Jag tycker att det är svårt att säkert pricka in vilka som är ulvar; antingen är
alla ulvar eller
ingen ulv.
Så här läser jag er andra just nu:
Sidd och
Fjodorsenuba
tyckte Sidd och Fjodors gnabb och drama i de första rundorna grönade bägge två. Dubbletterna är ju nu inget attcupprlras över och det är byboigt att ängslas huruvida fluffet är kontext eller bara…fluff.
Gröna.
Anthrox, Brynolf och
Impetigo
Anthrox har sin vana trogen dragit ett inponerande och bra lass. Läskigt med den där honungsfällan, men fint för att få in Impetigo som en grön spelare. Impetigo har visat gusto, smartness och jag ser honom absolut som grön. Brynolf är jag alltid försiktig mot men går på Anthrox siande.
De här är gröna.
Nu till de mer osäkra korten:
Stradh
Helt frånvarande. Det känns ju tveksamt att en ulv är så frånvarande så han borde vara grön, men kanske att ulvgenget könner att de inte riktigt kan påverka spelet och att det då blir extra lätt att ägna sig åt bad, sol och pickknickkorgar. Livet äger ju rum också på sommaren.

Gul-röd
(anledningen för mig att rösta ut honom är inte att han är så värst röd, utan att vi ska öka chanserna till bra ordförande)
Big Mama
Jag känner stor respekt och kollegialitet grntemot de som underhåller oss andra när vi är lediga. Det vi är ett (kul) slit; men inte desto mindre slit. Så jag har stort tålamod med Sidds och Big Mamas eventuellt fläckvisa deltagande. Bortser jag från det är BM trots allt något av ett ospelat kort. Hon flyter med fint, utan att skapa större uppståndelse.
Gul-grön.
Empiricus
Svår att analysera.För mig som knappast är en strategisk spelare känns det ointuitivt att föreslå den här strategin med 2-3 kortet. Men tröttsamt att tjata om det, förmodligen är Emoiricus och andra mycket dmartare och ser en poäng i det som jag inte ser. I övrigt är Empiricus helt enkelt en mycket sund och förnuftig spelare. Han borde vara helt grön.
Octagonal
Med Octa är det 50-50 för mig. Om kedjan Anthrox-Brynolf-Octa håller är han förstås helt grön och särskilt viktig gör byn som drev mot att rösta genom Anthrox paket. Men det kan också en ulv ha föreslagit gör att framstå som grön, och en sån slug ulvmanöver passar fint in i ett vasst (ulv)-Octaspel. Sp med ridk gör att jag inte ser vad ni andra ser är jag ändå osäker på Octa. Jag vill nog hellre se att vi spelar säkert, röstar ner Octas paket och hoppas att slumpen ger oss ännu bättre alternativ.
Gul-grön.