Ungefär nu önskar jag att jag hade tiden att göra gräv som förr. Men lite tankar nu som jag dragit fram ur bakhjärnan och som jag känner jag behöver hinna skriva ur mig medans den lille vilar.
Octagonal skaver en del, känslan är att Octo spelar bra, men också att det skedde en tydlig upptrappning från första (och andra?) rundan ungefär samtidigt som det började etableras att vi inte behöver utesluta någon och kan svältmata ulvarna med minimalt antal poäng. I andra rundan post #177 så är octo proponent för att rösta ut folk. Det ändrar sig senare också. Octagonals poster nu sista rundorna är skarpa, men också väldigt defensiva mot både angrepp på Octagonal och på Anthrox. Att Octagonal skyddar och tolkar om i runda 4 där Anthrox återtar makten från Impetigo och hur de bägge skriver känns lite som att de försöker etablera ett narrativ där det enda rimliga valet är att de bägge är bybor (se, anthrox grönade ju Brynolf, hade en ulv gjort det? Ja, siande ger också organisationstillhörighet vilket gynnar ulvlaget).
Hela övertagandet av ordförandeskapet utan att involvera byn, "heroiskt" erbjuda sin hals på huggkubben för gruppens bästa, flera gånger under rundan och inte bara där i början (#51, #121, #141). Min punkt 127 är fortsatt gällande för hur suspekt jag känner att hela skeendet blev, och när Anthrox såklart inte hänger sig själv så blir det efterhandskonstruktion om att det var ett lur för att få ulvarna att gå med på paketet? Post #160 av octagonal är också fin och svaret #164 av Anthrox, de två spelar verkligen på samma lag men jag tror nu inte egentligen att det är byalaget.
Impetigo kör på väldigt hårt på affektposter, en del av mig funderar på om det kan vara spelad affekt, men det finns en kongruent linje som verkar genomsyras av känslan av att Anthrox och Octagonal har brunt mjöl i påsen.
Det som gnager i mig nu är att vi är på väg att rösta igenom ett paket som mycket väl kan innehålla poäng 2-3 för ulvarna och där två personer som inte egentligen alls behöver vara gröna är väldigt tongivande för att trycka fram. Vi vet inte hur deras meny ser ut, det har skett ett nattmord och i övrigt har det varit tyst. Vi vet inte hur mycket nattmord kostar, och ifall de har förmågor som kan ta reda på folks organisationer (och i så fall hur mycket de kostar). Det är inte alls omöjligt att ulvarna har fått till sig flera av organisationerna redan (siandet av Brynolf, de poäng som inte lagts på nattmord) och bara har några tomma rader kvar bland organisationerna som de gissar mellan. Går paketet igenom och jag blir ordförande nästa runda så skulle jag inte vara speciellt överraskad om det kommer en misstroendeförklaring med posten från exvis Octagonal.
Jag ändrar mig nog just nu och röstar mot paketet, för min magkänsla gillar plötsligt inte alls det här.