Varulv [KoK] - R3

Accepterar du ordförande Anthrox paket?

• Total voters
    11
Okej, om nu Sidd är en sån kanalje, skulle du kunna tänka dig att föreslå ulv-Sidd till utröstning i R4?
Jag får säga nja där.

Om han ska röstas ut är det för det första bättre att göra det denna runda. Varför vänta till R4? I R4 kanske vi bara får röv-alternativ igen och blir tvungna att rösta nej till ordförandepaketet för att inte ge ulvarna en massa poäng. Den här rundan har vi ett förslag som vi faktiskt vill rösta ja till.

Om det här var ett konventionellt spel där vi var tvungna att rösta ut någon varje runda hade @Sidd varit självklart val för mig. Det han skriver stämmer helt enkelt inte, och oavsett om han är ulv eller inte så är det bra att rösta ut spelare som skriver saker som inte stämmer för att göra det svårare för ulvarna. Nu är det inte ett konventionellt spel. Vi behöver inte rösta ut någon varje runda, och om vi lyckas hänga en ulv så dubblerar vi deras passiva inkomst. Det är en big deal.

A propos frånvaro så firar vi födelsedag för min äldste son idag så jag är gone från 18.

Kan du kolla av din 0-3 och bekräfta vad det är som går att dricka där.
Jag hade en 0-3 och är intresserad om det finns fler 0-3 MEN att de kan ha OLIKA texter. 🙏
Ja, förutsatt att man inte ger ulvarna några ledtrådar vore det sjukt skönt att få reda på om 0-3 kan förekomma i flera variationer.

@fjodorsenuba

Kan du kolla av din 0-3 och bekräfta vad det är som går att dricka där.
Jag hade en 0-3 och är intresserad om det finns fler 0-3 MEN att de kan ha OLIKA texter. 🙏
Men herregud, läs tråden. Du kan ju inte fortfarande tjata om det där när Fjodde svarat på det massor med gånger.

Ok.
Fjodde påstår att vi har två olika 0-3.
Kan så vara.
Finns väl bara ett sätt att kolla upp det på för byn.
Det är att kolla av status på oss två.
Rösta ut oss två så ser ni om det stämmer eller ej.

@Hägerstrand du är en av få som sprattlat lite angående vår live-and-let-live-taktik. Har du hunnit sova på saken och kommit fram till nåt klyftigt där?

Nä, inte skitmycket. Jag tycker att den bygger på några antaganden som blivit sanningar.

NWO-villkoret står ju mot ulvarnas siarvillkor, på samma sätt som de konventionella vinstvillkoren står mot varandra. Eftersom både NWO och siarvillkor är poängberoende (NWO direkt, siande indirekt) så borde de vara balanserade för att leda till vinst ungefär samtidigt. Att vi helt blivit utan poäng de två första rundorna betyder då att vi kommer förlora om resten av rundorna fortskrider enligt den balanserade modellen. Att prata om att det är lugnt eftersom ulvarna behöver 24 poäng och vi bara behöver 15 är då antingen dålig matte eller medvetet vileseledande.

Men herregud, läs tråden. Du kan ju inte fortfarande tjata om det där när Fjodde svarat på det massor med gånger.
Je dig nu Anthrox.
Den posten skrev jag samtidigt som fjodde skrev sin nu övertydliga sista post om det.

Om det nu stämmer som du tror att det finns olika kort med samma siffror tex två 0-3 med olika info så borde du alltså inte komma och påstå att mina två med info är ”bullskit” bara rakt av!
Det finns alltså då olika kort: vissa har bäring på organisationen av de 24
OCH
vissa är bara fluff som ej finns med på 24listan.

!!!

Je dig nu Anthrox.
Den posten skrev jag samtidigt som fjodde skrev sin nu övertydliga sista post om det.

Om det nu stämmer som du tror att det finns olika kort med samma siffror tex två 0-3 med olika info så borde du alltså inte komma och påstå att mina två med info är ”bullskit” bara rakt av!
Det finns alltså då olika kort: vissa har bäring på organisationen av de 24
OCH
vissa är bara fluff som ej finns med på 24listan.

!!!
Det här kommer vi inte längre på förrän vi antingen hänger Sidd eller tills några till ordföranden kommit och gått och vi ser huruvida det tycks finns fler ledtrådiga kort.

Vi släpper det nu.

Frågan är vem som ska få klubban härnäst. Är @Impetigo närvarande framöver? Om inte, är jag helt ok med att vi väljer @Hägerstrand, @Sysp eller @Empiricus istället. De verkar vara hyvens. Det viktiga är att ordföranden kan vara med på banan imorgon.

Själv är jag på Kolmården och åker Sjörövarskepp hela morgondagen så jag avstår helst.

Vad säger ni, pöjkar?

Hm, det skulle vara intressant att ge @Big Mama klubban! Hon ligger verkligen lågt i vattnen och vad som skulle sägas och göras där vore nog mycket givande.

Röstläge ordförande (kollar för hand, så kan missa någon):
Basse: Impetigo eller Sysp
Brynolf: Impetigo
Impetigo: Häger
Octa: Häger
Empi: Häger
Fjodde: Impetigo

Jag är inte alls så nöjd med planen att skicka vidare 2-3 till nästa ordförande och @Empiricus är precis så smart jag tycker att ulvarna verkar köra just nu.

1-1 må vara ett sugigt alternativ men gercmindre manöverutrymme till ulvlsget, vars poäng eller förmågor vi inte vet något om.

Jag har för övrigt svårt att tänka mig attxett ulvlag med åtminstone en bra spelare göra klantiga drag. Tvärtom tycker kag att @fjodorsenuba sstte huvet på soikrn när hsn konstaterade hur en skicklig ulvspelare nog leder de andra mot segern.

Mot den bakgrunden är det otrovärdigt att @Sidd och @fjodorsenuba skulle få krångla till spelet. En ulvmaestro hade hjälpt dem bättre.
Betänk dock att detta blir första gången som vi kommer ha en vald ordförande som får ta beslut om paketet nästa runda. Och visst att det är varulvsspel och att ulvarna kan påverka opinionen negativt, men som det ser ut just nu blir det ju antingen Häger eller Impe som blir nästa rundas ordförande. Jag har fullt förtroende i båda där, så det känns inte som ett problem att vi skickar en 3-poängare till en okänd ordförande. För det har liksom aldrig funnits ett bättre läge att göra det, och då får ni det dessutom svart på vitt att jag inte kan ha trixat in tre poäng till ulvarna. Det är vägen som mest speglar byns vilja liksom.

Grattis @Sysp till förlovningen! 😍

Nu ska jag läsa ikapp R2 och R3 och återkomma.

Kan direkt säga att jag är skitbesviken på att vi inte tagit chansen att syna, som accepterande av gårdagens paket hade givit. Och Fjoddes ovilja att hjälpa till med jämförelser mellan paketen. Skriver först att drycken han fått är äcklig och sedan att det är Corona. ???

Har någon sagt det?
Det är väl inte konstigt om vi som inte varit ordförande, och därmed inte vet vad de får för fluff, undrat om det kan ge ledtrådar till organisationer. Ledtrådar som är livsfarligt att ulvar får. De flesta av mina poster har handlat om just den frågan.

Hm, det skulle vara intressant att ge @Big Mama klubban! Hon ligger verkligen lågt i vattnen och vad som skulle sägas och göras där vore nog mycket givande.
Jäkligt tvek på den.

Ligger försiktigt lågt å simmar mest med.
Anar dock att denne inte kommer bidra med att leda detta övertydligt då det verkar som att denne inte har koll.
Mycket möjlig ulvstrategi också.
Så jag skulle inte vilja sätta makten i dennes händer.

Eller så görs det nu (så vi får det överstökat) så vi får mer aktiva centralt i spel senare rundor när det brinner till ”final”-läge.

Men: Nej.

Det var exakt de hör alternativen jag hade väntat mig att en ulv-ordförande skulle rabblat upp. Hade Sidd gjort det så hade han varit ultraulv.

Det sagt så är Anth knappast det.
Utveckla. Förklara som för en femåring. 🙂

Back