Varulv [KoK] - R3

Accepterar du ordförande Anthrox paket?

• Total voters
    11
Kan direkt säga att jag är skitbesviken på att vi inte tagit chansen att syna, som accepterande av gårdagens paket hade givit.
Vad menar du här? Vilken chans att syna hade accepterande av gårdagens paket givit och hur skulle det använts. Hänvisa till ett specifikt inlägg, annars kommer jag tolka det som att du pratar om något ni diskuterat någon annanstans.

Varför är du skitbesviken över ett resultat som du inte själv brydde dig om att argumentera emot?

Det enda argument jag kan se att du lägger är när du tror att det egentligen är bättre för ulvarna att rösta ja men du väljer glädjen
[/QUOTE]
Utan att ha räknat exakt har jag en känsla av att ulvarna har mer att tjäna på 1-1 kortet än byn. Men det är så trist att sega fram så här. Jag väljer glädjen, fart&fläkt ocht kommer rösta ja till paketet.

Om du ska gå runt och vara skitbesviken efteråt så får du väl engagera dig mer än så.

Inte ens med mina vildaste 4D-brillor kan jag läsa ut en organisation från fluffet, ens på 1-1 som både F och S sagt varit informationsbärande. Så paranoida bybor är nog en rimlig bedömning.
Tack! Äntligen ett svar på min återkommande fråga.

@Anthrox jag rycker din taggighet känns påklistrad. Slappna av, gör som herrarna ovan och njut av en bärs nu i sommartider 🍻😇

Eller är du ulv?;)

Du sitter på ordförandeskapet och ditt paket kommer till 99% bli godkänt. Trots det är du sur och ska sätta alla oss förvirrade i något fack som om det inte skulle göra oss till konspirationsteretiker och misskreditera oss.

Ändra din taktik, tycker det känns aningen påklistrat och det säger jag inte för att jävlas😇
Om du anar ulv i Antrox beteende, varför försöker du dämpa det? Låt ulven i honom blomma ut om du misstänker det. Du skulle sparat till nästa runda.

Oavsett hur byboigt Antrox beter sig nu som ordförande så kan det vara för att gröna sig och skapa förtroende hos oss förvirrade bybor som längtar efter en ledare att få följa.

Jag ser Antrox som vår nyttige ulv. Spelar bybo nu som ordförande. Håll ögonen på honom.

Vad menar du här? Vilken chans att syna hade accepterande av gårdagens paket givit och hur skulle det använts. Hänvisa till ett specifikt inlägg, annars kommer jag tolka det som att du pratar om något ni diskuterat någon annanstans.
-Om vi hade röstat ja till gårdagens paket och röstat ut Fjodde hade vi fått hans färg.
-Utifrån det hade vi kunnat utvärdera alla Fjoddes poster.
- Utifrån det hade vi även kunnat utvärdera alla Sidds poster.
Den chansen gick oss förlorad.

Varför är du skitbesviken över ett resultat som du inte själv brydde dig om att argumentera emot?
Huvudanledningen till att jag inte varit så aktiv är IRL-grejer. Jag kan skriva om vår gårdagskväll om ni vill men jag tror inte ni är så intresserade.

Jag hade redan röstat och skrivit ett antal poster om varför vi måste syna Fjodor. Ohört, så jag hade inte så mycket mer att tillföra debatten.

80% av mig är rationell hängmatte-spelare som vill köra reggae hela sommaren, dricka en kall till grillen och bara dumflina sig till en byboseger på NWO-poäng. 😎🤙

20% av mig (den andelen har växt!) drar hetsigt röda trådar mellan kartnålar och säger tjatigt att ulvlaget består av slug- och smygulvar som gärna låter byn tro att den kan vinna på poäng. Den delen av mig har börjat oroa sig över att Anthrox, Brynolf, Empiricus och Hägern är med i ulvlaget. När (ulv-)Empiricus vill passa vidare paket med 2-3 under förutsättning att det skrotas och som ett sätt att gröna (ulv-)Anthrox får mitt inre kaos panik! 😱

Och det blir inte bättre av att de tjatar på Sidd och Fjodors spel — den enklaste måltavla man kunde önskat sig som ulv. Eller att det borde vara helt omöjligt att en erfaren ulvkollega tillät Fjodorsenuba/Sidd att hålla på så där. Vem föreslog för övrigt att ”ulvlaget offrar gärna Fjodorsenuba för att det är taktiskt rätt”? Just det.

Efter att ha skrivit det där så hag kan se det svart på vitt står det för övrigt 75-25. Jag ska andas i påse och meditera tror jag. Och lyssna på Peps Persson.

Njae, både du och Fjodde har sagt vid något tillfälle att ni tyckte alla var informationsbärande. Sen att du byter åsikt mellan varje andetag gör ju att det är lite svårt att hänga med i svängarna.
Men förklara gärna för hela klassen hur du till en början kunde tycka att corona-raden hintade om en organisation, som du skrev först. En behöver ju liksom skela rätt rejält för att kunna vara ens i närheten av att koppla ihop den med en organisation.

Men det är sak samma, för poängen kvarstår. Om fluffet inte är informationsbärande, hur kan de då kopplas till en organisation? Hur ska det hjälpa någon? Och om det är så att du har fluff som faktiskt pekar på en organisation, vad gör det för skillnad? Finns det något som säger att det är en organisation som någon av oss tillhör? Är det en rak koppling, eller är det "jag måste dra en parallell för att göra kopplingen"? Det kanske bara är bete? Det kanske bara är fluff. Det kanske bara är du som fortsätter hålla på att trolla runt.
Men alla tre av mina fluffgrejer är på INGET sätt kopplade till en organisation, så de har ingen som helst bäring på vilka organisationer som är i spel.
Minns jag fel att @Sidd skrivit att två ledtrådar associerade till en och samma organisation. Den tredje ledtråden gjorde det inte. Var det corona-ledtråden du menade då?

@Sidd låg uteslutning av @fjodorsenuba med i ditt paket igår?
Ja.
Jag skrev även att det var fjodde jag ville vi skulle rösta ut.
Det är klart jag velade.

Dennes ej klargörande svar på mina frågor om texter gjorde att jag tänkte han är ulv som inte ville yppa mer än 1-1 som var safe.

Bla det märkliga med 0-3 vore bra att reda ut och det är bara jag och fjodde som kan diskutera detta.

Hade inget med ulv”fiskande” att göra.
Som jag tror tex Anthrox påstår.
Vi hade kunnat smula grejer om det utan problem.
1-2 rundor senare skriver fjodde om sina texter att de är nåt med 4g och 5g och alltså tydligen ofarligt.
Låter alltså som en efterhandskonstruktion om det av fjodde
ELLER så är det som denne säger att han inte har koll.

Fjodde röstade Nej till mitt förslag för att jag tänkte checka av denne.
Nu skrev fjodde tom att det hade varit bra.

Som BM nu skriver hade det klargjort mer av min status också.

Missat läge.

Jag hade missförstått appendixet som tillkom i R1. Jag hade bara läst reglerna i anmälningstråden och där var appendixet dolt och jag trodde det bara var för ulvarna. Jag läste inte spoiler taggen i R1 där Vimsan dolt det.

Därför trodde jag att all info kring valen var hemlig. Med det sagt så inser jag att allt förtroende är brutet.

Jag har försökt att lägga energi på detta men tror att spelet är över redan och trasigt pga mitt misstag.

Ulvarna skulle knappast slösa tid med att rösta ut mig och jag kommer knappast att vara en tillgång till byn längre då jag bara bidrar med snömos i bästa fall och i värsta fall brunsmetar enn skyldig bybo.
Jaha. Jag skriver medans jag läser. 😕

Om detta du skriver nu är sant så förklarar det en hel del av konstiga poster från din sida.

Ja, förutsatt att man inte ger ulvarna några ledtrådar vore det sjukt skönt att få reda på om 0-3 kan förekomma i flera variationer.
Är det inte du som tidigare haft ett halvt fotbollslag med ”söner som fyller år”. 😍

Läs tråden som nån brukar säga😇
Tycker du att det är ett problem att jag inte brukar dubbelkolla saker tillräckligt? Då får jag väl försöka bättra mig. Jag skummade såklart din historik och sökte på poster där du nämnde Fjodor innan jag skrev.

Anthrox har nog koll👍
Okej. @Anthrox ? Har du koll på vilken post i förra rundan @Sidd skrev att han skickade in ett paket med Fjodors uteslutning inkluderad?

@fjodorsenuba

Kan du kolla av din 0-3 och bekräfta vad det är som går att dricka där.
Jag hade en 0-3 och är intresserad om det finns fler 0-3 MEN att de kan ha OLIKA texter. 🙏
Risk för sen länge överspelad diskussion: den om poängen.

SL har en ”kortlek” med konspirationer varav en del är kopplade till organisationer och en del är det inte. Jag tror inte dessa är märkta med poäng utan jag tror SL klistrar på dem varje omgång.

Han kan ha en Ulvhatt med fyra lappar i där drt står 0, 1, 2, 3 och så drar han en lapp och slänger tillbaka.

Han har även en motsvarande Byhatt med likadana lappar där han drar en och slänger tillbaka.

Han ger dragna poäng till en konspiration och börjar så om.

Tycker du att det är ett problem att jag inte brukar dubbelkolla saker tillräckligt? Då får jag väl försöka bättra mig. Jag skummade såklart din historik och sökte på poster där du nämnde Fjodor innan jag skrev.

Okej. @Anthrox ? Har du koll på vilken post i förra rundan @Sidd skrev att han skickade in ett paket med Fjodors uteslutning inkluderad?
Svårt att ha koll på alla Sidds ställningstaganden när de ändras hela tiden.
Men ja, Sidd skrev under rundan att han hade med Fjodde som uteslutning i sitt paket. Vet dock inte ifall det ändrades under rundan, men det var så initialt iaf, och det var också en anledning till att ett par personer (Basse iirc, och någon mer) röstade ner Sidds paket.

Post 50 exv
Men har som sagt inte superkoll ifall det ändrades under rundan. Ska gå ut och röka strax, så kan jag kolla igenom tråden hur det lät senare i rundan.

Har rast nu. Ser att följa de spelare röstar ja till paketet för tillfället:

Impetigo
Basse
Empiricus
Sysp
Stradh
Octagonal

Om Anthrox är god vill ulvarna förmodligen inte rösta igenom paketet. Det grönar isåfall oss.
Om Anthrox visar sig ljuga har vi förmodligen ulv-kompanjonerna bland dessa spelare.
Bara en liten spaning.

Back