Varulv [KoK] - R7

Accepterar du ordförande Octagonals paket?

• Total voters
    10
Det stämmer. Det går bra för oss i byn så nu gäller det att alla sitter still i båten. Då krävs det att någon (undertecknad) hindrar paranoida bybor från att hoppa i plurret och sänka båten.
Är vi disciplinerade och har is i magen så vinner vi.
Följer alla sin egna magkänsla och ska spela hjältar kommer byn förlora ännu en gång.
Men vet vi om det går bra för oss i byn? Det har skett ett nattmord, poängen verkar följa som de borde, men alla är ju också samspelta och följer partilinjen vilket gör mig paranoid. Uppenbarligen gillar ju ulvarna planen också om den får fortsätta?

Röstar ni ner mig nu är det svagt spelat. Då skulle ni ha röstat ner mig som förlag innan jag blev vald.
Att rösta på mig som förslag och sedan vända utan förklaring är att vaska en runda där ulvarna får poäng plus att jag som bybo inte kan ge oss den bästa dealen på bordet.

Att ändra sig som ni gör och vaska rundor är ett utmärkt recept för att förlora till ulvarna.

Mycket felskrivet där, sorry.

Men visst är det ganska ofarligt att låta spelet rulla på? Ulvmenyn ser dyr ut och vi i byn kan ju faktiskt kontrollera ordförandeskapet till vår fördel? Jag tänker att två treor och en tvåa ger oss segern på NWO.

Jag tycker att det är svårt att säkert pricka in vilka som är ulvar; antingen är alla ulvar eller ingen ulv.

Så här läser jag er andra just nu:

Sidd och Fjodorsenuba
tyckte Sidd och Fjodors gnabb och drama i de första rundorna grönade bägge två. Dubbletterna är ju nu inget attcupprlras över och det är byboigt att ängslas huruvida fluffet är kontext eller bara…fluff.
Gröna.

Anthrox, Brynolf och Impetigo
Anthrox har sin vana trogen dragit ett inponerande och bra lass. Läskigt med den där honungsfällan, men fint för att få in Impetigo som en grön spelare. Impetigo har visat gusto, smartness och jag ser honom absolut som grön. Brynolf är jag alltid försiktig mot men går på Anthrox siande.
De här är gröna.

Nu till de mer osäkra korten:

Stradh
Helt frånvarande. Det känns ju tveksamt att en ulv är så frånvarande så han borde vara grön, men kanske att ulvgenget könner att de inte riktigt kan påverka spelet och att det då blir extra lätt att ägna sig åt bad, sol och pickknickkorgar. Livet äger ju rum också på sommaren. ☀️🙂
Gul-röd
(anledningen för mig att rösta ut honom är inte att han är så värst röd, utan att vi ska öka chanserna till bra ordförande)

Big Mama
Jag känner stor respekt och kollegialitet grntemot de som underhåller oss andra när vi är lediga. Det vi är ett (kul) slit; men inte desto mindre slit. Så jag har stort tålamod med Sidds och Big Mamas eventuellt fläckvisa deltagande. Bortser jag från det är BM trots allt något av ett ospelat kort. Hon flyter med fint, utan att skapa större uppståndelse.
Gul-grön.

Empiricus
Svår att analysera.För mig som knappast är en strategisk spelare känns det ointuitivt att föreslå den här strategin med 2-3 kortet. Men tröttsamt att tjata om det, förmodligen är Emoiricus och andra mycket dmartare och ser en poäng i det som jag inte ser. I övrigt är Empiricus helt enkelt en mycket sund och förnuftig spelare. Han borde vara helt grön.

Octagonal
Med Octa är det 50-50 för mig. Om kedjan Anthrox-Brynolf-Octa håller är han förstås helt grön och särskilt viktig gör byn som drev mot att rösta genom Anthrox paket. Men det kan också en ulv ha föreslagit gör att framstå som grön, och en sån slug ulvmanöver passar fint in i ett vasst (ulv)-Octaspel. Sp med ridk gör att jag inte ser vad ni andra ser är jag ändå osäker på Octa. Jag vill nog hellre se att vi spelar säkert, röstar ner Octas paket och hoppas att slumpen ger oss ännu bättre alternativ.
Gul-grön.
Vi har inte tillräckligt med "ännu bättre alternativ" i pipelinen, om inte planen är att vaska tre-fyra rundor i rad nu.

Men vet vi om det går bra för oss i byn? Det har skett ett nattmord, poängen verkar följa som de borde, men alla är ju också samspelta och följer partilinjen vilket gör mig paranoid. Uppenbarligen gillar ju ulvarna planen också om den får fortsätta?

Följer alla linjen?

Jag tror Big mama och Impetigo är ulvar + nån till. Impetigo följer inte linjen, inte heller Big mama. Inte heller Basse.

Jag delar inte din bild över denna samspelhet.
Anthrox var på väg att förlora tills jag gick in med två timmar kvar och pekade med hela handen. Nu är det även jämnt denna runda.

Röstar ni ner mig nu är det svagt spelat. Då skulle ni ha röstat ner mig som förlag innan jag blev vald.
Att rösta på mig som förslag och sedan vända utan förklaring är att vaska en runda där ulvarna får poäng plus att jag som bybo inte kan ge oss den bästa dealen på bordet.

Att ändra sig som ni gör och vaska rundor är ett utmärkt recept för att förlora till ulvarna.
Det här är ett svagt svar. Som om man sitter med all tid i världen att göra perfekta val när de skall göras? Jag gör det bästa jag kan med den tid jag har och uppenbarligen så träffar det en nerv. "Vända utan förklaring" - tycker jag var rätt tydlig i min post om vad som gör mig misstänksam.

Om det är Basse, Impe och BM/Stradh som är ulvarna så gillar de ju inte planen, de försöker ju stänga ner den nu (eller är frånvarande).

Om det är Basse, Impe och BM/Stradh som är ulvarna så gillar de ju inte planen, de försöker ju stänga ner den nu (eller är frånvarande).
Iofs sant. Kan ju också vara så att ulvarna är frånvarande för att allt verkligen går vår väg, den chansen finns ju också

Det här är ett svagt svar. Som om man sitter med all tid i världen att göra perfekta val när de skall göras? Jag gör det bästa jag kan med den tid jag har och uppenbarligen så träffar det en nerv. "Vända utan förklaring" - tycker jag var rätt tydlig i min post om vad som gör mig misstänksam.

Det är inte min poäng. Ni skulle sänkt mig förra rundan. Spelar vi för velande vaskar vi rundor där ulvarna får poäng.

Brynolf (och till viss mån Sysp) har ju också en förmåga nu som kanskekan hjälpa till att tilta över vågskålen till byns fördel på riktigt.

Brynolf kanske iofs gör ett brynolf-move här och Väktade Octa från nattmordet, och nu väntar på att ulvarna ska gå ner sig i fällan.
Fast det vet ju iofs ulvarna, så då kanske de borde hålla tyst.

Det är inte min poäng. Ni skulle sänkt mig förra rundan. Spelar vi för velande vaskar vi rundor där ulvarna får poäng.
Jojo, men utöver osökerheten flera av iss känner det finns ju också ett ganska bistert paket att ta ställning till?

Octas paket

Vad var det nu ulvarna kunde ha? 5 poäng? Mer? Tror vi ska passa oss flr att skicka tvåir och treor vidare.

Jag vill se en 2-0, 1-0 eller helst en 3-0. Det skulle vara grönande!

2 poäng, mot ulvarnas 0.
Ett siande som garanterat en ordförandes position.
En av byn valde ordförande, som kommer ha garanterad färg.

Var god förklara hur en ulv kan ha tyckt det var en bra deal
Prexis. Om man inte räknar med att Anth hade slagit ut sig själv där så är det INTE ulvigt att rösta på detta paket.

Sen tycker jag fortfarande att imp o ant borde ha samma färg, vilket då gör ulvarna till tre av följande:

Mama, Sidd, Fjodd, Strad.

Men det känns å andra sidan lite för lätt. Nån annan fuling måste vi väl ha missat.

Jag vill se en 2-0, 1-0 eller helst en 3-0. Det skulle vara grönande!

Instämmer, tyvärr är 2-2 det bästa jag har att erbjuda.
Ni kommer få er tvåa in på kontot.

Hade jag varit ulv hade det varit smartare av mig att säga, vet ni vad. Jag har en 2-0 till byn. Ni godkänner och får in två på kontot men är ovetandes om de två ulvarna fått.

Men jag är bybo och ljuger inte. Så det blir en 2-2.

@Basenanji hade jag varit ulv hade jag gett dig din 2-0 som du vill ha. Bara att det hade varit en lögn.

Resten: Är jag bara paranoid och har läst för slarvigt? Eller tänker jag något rimligt?

Back