Varulv [KoK] - R3

Accepterar du ordförande Anthrox paket?

• Total voters
    11
Ja.
Jag skrev även att det var fjodde jag ville vi skulle rösta ut.
Det är klart jag velade.

Dennes ej klargörande svar på mina frågor om texter gjorde att jag tänkte han är ulv som inte ville yppa mer än 1-1 som var safe.

Bla det märkliga med 0-3 vore bra att reda ut och det är bara jag och fjodde som kan diskutera detta.

Hade inget med ulv”fiskande” att göra.
Som jag tror tex Anthrox påstår.
Vi hade kunnat smula grejer om det utan problem.
1-2 rundor senare skriver fjodde om sina texter att de är nåt med 4g och 5g och alltså tydligen ofarligt.
Låter alltså som en efterhandskonstruktion om det av fjodde
ELLER så är det som denne säger att han inte har koll.

Fjodde röstade Nej till mitt förslag för att jag tänkte checka av denne.
Nu skrev fjodde tom att det hade varit bra.

Som BM nu skriver hade det klargjort mer av min status också.

Missat läge.
Vad hade det sagt om dig ifall F åkte ut som grön? Som röd?
Vad hade det sagt om spelet om han åkt ut som grön? Som röd?
Vad hade den faktiska vinsten varit som skulle övervägt att vi antingen skulle röstat ut en bybo eller ge ulvarna ett extra poäng varje runda?

Jag röstar ja till paketet, för nu, med den för byn bästa poängen. Jag hängde inte alls med på förslaget om att det är en för byn dålig poäng som ska väljas (fattade förhoppningsvis fel).

Jag röstar för @Sysp som vår nästa ordförande. Om en kvinna valt att dela sitt liv med honom måste han va att lita på. Nej, jag skojar, även ulvar kan ha stadigt förhållande. Men du har bidragit bra, framför allt R1 fick du mitt förtroende.

Jag röstar för förvisning och har fram till nu velat syna Fjodde. Meeen, efter hans kryp till korset: sorry bror, det är @Sidd som ska förvisad. Jag tror du är bybo och detta kommer rentvå dig samt dra ut en del slusk i ljuset. De som varit på dig som iglar (ulvar). Vi kan då analysera dina drag. Annars kommer vi vidare för långsamt.

Jag röstar för @Sysp som vår nästa ordförande. Om en kvinna valt att dela sitt liv med honom måste han va att lita på. Nej, jag skojar, även ulvar kan ha stadigt förhållande. Men du har bidragit bra, framför allt R1 fick du mitt förtroende.
Vilket av hans 5 inlägg i R1 tyckte du var bäst?

Det verkar ju knappt som att du inte ens läst fluffet och sen ändrar åsikt när du läser det, hur ska det vara förtroendeingivande? Hela R2 från din sida ser ju liksom ut som att du försöker svartmåla F på något som vi ni vet är felaktigt och som bygger på information som bara du har (och som två andra ordföranden nu har dementerat).

#71 från Sidd upprepar att han satt F på utröstning. Inget resten av rundan tyder på att han ändrat paketet .

Röstläge ordförande (kollar för hand, så kan missa någon):
Basse: Impetigo eller Sysp
Brynolf: Impetigo
Impetigo: Häger
Octa: Häger
Empi: Häger
Fjodde: Impetigo
Sidd: Impetigo
BM: Sysp

Det verkar ju knappt som att du inte ens läst fluffet och sen ändrar åsikt när du läser det, hur ska det vara förtroendeingivande? Hela R2 från din sida ser ju liksom ut som att du försöker svartmåla F på något som vi ni vet är felaktigt och som bygger på information som bara du har (och som två andra ordföranden nu har dementerat).
Är det mig du talar till?

Pga Fjoddes markanta ohjälpsamhet i R2 så var det klart för mig att va på honom. Jag visste inte då att han missat stor del av info och att det var en anledning till att vara undvikande. Vad var din anledning till att inte bli misstänksam på F igår?

Är det mig du talar till?

Pga Fjoddes markanta ohjälpsamhet i R2 så var det klart för mig att va på honom. Jag visste inte då att han missat stor del av info och att det var en anledning till att vara undvikande. Vad var din anledning till att inte bli misstänksam på F igår?
Nej, @Sidd.
Det fanns inget misstänksamt mot F på rak arm igår, som inte kunde förklaras på ett adekvat sätt eller som gavs en förklaring. Så det fanns ingen anledning till det.

Vi har ju ett par stabila kandidater till ordförandeposten, men tids nog måste vi välja/slumpa mer suspekta filurer. Om det är nån vi verkligen misstänker så kan det absolut vara värt att hänga den rackaren innan den blir ordf. Det ska då vägas mot en ökad passiv inkomst för övriga rackare. Men vi slipper bli pålurade dåliga deals.

Självklarheter kanske men även sådana kan behöva sägas ibland.

Jag menar, en ulv-ordförande kan i värsta fall göra en skillad på 6 poäng (genom att lura på oss en 0-3 förpackad som en 3-0). Det vore rätt jävla illa, och definitivt värt för ulvarna att offra en voffsing för.

Vi har ju ett par stabila kandidater till ordförandeposten, men tids nog måste vi välja/slumpa mer suspekta filurer. Om det är nån vi verkligen misstänker så kan det absolut vara värt att hänga den rackaren innan den blir ordf. Det ska då vägas mot en ökad passiv inkomst för övriga rackare. Men vi slipper bli pålurade dåliga deals.

Självklarheter kanske men även sådana kan behöva sägas ibland.

Min mest suspekta har redan varit ordförande, men du har en poäng. Det vore skitdåligt om Stradh blev slumpad till ordförande eftersom han inte är med och spelar.

Röst: @StradhLestat

Vad hade det sagt om dig ifall F åkte ut som grön? Som röd?
Vad hade det sagt om spelet om han åkt ut som grön? Som röd?
Vad hade den faktiska vinsten varit som skulle övervägt att vi antingen skulle röstat ut en bybo eller ge ulvarna ett extra poäng varje runda?

Om fjodde åkt som röd:
- vi hade kunnat ana att denne ljugit om saker och undanhålligt info
- tex dubletten 0-3 hade vi kunnat ifrågasätta
- ni hade mer litat på mig Sidd

Om Sidds paket gått igenom:
- vi hade alla fått mer förståelse för regelmekanik om vad som händer med paket som går igenom
- ni skulle se att jag Sidd följt majoritet vad gäller uteslutning och skicka rätt paket vidare till rätt by ordförande

Sen så klart ger en annan spelares färg automatiskt färg på nån annan spelare varken mig eller dig!

Frågan är vem som ska få klubban härnäst. Är @Impetigo närvarande framöver? Om inte, är jag helt ok med att vi väljer @Hägerstrand, @Sysp eller @Empiricus istället. De verkar vara hyvens. Det viktiga är att ordföranden kan vara med på banan imorgon.

Själv är jag på Kolmården och åker Sjörövarskepp hela morgondagen så jag avstår helst.

Vad säger ni, pöjkar?
Jag är ju på resande fot denna vecka och nästa men är väl ungefär lika tillgänglig / otillgänglig de flesta dagarna som spelet lär pågå så nu är väl lika bra som annars.

Jag hade missförstått appendixet som tillkom i R1. Jag hade bara läst reglerna i anmälningstråden och där var appendixet dolt och jag trodde det bara var för ulvarna. Jag läste inte spoiler taggen i R1 där Vimsan dolt det.

Därför trodde jag att all info kring valen var hemlig. Med det sagt så inser jag att allt förtroende är brutet.

Jag har försökt att lägga energi på detta men tror att spelet är över redan och trasigt pga mitt misstag.

Ulvarna skulle knappast slösa tid med att rösta ut mig och jag kommer knappast att vara en tillgång till byn längre då jag bara bidrar med snömos i bästa fall och i värsta fall brunsmetar enn skyldig bybo.
Jag håller fortfarande på att smälta detta! Menar du på allvar att du trott att alla regler stått i anmälningstråden, där Vimes testade sina ofärdiga regler, och inte i riktiga spelets början. Trodde du på riktigt att knappen REGLER var förbjuden att klicka på?

Måste du inte ha undrat under två hela omgångar vad alla fått allt i från.

Jag är inte så säker på att du har fummel-grönat dig. Ingen skugga över det. Jag själv är drottningen av fummel-grönande. Du är åter röd för mig.

Spelar ingen roll om vi synar/förvisar Sidd eller Fjodde, men jag tycker absolut en av dem.

Back