Varulv [KoK] - R8

Accepterar du ordförande Empiricus förslag?

• Total voters
    9
Det kan nog också vara värt att gå till protokollen med Sidds ordförandeskap, för att försöka avgöra ifall han är ulv eller ej, för det påverkar nog hur stor risk det är att Impe är ulv.
👍
För protokollet hade jag kunnat få ett Siande vilket hade varit mumma nu.

Vad gäller @StradhLestat som skrev nåt kort intetsägande bara i första rundan kanske så tror jag denne faktiskt skulle deltagit mer som bybo.

Rädd ulv som nu inte vågar kliva in för det är för stor uppförsbacke att få igenom ett ordförandeskap och ulvalaget hoppas att byn ska utesluta denne vilket ger ulvarna +poäng.

Du är välkommen att rösta nej.

Som bybo med förmågan att vara ordförande igen så tar jag den. Jag vet att jag är grön. Jag vet däremot inte om du är grön. Därför tog jag den, därför inte heller något personligt då det gäller alla andra spelare.
Får de avsatta ordförandena bli valda eller har de förbrukat sin omgång? Empiricus kan ju va grön baserat på att ni båda bekräftar samma poäng.

Jag föreslår Big Mama som nästa ordförande.

Tror det kan vara så att Sysp eller Brynolf behöver ha fått en bra förmåga för att kunna rädda situationen lite här. Vet inte riktigt vad det skulle vara för något dock. Gå till protokollen gör ju inte så mycket nu. Inte heller väktare. Osannolikt att vi fått ett tredje misstroende. Men ett siande på Basse eller BM vore kanske något?
Hur många rundor har vi råd att vaska nu? Finns det någon möjlighet att få reda på status av de kvarvarande? Jag tror som sagt att både BM och Basse är ulvar, och då vet jag inte riktigt hur vi ska ta oss ur det här utan att behöva rösta nej flera rundor i rad.
Sia mig gärna!

Tror vi att nattmord kostar tre?

Har de sparat har de isåfall tre kills att dela ut.

Säg att tre dör nästa natt. Då är vi bara tre fem bybor kvar. Om jag utesluter en bybo så bara fyra stycken.

Det som däremot är mer troligt är att de har bränt poäng längs vägen. Dels genom att sia men chansen finns även att de brände ett nattmord på mig som gick åt skogen.

Tror vi siande kostar lika mycket eller kostar det bara två?

Nu får vi ju se men om Empi visar sig vara ond var det väldigt tur att jag tog tillbaka ordförandeskapet.
Empiricus hade inte bara fått en förmåga utan hade även dödat av en bybo.

Jag vet inte om jag ska rösta Ja eller Nej till paketet!!! Finns onekligen för och nackdelar med båda och allt kokar ner till vem jag ska välja att lita på. Jag är en förvirrad bybo som inte vet vem som ljuger och inte har den lilla extra info som ni som varit bybor fått. Typ som vanligt alltså…

@Octagonal
@Empiricus

Vad är det för förmåga denna runda.
Jag är villig att rösta ner paketet för en slump på Strad.

@Octagonal måste säga att det var otroligt skumt att sno det från empiricus direkt i rundan. Hade ju varit värt att.vänta ut lite tycker jag och fiskat mer paketförslag ect.
Eller ännu bättre... gett ordföradet till någon som du misstänker är ulv och ta tillbaka det från den så den inte kan bli vald till ordförande. Tror du sänkte byboskeppet med solospelet tyvärr.

Det till trots ser jag inget skäl till att inte rösta Octagonal till envåldshärskare för besluten igen.

Tja, @Octagonal har inte stärkt sina aktier i min läsning. Att ta ordförandeskapet från @Empiricus var knappast vackert eller givet.

Men om det var en vågad solo-hjälteräd eller ett taktiskt ulvdrag är svårare att bestämma sig för.

Tills vidare röstar jag ner paketet: en osäker ordförande vill jag inte ge nån förmåga. Vi har råd att vaska den här rundsn och få nåt bättre.

Ordförandevaletvär lätt däremot: jag i första hand men annars blir @Big Mama ett bra val.

Tror det kan vara så att Sysp eller Brynolf behöver ha fått en bra förmåga för att kunna rädda situationen lite här. Vet inte riktigt vad det skulle vara för något dock. Gå till protokollen gör ju inte så mycket nu. Inte heller väktare. Osannolikt att vi fått ett tredje misstroende. Men ett siande på Basse eller BM vore kanske något?
Hur många rundor har vi råd att vaska nu? Finns det någon möjlighet att få reda på status av de kvarvarande? Jag tror som sagt att både BM och Basse är ulvar, och då vet jag inte riktigt hur vi ska ta oss ur det här utan att behöva rösta nej flera rundor i rad.
Tror det är bättre att hålla på förmågeanvändningen lite?

Utan att avslöja exakt jag och Brynolf har, kan vi diskutera vilka alternativ som finns framöver för att förmåga oss med fördel?

Den här rundan känns det som att det är ganska liten nytta av förmågorna för att gröna eller röda Octa, däremot är ju 2-3 ett ganska farligt kort att köra igenom nu beroende på hur nära ulvarna är att vinna.

Tycker vi att Empi och Octagonal ska berätta vilken förmåga som ligger i paketet? Jag är kluven, lutar nog mer åt att rösta igenom paketet (om vi inte tycker det är för risky) och då vill vi inte ha outat vilken förmåga Octa har för ulvarna ifall både Octa och Empi är bybor. Även om Empi är ulv så tjänar vi bara på att outa förmågan ifall det påverkar oss i byn att rösta igenom paketet eller ej.

Lite ironiskt med tanke på att både BM och Basse har röstat på mig som ordförande i tidigare rundor 😊

Varför är alla så skeptiska mot mig? Vad rent konkret gör mig ulvig?

Vore ju tråkigt om jag fick 3-0, 3-0 och 3-0 och så blev det paketet nedröstat ”för Basse går det ju inte att lita på!!1!!”

Och inget snack om förmågot, tack! Är inte det Varulvsspel 101: man håller näbben om sånt?!

Utan att avslöja exakt jag och Brynolf har, kan vi diskutera vilka alternativ som finns framöver för att förmåga oss med fördel?
Väktande är ju som det är. Svårt att säga så mycket utan att veta om ulvarna ens försökt sig på något mord.

Misstroendeförklaring är ju bra mot nån man, tja, misstror. Alltså inte mot Empiricus... Tror inte den bör användas mot octa idag, utan sparas mot stradh eller nästa. Ellerjavetinte.

Siande tja, antingen siar vi väl octa nu, eller så siar vi den av basse&bm som vi låter leva.

Protokoll-koll... Well, jag tror ingen har ljugit hittills va? Möjligen Sidd eller Fjodor då, det var ju lite trevande där i början. Men jag tror det är svårt att gröna någon med den här förmågan i dagsläget. Men hittar man en lögn så är det ju kanon.

Back