, och de andra alternativen suger också.

Vaska 0-1 och 1-2 säger jag. Skicka vidare 2-3, det är åtminstone ett tjänligt kort precis på slutet om vi kan gneta ihop tre poäng till.

Alright. Nej it is.

Möjligt att detta är det bästa för byn trots allt. Vi tjänar en poäng men går miste om en förmåga.

Fair enough!

Om det röstas ner händer ingenting med paketet tror jag. Vilken som går vidare lottas väl eller tänker jag fel?

Om det röstas ner händer ingenting med paketet tror jag. Vilken som går vidare lottas väl eller tänker jag fel?
Jo, du tänker fel 👍 Alternativet i paketet och det du valt att slänga kasseras (se R1 och R2 och reglerna) oavsett om paketet röstas igenom eller ej. Så du ska fortfarande låsa paketet även om du inte tror det går igenom, men då med en konspiration i paketet som du vill kassera.

Bra att du är med nu fjodde i matchen.
Snacka om att fiska för ulvlaget.
Det är inget som skall ges till dem.
Octa, Brynolf å Sysp klarar att använda grejjerna själva.

Sen så om nån tex Empi är röd så vet ju ulvarna redan men nu får du berätta vad du ska med den infon till @fjodorsenuba 👍
Jag ville veta för att jag skulle fatta beslut om ja eller nej till Octas paket.
Empiricus kan bekräfta det Octagonal säger.
Information hjälper mer än stjälper i detta läge. Du och jag om något borde veta detta efter R2 xD

Jag ville veta för att jag skulle fatta beslut om ja eller nej till Octas paket.
Empiricus kan bekräfta det Octagonal säger.
Information hjälper mer än stjälper i detta läge. Du och jag om något borde veta detta efter R2 xD
Om det verkar som om paketet är på väg att gå igenom kommer jag outa förmågan. Iom att jag tror octa är ulv så vet redan ulvlaget vad för förmåga som finns på bordet

Det var en 10-årig bröllopsfest jag var på, där vi fick reda på att de för 10 år sen gifte sig i en helikopter flygandes över Las Vegas.
Så nu vet du var ribban ligger @Sysp.

Back