Varulv [KoK] - R3

Accepterar du ordförande Anthrox paket?

• Total voters
    12
Så i nuläget står paketet på:
1. Till paketet - (Bybopoäng: 2 Ulvpoäng: 0)
Slängas - Corona-öl sprider corona-virus (Bybopoäng: 1 Ulvpoäng: 1)
Skickas vidare - (Bybopoäng: 2 Ulvpoäng: 3)
2. Utser Hägerstrand eller Impetigo till nästa rundas ordförande.
3. Ingen nominering för uteslutning.

Några invändningar?
Det hurrar vi för!

@Brynolf jag är tillgänglig i morgon, i dag har det varit värre med lång arbetsdag.

Sen tycker jag att Hägern spelat väldigt grönt så det spelar ingen roll om han eller jag blir ordförande nästa (är han ulv lär han ändå bli framröstad till ordis nästa runda så resultatet blir detsamma).

Jag tycker planen på att @Anthrox väljer dolt mellan mig och @Hägerstrand är bra. De där nattmorden av tillträdande ordförande känns som en designmiss och rätt brutet. (@Vimes )

Trots allt tre stycken som borde kunna styra spelet mot den blinda majoriteten bybor
Jag tror ulvarna försöker flyta med strömmen rätt ordentligt just nu, så de har chans på att bli invalda som ordförande senare i spelet. Om vi spelar för long game, varför skulle inte de?

Tystnaden talar,

Tror vi är att ulvarna är nöjda?

Ja, det är lite obekvämt. Ulvarna som har koll på hur lång tid det borde ta för dem att uppnå siarvinst verkar inte motsätta sig att vi försöker uppnå poängvinst. De har koll på våra poäng och vet i så fall att de troligtvis når fram först.

En alternativ tolkning är att ulvar har utsett någon i gruppen att spela medvetet excentriskt, för att bli utröstad och accelerera dem.

Att Anth väljer efterträdare gör visserligen att vi slipper få ett mord där.

Men det förtar ju effekten av iden att skicka vidare 2-3. Tanken är väl att en oberoende ska få se 2-3 och därmed bekräfta att Anth är grön. Det funkar ju inte om han väljer sin efterträdare själv.

Missar jag nåt här?

Nu börjar snart kvällens spelning för @Sidd och @Big Mama. Om det blir som igår blir det konsert med stort adrenalinpåslag och sedan rotal urladdning, mat, dvala 10 timmar. Återkommer imorgon när jag vaknat till frampå dagen. Kanske lite tummar och instick innan dess.

View attachment 24769
Ni är en väldigt fin orkester, men jag tycker att det är stor skillnad mot hur ni normalt skriver om varandra när ni umgås samtidigt som ni spelar. I vanliga fall brukar ni bli mer misstänksamma mot varandra, men nu verkar ni backa varandra med en säkerhet som är svår att känna när man är två bybor.

Det här blir ett konstigt metaspel som drabbar er men inte andra, men när ni postar om erat turnéliv i speltråden så blir det ju spelinnehåll och konstigt att låta det passera okommenterat.

(Om @Anthrox Och @hägerst
Att Anth väljer efterträdare gör visserligen att vi slipper få ett mord där.

Men det förtar ju effekten av iden att skicka vidare 2-3. Tanken är väl att en oberoende ska få se 2-3 och därmed bekräfta att Anth är grön. Det funkar ju inte om han väljer sin efterträdare själv.

Missar jag nåt här?
Helt rätt.

Antingen skicka vidare 2-3 ELLER anthrox val då.

… rand är ulvar tillsammans är det hatten av och ett nederlag att minnas) skulle det stå

Tja, Anth kan ju skicka vart han vill utan att vi vet nåt förrän det är för sent, helt oavsett. Men jag gillade inte att de här två ideerna krockade med varandra utan att någon smarting sa ifrån.
Jo, men det är en väldig skillnad på att han skickar till sin ulvkompis Hägern om vi röstat fram mig som ordförande och inte låtit Anthrox välja fritt.

Han blir ju ertappad omedelbart i det ena fallet men inte i det andra.

Röstläge ordförande (kollar för hand, så kan missa någon):
Basse: Impetigo
Brynolf: Impetigo
Impetigo: Häger
Octa: Häger
Empi: Häger
Fjodde: Impetigo
Sidd: Impetigo
BM: Sysp
Sysp: Häger
Stradh: Häger
Häger: Häger (är det verkligen okej att rösta på sig själv :P)
Anthrox: Impe

Det finns fortfarande tid och utrymme att rösta vidare på ordförandeposten om ni är obekväma med att jag flexar med slutresultatet.
Just nu står det Häger 6 och Impe 5 (jag hade själv röstat på Impe, men valde att inte säga något i tråden för att inte påverka någons beslut) så det är ju onödigt jämnt egentligen. Men jag har inget behov av att välja ordförande i skymundan, ifall byn kan komma till konsensus.

BM har dessutom röst på Sysp, som inte är en kontender för ordförande. Men jag misstänker att hon inte har tid att komma in och korrigera just nu. @Big Mama

Ni är en väldigt fin orkester, men jag tycker att det är stor skillnad mot hur ni normalt skriver om varandra när ni umgås samtidigt som ni spelar. I vanliga fall brukar ni bli mer misstänksamma mot varandra, men nu verkar ni backa varandra med en säkerhet som är svår att känna när man är två bybor.

Det här blir ett konstigt metaspel som drabbar er men inte andra, men när ni postar om erat turnéliv i speltråden så blir det ju spelinnehåll och konstigt att låta det passera okommenterat.
Håller med.
Den sparsamma kontakt snack om spelet vi har är typ ”Vad smusslar du med din ulv!” och ”Vad händer egentligen i spelet…?”

Min take på BM är att denne lågflyger som vanligt men att det denna gång är förståeligt och det finns tom andra som skriver mindre såsom Basse, Stratten, Sysp som borde ge mer ifrån sig.

BM kan mycket möjligt vara ulv då jag tycker denne överhuvudtaget verkar försöka att inte hålla sig från skarpare ställningstaganden vilket är ovanligt.

Nu börjar snart kvällens spelning för @Sidd och @Big Mama. Om det blir som igår blir det konsert med stort adrenalinpåslag och sedan rotal urladdning, mat, dvala 10 timmar. Återkommer imorgon när jag vaknat till frampå dagen. Kanske lite tummar och instick innan dess.

View attachment 24769
Vad roligt att ni spelat! Jag vill verkligen höra mer om er turné! 😃😎🤩

Jo, men det är en väldig skillnad på att han skickar till sin ulvkompis Hägern om vi röstat fram mig som ordförande och inte låtit Anthrox välja fritt.

Han blir ju ertappad omedelbart i det ena fallet men inte i det andra.
Ja. Alltså vill vi inte att han väljer efterträdare själv för säkerhets skull. Tror ulvarna har spenderat sina poäng på si redan i vilket fall, så det borde inte bli nåt mord på den vi väljer.

Back