Brynolf
Orange
Har du glömt vad för spel vi spelar?Resten: Är jag bara paranoid och har läst för slarvigt? Eller tänker jag något rimligt?

Har du glömt vad för spel vi spelar?Resten: Är jag bara paranoid och har läst för slarvigt? Eller tänker jag något rimligt?
Minns inte varför jag bestämt mig för det hör dock. Om det bara var för att Impe inte ljög om sin tilldelade hand så är det ett rätt svagt argument egentligen. Eftersom de flesta bybo-förmågor lätt kan kontrollera den saken.Sen tycker jag fortfarande att imp o ant borde ha samma färg
Mer matnyttig post BasseEmpiricus
Svår att analysera.För mig som knappast är en strategisk spelare känns det ointuitivt att föreslå den här strategin med 2-3 kortet. Men tröttsamt att tjata om det, förmodligen är Emoiricus och andra mycket dmartare och ser en poäng i det som jag inte ser. I övrigt är Empiricus helt enkelt en mycket sund och förnuftig spelare. Han borde vara helt grön.
Vi skulle kunna skicka vidare kräkmedlet i spriten till dig, Emp. Så kan du bekräfta att inte octaulv druckit upp den. Det tycker jag låter fint.Ungefär nu önskar jag att jag hade tiden att göra gräv som förr. Men lite tankar nu som jag dragit fram ur bakhjärnan och som jag känner jag behöver hinna skriva ur mig medans den lille vilar.
Octagonal skaver en del, känslan är att Octo spelar bra, men också att det skedde en tydlig upptrappning från första (och andra?) rundan ungefär samtidigt som det började etableras att vi inte behöver utesluta någon och kan svältmata ulvarna med minimalt antal poäng. I andra rundan post #177 så är octo proponent för att rösta ut folk. Det ändrar sig senare också. Octagonals poster nu sista rundorna är skarpa, men också väldigt defensiva mot både angrepp på Octagonal och på Anthrox. Att Octagonal skyddar och tolkar om i runda 4 där Anthrox återtar makten från Impetigo och hur de bägge skriver känns lite som att de försöker etablera ett narrativ där det enda rimliga valet är att de bägge är bybor (se, anthrox grönade ju Brynolf, hade en ulv gjort det? Ja, siande ger också organisationstillhörighet vilket gynnar ulvlaget).
Hela övertagandet av ordförandeskapet utan att involvera byn, "heroiskt" erbjuda sin hals på huggkubben för gruppens bästa, flera gånger under rundan och inte bara där i början (#51, #121, #141). Min punkt 127 är fortsatt gällande för hur suspekt jag känner att hela skeendet blev, och när Anthrox såklart inte hänger sig själv så blir det efterhandskonstruktion om att det var ett lur för att få ulvarna att gå med på paketet? Post #160 av octagonal är också fin och svaret #164 av Anthrox, de två spelar verkligen på samma lag men jag tror nu inte egentligen att det är byalaget.
Impetigo kör på väldigt hårt på affektposter, en del av mig funderar på om det kan vara spelad affekt, men det finns en kongruent linje som verkar genomsyras av känslan av att Anthrox och Octagonal har brunt mjöl i påsen.
Det som gnager i mig nu är att vi är på väg att rösta igenom ett paket som mycket väl kan innehålla poäng 2-3 för ulvarna och där två personer som inte egentligen alls behöver vara gröna är väldigt tongivande för att trycka fram. Vi vet inte hur deras meny ser ut, det har skett ett nattmord och i övrigt har det varit tyst. Vi vet inte hur mycket nattmord kostar, och ifall de har förmågor som kan ta reda på folks organisationer (och i så fall hur mycket de kostar). Det är inte alls omöjligt att ulvarna har fått till sig flera av organisationerna redan (siandet av Brynolf, de poäng som inte lagts på nattmord) och bara har några tomma rader kvar bland organisationerna som de gissar mellan. Går paketet igenom och jag blir ordförande nästa runda så skulle jag inte vara speciellt överraskad om det kommer en misstroendeförklaring med posten från exvis Octagonal.
Jag ändrar mig nog just nu och röstar mot paketet, för min magkänsla gillar plötsligt inte alls det här.
Tja, han är klurig att analysera. Men jag landar nog i att han är mer grön än gul tack vare sitt spel i allmänhet och att det där 2-3 förslaget tagits emot positivt av mer brädspeliga spelare än jag.Måste bara fråga hur du tänker här om Empi:
Du börjar med att Empi är svår att analysera, följer upp med att denne kan mer än dig och att du inte ser vad och med det sagt så avslutar du: ”Han borde vara helt grön”.
Hur fasiken kan du landa i det med de argumenten?
Eller det har vi kanske redan bestämt förresten ja. Jamendåså. Får du inget krämtedel så är octa fulifan.Vi skulle kunna skicka vidare kräkmedlet i spriten till dig, Emp. Så kan du bekräfta att inte octaulv druckit upp den. Det tycker jag låter fint.
Som sagt, det är inte bara en runda vi måste vaska. Efter Octa kommer Empi som ordförande (eller slumpas om vi skulle rösta nej). Efter det är det du, BM och Stradh kvar. Röstar vi nej till Octa är vi minst tre rundor från vinst. Inte ens i den bästa av världar finns det tre ordföranden kvar som vi kan rösta igenom paketet på. Also, Stradh. Så om vi inte röstar igenom Octas paket kommer vi garanterat behöva vaska minst två rundor till.Sedan blir jag förvirrad av de här två argumenten:
”Vi leder över ulvarna på poäng; ulvarna har inte många poäng eftersom bybor har varit ordförande och vi vet vad ulvarna fått!”
vilket skaver mot
”Meh! NU har vi inte råd att vaska en runda! Vi måste få genom Octas paket!!”
Har vi bråttom eller inte?
Och så att Emo ksn bekröfta att du inte slurkat kräkmedel.Inte helt orimligt, vi sparar 2-3an ifall vi kan sno åt oss vinsten med 2 poäng senare!
Alltså, bara för att jag blev något negativ i min syn tänker jag inte plocka fram kajalen precis.Och så att Emo ksn bekröfta att du inte slurkat kräkmedel.
Jag har nu röstat för paketet. Ser Empi som mest grön, men inte särskilt grön (rätt passiv). Empi är dock min bästa ordföranderöst, hellre det än slump.
Ja, Octa borde ju ha mördats egentligen. Micket konstig.Vi behöver ha i beräkning att vi inte såg ett nattmord även fast vi måste räkna med att de skrapat ihop poäng för det.
Risk för att de köpt ”röster” då de ser att de inte nattmord ger så bra effekt och siande av våra organisationer tar för lång tid.
Bra att vi får en redig majoritet i beslutet![]()
För att avgöra ett jämt läge till majoritet för en ulv-ordförande eller fälla en by-ordförande vid jämt läge. Förstås.Att köpa röster för poängen för att göra vaddå?
Det uppenbara är ju att de inte mördade Octa för att de hoppades på kunna så tvivel om honom nu för att paketet skulle röstas ner istället, så de kan spara på nattmorden till senare rundor istället.Ja, Octa borde ju ha mördats egentligen. Micket konstig.
Att köpa röster för poängen för att göra vaddå? Få poäng till att köpa fler röster? Ser inte riktigt vad de skulle göra mer än att bara sia och mörda i dagsläget.
Ja, mord-vinstkriteriet är ju egentligen inte så tidskänsligt, så mord kan de spara. Sianden eller vad de nu har behöver de bränna asap.blowout