Varulv [KoK] - R7

Accepterar du ordförande Octagonals paket?

• Total voters
    10
Det uppenbara är ju att de inte mördade Octa för att de hoppades på kunna så tvivel om honom nu för att paketet skulle röstas ner istället, så de kan spara på nattmorden till senare rundor istället.

En annan sak vi inte vet är ifall de kan köpa samma sak från menyn flera gånger på samma runda. Dvs om de har 6 poäng, kan de då köra dubbla nattmord i samma runda? Det kan ju vara så att de sparar poäng till någon sorts blowout.
Ja det såg ut som att strategin nu inför denna runda var att försöka rösta ner Octa: Impe ledde fältåget och Basse, Empi tryckte på.
Sen såg de rätt snabbt att det inte flög.
Intressant med Sysp röst som gjorde att de gav upp det försöket och Empi föll in i Ja-gänget.

Det här är första spelet på länge där vi inte har ett röstverktyg att analysera med. Krävs att spelare är med på vad som händer mer vilket är svårt i semesterslappandet.

Vi vet heller inte hur ulvarnas andra vinstvillkor fungerar, ifall de får ett strikt ja/nej på deras chansning. Eller om de får någon info där som gör att de kan lista ut saker genom uteslutningsmetod.

Alright gott folk. Inte de bästa alternativen.

Jag redovisar dessa nedan.

Spya och alkohol, 2-3
Bålsta, 2-2
Bofors, 1-1

Jag tänker använda 2-2.
Skicka vidare bofors och slänger 2-3.

Vem vill ni ha som nästa ordförande?
Pissiga poäng. Kan vara slump men kan också vara ulv. Om Octa är ulv ljuger han om poängalternativen och visar oss bara dåliga.

Utröstning: Ingen

Nästa ordförande: Big Mama. Självklart tycker jag att den enda säkert kvarvarande bybon ska vara nästa ordföranden.

Och om det mot all förmodan visar sig att Octa faktiskt är ulv så grönar det ju Impe bortom allt rimligt tvivel.

Men jag tror ulvarna börjar bli tämligen desperata vid det här laget, och behöver spela någon form av högt spel för att komma ifatt. Att få byn att tveka på Octa är en sån sak. Att försöka få igenom ett ulvpaket nu i slutet där det mest är osäkra kort kvar är en annan sån grej. Att stalla rundor genom att nattmörda en bybokandidat och slumpa ordförande till typ Stradh är också något sånt jag kan tänka mig händer snart. Får någon av dem ordförandeposten och det ser ut som att vi kommer rösta för paketet (om exv Empi är ulv) så kommer ulvarna söka göra maximal skada, på bekostnad att ulven outas (de är i trängt läge och måste börja offra varandra för att påverka spelet).

Pissiga poäng. Kan vara slump men kan också vara ulv. Om Octa är ulv ljuger han om poängalternativen och visar oss bara dåliga.

Utröstning: Ingen

Nästa ordförande: Big Mama. Självklart tycker jag att den enda säkert kvarvarande bybon ska vara nästa ordföranden.
Om Octa är ulv och ljuger om poängen hade det nog varit rimligare att ljuga på ett sätt som gör att byn inte tvekar på om paketet ska röstas för eller inte. Ulvarna har större behov av att vända spelet än de har att försöka hålla sig gröna (så länge det finns minst en ulv kvar i spel). Och de tjänar mer på att få en förmåga än att riskera att byn röstar ner paketet.

Ungefär nu önskar jag att jag hade tiden att göra gräv som förr. Men lite tankar nu som jag dragit fram ur bakhjärnan och som jag känner jag behöver hinna skriva ur mig medans den lille vilar.

Octagonal skaver en del, känslan är att Octo spelar bra, men också att det skedde en tydlig upptrappning från första (och andra?) rundan ungefär samtidigt som det började etableras att vi inte behöver utesluta någon och kan svältmata ulvarna med minimalt antal poäng. I andra rundan post #177 så är octo proponent för att rösta ut folk. Det ändrar sig senare också. Octagonals poster nu sista rundorna är skarpa, men också väldigt defensiva mot både angrepp på Octagonal och på Anthrox. Att Octagonal skyddar och tolkar om i runda 4 där Anthrox återtar makten från Impetigo och hur de bägge skriver känns lite som att de försöker etablera ett narrativ där det enda rimliga valet är att de bägge är bybor (se, anthrox grönade ju Brynolf, hade en ulv gjort det? Ja, siande ger också organisationstillhörighet vilket gynnar ulvlaget).

Hela övertagandet av ordförandeskapet utan att involvera byn, "heroiskt" erbjuda sin hals på huggkubben för gruppens bästa, flera gånger under rundan och inte bara där i början (#51, #121, #141). Min punkt 127 är fortsatt gällande för hur suspekt jag känner att hela skeendet blev, och när Anthrox såklart inte hänger sig själv så blir det efterhandskonstruktion om att det var ett lur för att få ulvarna att gå med på paketet? Post #160 av octagonal är också fin och svaret #164 av Anthrox, de två spelar verkligen på samma lag men jag tror nu inte egentligen att det är byalaget.

Impetigo kör på väldigt hårt på affektposter, en del av mig funderar på om det kan vara spelad affekt, men det finns en kongruent linje som verkar genomsyras av känslan av att Anthrox och Octagonal har brunt mjöl i påsen.

Det som gnager i mig nu är att vi är på väg att rösta igenom ett paket som mycket väl kan innehålla poäng 2-3 för ulvarna och där två personer som inte egentligen alls behöver vara gröna är väldigt tongivande för att trycka fram. Vi vet inte hur deras meny ser ut, det har skett ett nattmord och i övrigt har det varit tyst. Vi vet inte hur mycket nattmord kostar, och ifall de har förmågor som kan ta reda på folks organisationer (och i så fall hur mycket de kostar). Det är inte alls omöjligt att ulvarna har fått till sig flera av organisationerna redan (siandet av Brynolf, de poäng som inte lagts på nattmord) och bara har några tomma rader kvar bland organisationerna som de gissar mellan. Går paketet igenom och jag blir ordförande nästa runda så skulle jag inte vara speciellt överraskad om det kommer en misstroendeförklaring med posten från exvis Octagonal.

Jag ändrar mig nog just nu och röstar mot paketet, för min magkänsla gillar plötsligt inte alls det här.
Ta me tusan, en till som ser igenom Antrox förutom jag.

Kan hans siande av Brynolf som grön då vara precis tvärtom?

Känns spontant som att ulvarna är på väg att kasta in handduken nu 😁 jag anar segervittring.952.jpg

Om Empi får en trea kan han skicka vidare 2-3 och så röstar vi fram Stradh som ordförande och hoppas på att han får två 2/3-poängare till, så spelar det ingen roll ifall han är awol då paketet slumpas in 😆
Det blir lite som i slutet av Mean Machine (fotbollsversionen) när Billy gör avgörande målet.

Oavsett om poängen slumpats fram eller Octa hittat på dem så är de dåliga för byn och ska röstas ner.

Mitt tipprad på ulvar just nu: Fjodde, Antrox, Brynolf. Alltså är jag inte rädd för de ordföranden som står näst på tur, slumpade eller valda.

Oavsett om poängen slumpats fram eller Octa hittat på dem så är de dåliga för byn och ska röstas ner.

Mitt tipprad på ulvar just nu: Fjodde, Antrox, Brynolf. Alltså är jag inte rädd för de ordföranden som står näst på tur, slumpade eller valda.
Det här är en jättemärklig läsning av spelet. Varför skulle Brynolf vara röd? För att jag säger att han är grön?

Det skulle ju avslöjas direkt vid rundans slut.
Även om så vore fallet har ulvarna inget behov längre av att gröna sig, de har ett behov av att vända spelet, så att en ulvordförande outar sig efter sin tjänsteperiod är inte relevant längre.

Back