Brynolf
Orange
@Sidd och @fjodorsenuba må vara hur röda som helst. De kommer inte få ordförandeskapet än på mångamånga rundor. Så dem behöver vi absolut inte ha någon brådska att hänga.
Ljugit om vad? Vad hade det gett rent konkret? Vad tjänar vi på att ifrågasätta hans 0-3? Och varöfr skulle det lett till att vi kan lita mer på dig?Om fjodde åkt som röd:
- vi hade kunnat ana att denne ljugit om saker och undanhålligt info
- tex dubletten 0-3 hade vi kunnat ifrågasätta
- ni hade mer litat på mig Sidd
Om Sidds paket gått igenom:
- vi hade alla fått mer förståelse för regelmekanik om vad som händer med paket som går igenom
- ni skulle se att jag Sidd följt majoritet vad gäller uteslutning och skicka rätt paket vidare till rätt by ordförande
Sen så klart ger en annan spelares färg automatiskt färg på nån annan spelare varken mig eller dig!
Eftersom du bara verkar försöka ful-läsa mina svar PÅ DINA FRÅGOR så kan vi ju köra en tillbaka kaka då:Ljugit om vad? Vad hade det gett rent konkret? Vad tjänar vi på att ifrågasätta hans 0-3? Och varöfr skulle det lett till att vi kan lita mer på dig?
Det räcker ju liksom inte bara med att något kan ses som skumt, det måste ju finnas ett syfte med. Ulvarna spelar ju inte ulvigt bara för sakens skull, de vill ju tjäna något på att spela ulvigt. Så om du bara ser skumt beteende, men inte kan förstå vad det kan leda till eller hur det kan gynna någon, så kanske det är värt att ifrågasätta hur skumt det egentligen är.
Nej jag tycker inte du @Hägerstrand ska bli ordförande just nu.Nu när vi har tre ordförandekandidater som ingen verkar protestera starkt mot, ska vi låta @Anthrox välja själv mellan oss tre? Då minimerar vi risken att ulvarna tvingar fram en till slumpning genom nattmord.
(Fast det vore ju action om vi kunde tvinga fram ett nattmord, så vi skulle få någon slags speldata)
För mig kvittar det mellan Häger och Impetigo. Måste jag säga en kör jag på Häger.
Jo, jag har också en arbetsteori om hur det ser ut ifall @Anthrox är ulv, som jag skrev om igår, och i så fall är väl @Impetigo medulv antar jag. Men om så är fallet så kan de ju ändå tvinga fram en slumpning genom att nattmörda byns val, så om Anthrox är ulv så tycker jag inte att mitt förslag är så mycket sämre än att rösta fram ordföranden, och om Anthrox är bybo så är det bättre än att rösta fram ordföranden.Jag är både för och emot att Anthrox själv väljerDåligt om Anth är ulv, bra om han inte är det.
Jag lan rösta på hägern,.,,,, Den jag INTE vill se är mig själv
ja, jag röstar väl på mig själv i så fall. Jag tycker att @Impetigo är ett bra val han också.Röstläge ordförande (kollar för hand, så kan missa någon):
Basse: Impetigo eller Sysp
Brynolf: Impetigo
Impetigo: Häger
Octa: Häger
Empi: Häger
Fjodde: Impetigo
Sidd: Impetigo
BM: Sysp
Sysp: Häger eller Impe
Stradh: Häger
Bra tänkt.Kom på en sak som mycket väl kan finnas på ulvarnas köpemeny, som nog är värt att ha i huvudet:
Extraröst/ta bort röst
Och
Paketet röstas automatiskt ner/fram
Den senare lär ju i så fall kosta en del, minst 3-4 poäng. Men bra att tänka på om det blir för tyst, för de kan samla ihop sig för att brute forcea spelet.
Nu går vi upp på scen igenSå i nuläget står paketet på:
1. Till paketet - (Bybopoäng: 2 Ulvpoäng: 0)
Slängas - Corona-öl sprider corona-virus (Bybopoäng: 1 Ulvpoäng: 1)
Skickas vidare - (Bybopoäng: 2 Ulvpoäng: 3)
2. Utser Hägerstrand eller Impetigo till nästa rundas ordförande.
3. Ingen nominering för uteslutning.
Några invändningar?
Fast om jag inte skickar vidare 2-3 så kan byn aldrig veta om jag lagt 2-0 eller 2-3 i paketet.Nu går vi upp på scen igen
Skicka för tusan INTE vidare en 3poängare till nästa ordförande!
Jag litar inte ett dyft på dig och alla borde räkna med att du i hemlighet använder en högpoängare till ulvarna denna runda.
Jag frågade Vimes när jag var ordförande om jag kunde låsa ett förslag i SL PM tråden och låssas outa ett förslag öppet som alla skulle rösta om. Vimes svarade att det funkar.
Sen så vore det katastrof om du då som ulv skickar en 3poängare till nästa och ”råkar” välja en som ”råkar” vara ulv.
Då har ulvagänget höstat in 6p på ett bräde.
Det är nog bra utdelning för dem.
Ingen ulv-högpoängare till nästa osäkra kort!
Ta 1-1 så vet alla vad som händer!