Varulv [KoK] - R8

Accepterar du ordförande Empiricus förslag?

• Total voters
    9
Varför är alla så skeptiska mot mig? Vad rent konkret gör mig ulvig?

Vore ju tråkigt om jag fick 3-0, 3-0 och 3-0 och så blev det paketet nedröstat ”för Basse går det ju inte att lita på!!1!!”
VJVS Basse

Du brukar vara mer aktiv och välja glädjen Basse. Nu har du aktivt jobbat ner Anthrox/Brynolf/Octa-gänget (som verkar ha koll på läget) sen du slutade lågflyga😇

Följande paket lägger jag fram.

Spela, 2-3. Då är byn tre poäng från att vinna.

Slänga 1-2.

Behåll 0-1.

Nästa ordförande får gärna ni andra bestämma. För min del kan vi köra på Basse.

Ifall nån röstas ut blir det Stradh som inte deltar.

Ur mitt perspektiv är det rationellt att jag är ordförande alla rundor för att jag vet min lag tillhörighet. Jag vet inte er andras.

Om Empiricus är ulv är det bra att denne inte fick förmågan, inte fick ett gratis nattmord och inte får välja nästa ordförande. Massor av fördelar ur mitt byboperspektiv att ta ordförandeskapet. Ifall Empiricus hade ljugit om alternativa hade det funnits ännu mer att vinna. Nu var det inte så.

Nackdelen är egentligen ingen direkt om Empiricus var bybo då jag också är bybo ska göra det som är bäst för byn. På sikt är det möjligt att förmågan hade kunnat användas vid annat tillfälle men det är vad det är.

Nu hoppades jag att Empiricus hade ljugit om alternativen.

Det hade denne inte. Om jag varit ulv hade jag anklagat Empi för detta. Det gör jag inte!

Jag är inte ulv.

Jag har skummat igenom r7 och r8.

@Anthrox skriver att han sa att han skulle hänga sig själv för att locka ulvar att rösta ja på hans paket och sen i nästa andetag att ulvar aldrig skulle rösta ja till hans paket.

Okaj.

Enda skälet han anför är att jag outade siandet, det antyder alltså att ulvarna skulle vara så rädda för att ge Anthrox siandd att de velat rösta ned paketet.

Varföe skulle ulvar vara rädda för sianden? Det är uppenbarligen i ulvarnas händer sianden blir farliga, det är knappast hela världen för ulvarna om en bybo kan sia nån vare sig röd eller grön.

Sen visar Octa sina äkta färger igen denna rundan, samma som sist: blodröd.

självklart är det nej till Octas paket.

Tagga mig om det är viktiga detaljer jag missat eller vid frågor, jag kommer bara kika in sporadiskt.

Att Impe skulle rösta nej var ju en lågoddsare.

Se till o rösta ni andra också, alla måste ta ställning!

Hur skulle jag skaffat dem? Jag har aldrig fått chansen att visa vilken snel hest jag är, mer än att rösta på de paket som gett byn tio poäng!

Suck.
Jo du har haft massor att tillfällen att faktiskt utöva VJVS och kritiskt granska alla i spelet. Men du har snurrat likt Sidd och hejat på BM som om hon inte är ulv bör fundera på att anfalla mer än en bybo för att hjälpa byn.

Både du och BM har inte grönar er genom att vara passiva och undvikit att svara på direkta frågor till er. Tom lågflygaren Stradh har bättre innehåll i sina typ 4 poster.

Jag har skummat igenom r7 och r8.

@Anthrox skriver att han sa att han skulle hänga sig själv för att locka ulvar att rösta ja på hans paket och sen i nästa andetag att ulvar aldrig skulle rösta ja till hans paket.

Okaj.

Enda skälet han anför är att jag outade siandet, det antyder alltså att ulvarna skulle vara så rädda för att ge Anthrox siandd att de velat rösta ned paketet.

Varföe skulle ulvar vara rädda för sianden? Det är uppenbarligen i ulvarnas händer sianden blir farliga, det är knappast hela världen för ulvarna om en bybo kan sia nån vare sig röd eller grön.

Sen visar Octa sina äkta färger igen denna rundan, samma som sist: blodröd.

självklart är det nej till Octas paket.

Tagga mig om det är viktiga detaljer jag missat eller vid frågor, jag kommer bara kika in sporadiskt.
Vad tycker du om Empiricus bortfall? Är det ett fiske för att gröna Octagonal?

Back