Varulv [KoK] - R7

Accepterar du ordförande Octagonals paket?

• Total voters
    10
En sista grej innan playan:

Jagvtorr att Vimes tagit höjd föe att folk skulle försäga sig om sina organisationer.

Nästan ingen har gjort det så jag tror inte ulvarna kan vunna den vägen.

Då måste de nattmörda och då är det klart mindre farligt att ta ut ulvar iom att vi skjuter fram deras vinstvillkor med varje ulv vi tar ut.

(Ang att rösta ut Stradh eller inte ich hur jobbigt det blir om han ryker som ulv)

Ja @Anthrox hur var det egentligen? Om Impes argument håller så är ju Octa inte så värst grön

Jag läser om R4 nu. Efter att Anthrox tar tillbaks ordförandeskapet ser Impetiog rött och skriver många och långa inlägg om varför Anthrox till 100% är röd. (Jag överdriver inte).

Impetigo är helt oförstående till hur en grön Anthrox skulle kunna sno den från Impetigo. Trots att Impetigo basunerat ut att han tänker döda Anthrox. Vidare tycks inte Impetigo se logiken att Anthrox själv vet att han är bybo och därmed automatiskt ur sitt byboperspektiv är en bättre kandidat till ordförandeposten än en slumpad Impetigo som dessutom vill föda Anthrox.
Impetigos bild går bara inte ihop.

Jag vill vara väldigt tydlig här till @Impetigo, @Brynolf och alla er andra.

@Anthrox skrev aldrig i R4 att denne tänkte utesluta sig själv.
Det var väldigt tydligt att detta inte skulle ske!
I en post av många diskussioner hela rundan skrev Anthrox detta: ”Jag är nog fortfarande mest för idén att jag röstar ut mig själv, om någon ska röstas ut.”

Läser man rundan och kontexten är det glasklart att Anthrox inte skulle rösta ut sig själv.

Jag minns urtydligt att Anthrox sa att ham skulle hänga sig själv. Det var ett av de bärande argumenten i hans resonemang.
Detta är inte sant! Impetigo bättre än såhär kan du😉

Alright så han sa det tidigt i rundan. I slutet var det iallafall uppenbart att så inte skulle ske…

Ulvarna vill döda en grön Anthrox. Därför röstar de ja till paketet.
Du kan inte basera hela rundan på ett inlägg i början av rundan. Det fungerar inte.

Läs slutet så förstår du att din historia i efterhand inte går ihop.

Ja @Anthrox hur var det egentligen? Om Impes argument håller så är ju Octa inte så värst grön
Well...
Att jag sa att jag tänkt hänga mig själv var en nödlögn (jag vet att bybor inte ska ljuga, men ändå) för att locka ulvarna till att rösta för paketet.
Jag hade aldrig några planer på att hänga mig själv den rundan. Jag hade dock heller inga planer på att överleva.
Eftersom det fanns ett siande med i paketet (som alla visste, inklusive ulvarna) hade det varit helt bortkastat om jag hade hängt mig själv, och exakt samma effekt hade uppnåtts ifall nästa ordförande hade hängt mig.
Och jag kan fortfarande anse att det kan vara värt att hänga mig för att svart på vitt få veta att jag talat sanning.

Och anledningen till att jag tycker Octa då agerat som en bybo I den situationen:
Ulvarna vet att jag är bybo. De vet/tror att allt jag säger är sant (hade jag inte erbjudit mig att hänga mig själv fanns det ingen anledning för ulvarna att rösta för paketet, och jag ville ju försöka få med mig både de och oss, tyvärr avslöjade impe själv att förmåganvar siande, vilket effektivt dödade alla möjligheter för ulvarna att kunna se det som ett attraktivtpaket). Det betyder att ulvarna räknar med, om paketet går igenom så får byn:
2 poäng, mot ulvarnas 0.
Ett siande som garanterat en ordförandes position.
En av byn valde ordförande, som kommer ha garanterad färg.

Var god förklara hur en ulv kan ha tyckt det var en bra deal.

Alltså, jag är kluven. Det är viktigt att förstå att även ulvar kan bete sig grönt: rösta ja till en bybo-ordförandes paket, gröna andra bybor, spela på ett sätt som gynnar byn överlag. Det är ju det som är kul med vinbägandet i varulvsspel.

Liksom, logiken är att den enda som verkligen kan gröna någon är SL. ”Ja men Anthrox har ju grönat Brynolf hörru!!11!!” Jo, och just nu håller jag Anthrox för grön, men teoretiskt kan en ulv-Anthrox få förmågan, använda den och gröna en bybo. Det måste inte vara grönande att någon sias grönt. Jag tycker faktiskt att andra saker är grönande: Anthrox spel överhuvudtaget och viljan att vinna.

Jag hängde med dåligt den runda där Octa ska ha drivit genom Anthrox paket, men jag minns att Anthrox spelade ganska desperat med sin misstroendeomröstning. Jag minns också att han la sitt eget deltagande i potten. Kan Octas spel ha varit en chans att rädda sig själv i ett läge där Octa var pressad?

Så, hörni jag tycker nog att vi röstar ner paketet och hoppas att ordförandeskapet hamnar hos någon vi verkligen litar på. Det kan också vara ett argument för att ta ut Stradh eller andra kontroversiella spelare.

Det betyder att ulvarna räknar med, om paketet går igenom så får byn:
2 poäng, mot ulvarnas 0.
Ett siande som garanterat en ordförandes position.
En av byn valde ordförande, som kommer ha garanterad färg.
Det här har jag inte fattat, men jag var ju mitt i inspelningsteknikens härliga flow.

Varför valdes Brynolf som siarmål?

Det här har jag inte fattat, men jag var ju mitt i inspelningsteknikens härliga flow.

Varför valdes Brynolf som siarmål?
För att han var ordförande. (Och ärligt talat trodde jag att brynolf var ulv, skrev till och med det i paketet till Vimes, "Utser Brynolf till nästa ordförande, mot bättre vetande" 😅)

@Basenanji du ser ut som en ulv nu.
Du röstade ja på mig som ordförande när det var kört att rösta ner.

Nu när det finns hopp att rösta ner förslaget går du emot mig.
Du är inte konsekvent och tycks gå efter nån ulvchatt. Jag får inte ihop det annars.
Varför röstade du ja till paketet och hade mig som grön för att i denna runda gå efter Impetigos pipa?
Du spelar inte konsekvent.

Såhär skrev du igårkväll:

”Ok! Nu vänder vi på kuttingen! Tack för alla pedagogiska exempel på hur lite ulvarna ksn ha! 💪😃👌

Ordföranderöst: Octagonal

Ingen utröstning!

Klapp-klapp-klapp!”

Du röstade alltså för att jag skulle bli ordförande. Vad har ändrats, vem i ulchatten har sagt till dig att rösta nej?

För jämn omröstning är inte bra då ulvarna kan avgöra med sen röstflytt.

Därför är det i mina ögon obegripligt att inte alla bybor direkt röstar. Det går ju alltid att ändra sig men att inte rösta alls bara oerhört dåligt spelat.

jag tycker nog att vi röstar ner paketet och hoppas att ordförandeskapet hamnar hos någon vi verkligen litar på. Det kan också vara ett argument för att ta ut Stradh eller andra kontroversiella spelare.
Äntligen kommer du in i spel Basse.😍

Med en snömospost som landar i att vi ska rösta nej=inget händer å ordförande kan inte göra nåt
OCH slutkläm
…bi ska ta ut Stratten.

Det sitter inte ihop: vi kan INTE utesluta Stratten om vi röstar ner (NEJ) förslaget.

Konstruktiv kritik, frågorå vända på situationer är braoch ja vi får ju slutlig färg på Anth om denne utesluts.

Snömos lite som att du stöttar Impe vilket gör att du hamnar på samma fraktion som denne.

Ps: Är det därför vi inte sett ett nattmord på Anth för att då skingras alla tvivel på dennes färg. Nu satsar de i stället på att så tvivel.

Du är inte konsekvent och tycks gå efter nån ulvchatt. Jag får inte ihop det annars.
Varför röstade du ja till paketet och hade mig som grön för att i denna runda gå efter Impetigos pipa?

”Ok! Nu vänder vi på kuttingen! Tack för alla pedagogiska exempel på hur lite ulvarna ksn ha! 💪😃👌

Ingen utröstning!

Klapp-klapp-klapp!”

Du röstade alltså för att jag skulle bli ordförande. Vad har ändrats, vem i ulchatten har sagt till dig att rösta nej?
Ärligt talat tycker jag att Impe börjar se ut som en ulv med.
Och jag kom på en sak igår kväll.
Att Impe inte ljög om poängalternativen är inte grönande.
En ulv som vill spela safe (låter som Impe va?) gör bäst att inte ljuga och följa byns vilja som ordförande, eftersom vi har medel för att kontrollera det i efterhand. Men en ulv i det läget hade kunnat göra allt korrekt med en bybos mått mätt (dvs ge byn 2 poäng och skicka vidare 2-3, rösta ut mig (som ulvarna vet är grön) och låta nästa ordförande ta över) men istället rösta igenom 2-2 och ge ulvarna 2 poäng som byn aldrig kunnat verifiera. Och bortsett från att jag då åkt ut som grön hade det i byns ögon sett ut som att Impe agerat korrekt. Och med tanke på att Impe drog på stora kanonerna för att det skulle se ut som att jag var ulv, är det inte ett orimligt play. Och det förklarar nog bättre varför Impe blev arg, det var ett gyllene läge för ulvarna att ta tillbaka lite momentum som jag förstörde.

Med en snömospost som landar i att vi ska rösta nej=inget händer å ordförande kan inte göra nåt
OCH slutkläm
…bi ska ta ut Stratten.

Det sitter inte ihop: vi kan INTE utesluta Stratten om vi röstar ner (NEJ) förslaget.
Måste vi göra allt i ett svep?

Ingen utröstning!

Klapp-klapp-klapp!”

Ja jag vet jag velar! Jag skrev det också: ”Jag är kluven…”

Ungefär nu önskar jag att jag hade tiden att göra gräv som förr. Men lite tankar nu som jag dragit fram ur bakhjärnan och som jag känner jag behöver hinna skriva ur mig medans den lille vilar.

Octagonal skaver en del, känslan är att Octo spelar bra, men också att det skedde en tydlig upptrappning från första (och andra?) rundan ungefär samtidigt som det började etableras att vi inte behöver utesluta någon och kan svältmata ulvarna med minimalt antal poäng. I andra rundan post #177 så är octo proponent för att rösta ut folk. Det ändrar sig senare också. Octagonals poster nu sista rundorna är skarpa, men också väldigt defensiva mot både angrepp på Octagonal och på Anthrox. Att Octagonal skyddar och tolkar om i runda 4 där Anthrox återtar makten från Impetigo och hur de bägge skriver känns lite som att de försöker etablera ett narrativ där det enda rimliga valet är att de bägge är bybor (se, anthrox grönade ju Brynolf, hade en ulv gjort det? Ja, siande ger också organisationstillhörighet vilket gynnar ulvlaget).

Hela övertagandet av ordförandeskapet utan att involvera byn, "heroiskt" erbjuda sin hals på huggkubben för gruppens bästa, flera gånger under rundan och inte bara där i början (#51, #121, #141). Min punkt 127 är fortsatt gällande för hur suspekt jag känner att hela skeendet blev, och när Anthrox såklart inte hänger sig själv så blir det efterhandskonstruktion om att det var ett lur för att få ulvarna att gå med på paketet? Post #160 av octagonal är också fin och svaret #164 av Anthrox, de två spelar verkligen på samma lag men jag tror nu inte egentligen att det är byalaget.
Well, han får ju igenom ett paket till om allt som han vill. Och överlever. För som sagt, inte kommer han hänga sig själv om han är ulv.

Impetigo kör på väldigt hårt på affektposter, en del av mig funderar på om det kan vara spelad affekt, men det finns en kongruent linje som verkar genomsyras av känslan av att Anthrox och Octagonal har brunt mjöl i påsen.

Det som gnager i mig nu är att vi är på väg att rösta igenom ett paket som mycket väl kan innehålla poäng 2-3 för ulvarna och där två personer som inte egentligen alls behöver vara gröna är väldigt tongivande för att trycka fram. Vi vet inte hur deras meny ser ut, det har skett ett nattmord och i övrigt har det varit tyst. Vi vet inte hur mycket nattmord kostar, och ifall de har förmågor som kan ta reda på folks organisationer (och i så fall hur mycket de kostar). Det är inte alls omöjligt att ulvarna har fått till sig flera av organisationerna redan (siandet av Brynolf, de poäng som inte lagts på nattmord) och bara har några tomma rader kvar bland organisationerna som de gissar mellan. Går paketet igenom och jag blir ordförande nästa runda så skulle jag inte vara speciellt överraskad om det kommer en misstroendeförklaring med posten från exvis Octagonal.

Jag ändrar mig nog just nu och röstar mot paketet, för min magkänsla gillar plötsligt inte alls det här.

När det går bra för byn så ska alla börja panika. Suck.

Går det bra fortsätter man på inslagen taktik. Inte tvärvänder och välter omkull allt.

Om ni vill att jag kastar 2-3 så gör jag det.

Jag tänker ju göra dig till ordförande @Empiricus

Octagonals poster nu sista rundorna är skarpa, men också väldigt defensiva mot både angrepp på Octagonal och på Anthrox.

Det stämmer. Det går bra för oss i byn så nu gäller det att alla sitter still i båten. Då krävs det att någon (undertecknad) hindrar paranoida bybor från att hoppa i plurret och sänka båten.
Är vi disciplinerade och har is i magen så vinner vi.
Följer alla sin egna magkänsla och ska spela hjältar kommer byn förlora ännu en gång.

Jag tycker att det är svårt att säkert pricka in vilka som är ulvar; antingen är alla ulvar eller ingen ulv.

Så här läser jag er andra just nu:

Sidd och Fjodorsenuba
tyckte Sidd och Fjodors gnabb och drama i de första rundorna grönade bägge två. Dubbletterna är ju nu inget attcupprlras över och det är byboigt att ängslas huruvida fluffet är kontext eller bara…fluff.
Gröna.

Anthrox, Brynolf och Impetigo
Anthrox har sin vana trogen dragit ett inponerande och bra lass. Läskigt med den där honungsfällan, men fint för att få in Impetigo som en grön spelare. Impetigo har visat gusto, smartness och jag ser honom absolut som grön. Brynolf är jag alltid försiktig mot men går på Anthrox siande.
De här är gröna.

Nu till de mer osäkra korten:

Stradh
Helt frånvarande. Det känns ju tveksamt att en ulv är så frånvarande så han borde vara grön, men kanske att ulvgenget könner att de inte riktigt kan påverka spelet och att det då blir extra lätt att ägna sig åt bad, sol och pickknickkorgar. Livet äger ju rum också på sommaren. ☀️🙂
Gul-röd
(anledningen för mig att rösta ut honom är inte att han är så värst röd, utan att vi ska öka chanserna till bra ordförande)

Big Mama
Jag känner stor respekt och kollegialitet grntemot de som underhåller oss andra när vi är lediga. Det vi är ett (kul) slit; men inte desto mindre slit. Så jag har stort tålamod med Sidds och Big Mamas eventuellt fläckvisa deltagande. Bortser jag från det är BM trots allt något av ett ospelat kort. Hon flyter med fint, utan att skapa större uppståndelse.
Gul-grön.

Empiricus
Svår att analysera.För mig som knappast är en strategisk spelare känns det ointuitivt att föreslå den här strategin med 2-3 kortet. Men tröttsamt att tjata om det, förmodligen är Emoiricus och andra mycket dmartare och ser en poäng i det som jag inte ser. I övrigt är Empiricus helt enkelt en mycket sund och förnuftig spelare. Han borde vara helt grön.

Octagonal
Med Octa är det 50-50 för mig. Om kedjan Anthrox-Brynolf-Octa håller är han förstås helt grön och särskilt viktig gör byn som drev mot att rösta genom Anthrox paket. Men det kan också en ulv ha föreslagit gör att framstå som grön, och en sån slug ulvmanöver passar fint in i ett vasst (ulv)-Octaspel. Sp med ridk gör att jag inte ser vad ni andra ser är jag ändå osäker på Octa. Jag vill nog hellre se att vi spelar säkert, röstar ner Octas paket och hoppas att slumpen ger oss ännu bättre alternativ.
Gul-grön.

Back