Nekromanti Inte bara Nogger, utan nu också...

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
... 88:an. Sveriges enda nazistiska glass! Det är nyheter minsann!

Personligen anser jag att till och med Nogger-grejen var ett stort skämt, men det här tar ju priset. Jag ska fan i mig protestköpa en 88:an och en Nogger och okynnesäta den framför antidiskrimineringsbyråns kontor.


Storuggla, och smacka ljudligt!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
För att inte tala om den allra nyaste glassen …

… Kokoskon.

 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Nu har det gått till överdrift!

Det är ju fantastiskt att vissa kan tolka in precis vad som helst i vilket oskyldigt begrepp, föremål eller beteende som helst. Allt för att stoppa diskriminering och nazism när upphovsmannen ofta inte ens tänkt i de banorna.

Vad som helst kan plötsligt visa sig vara nazistiskt. Precis vad som helst !
Nazisterna har dragkedjor på jackorna! Förbjud dragkedjor! (nu överdriver jag...förhoppningsvis)

Indier får inte använda sina egna religiösa symboler, vissa smycken innebär automatiskt att du är främlingsfientlig etc.

________________________________________________________
Se nu vad de har gjort! Jag är så förbannad att jag inte kan tänka ordentligt.
________________________________________________________
Jag ska fan i mig protestköpa en 88:an och en Nogger och okynnesäta den framför antidiskrimineringsbyråns kontor.

Då möts vi där.
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
*kollar på kallendern*.. men inte är det första april idag heller.. eller? *Suckar* men jag gillar GB´s uttalande iaf. :gremsmile:

Fråga: Tänker ni byta namn på glassarna?
Svar: -Knappast. Vi kan inte backa för vad som helst. Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer...

/Magnum, föredrar 88.an men gillar Nogger oxå.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Like your username...

Och förresten, jag tar illa upp av glassen Magnum! Säger någon Magnum så tänker jag på Tom Selleck och hans tokmustasch och hans håriga bringa. Och det vill man ju inte slicka på.


Storuggla, vad kan man äta tro
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Hela debatten har nog i alla fall fått upp försäljningen för Nogger Black. Tänkte själv köpa den i söndags, men den var slut hos glassförsäljaren som sa att den hade sålt slut direkt efter att debatten hade startat. Jag hade nog inte heller uppmärksammats på den utan Aftonbladets påverkan. Det fick i alla fall bli en 88:an Black i stället...

För övrigt anspelar GB Sandwich på en vit kvinna som idkar könsumgänge med två mörkhyade män, vilket väl också är värt att uppmärksamma!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag skrev följande brev till Centrum mot rasism samma dag som Nogger Black-nyheten dök upp, men har ännu inte fått något svar:

Jag såg artikeln i Aftonbladet om er uppmaning till bojkott av den nya glassen Nogger black. Det är skönt att någon äntligen vågar ta tag i den dolda rasism som genomsyrar vårt samhälle, lite synd bara att ni siktar in er på glasstillverkarna och inte de absolut värsta månglarna av sådan rasism: nämligen kaffetillverkarna! Vad tror ni att de tänkte på när de döpte sin svarta dryck till "kaffe"? Jo, naturligtvis ordet "kaffer" som används om färgade av rasistiska sydafrikaner och anses minst lika nedsättande som ordet "nigger". Det är omöjligt att inte se det som en anspelning på rasism. Nyheter som "snabbkaffe" är naturligtvis en anspelning på den spridda fördomen att färgade är bra idrottsmän, meninte duger till mycket annat. Jag föreslår en omfattande bojkott mot alla kaffetillverkare, som ska fortgå tills de döper om sin dryck till något mindre kränkande.

Och efter att ha sett dagens nyhet är jag lite rädd att de nappar på det! :gremsuck:

/tobias
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Andra nazistiska produkter

"Nasi Goräng", eller hur det nu stavas! Hur kan det tillåtas!

Och att använda siffran "18" borde förbjudas! Jag menar, flygplanet "F/A-18"! Hur uppenbart är det inte... "F/A Adolf Hitler"! Det står ju så, nån annan förklaring finns inte.

Nån som har fler...?

:gremlaugh:

M.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Re: Andra nazistiska produkter

Nån som har fler...?
Eftersom det är numerologi så går det att hitta hur många som helst bara man jobbar på det. Det första jag började fundera på var 91:ans polare, 87:an Axelsson. Han har rakat huvud och är bara ett nummer från 88:a. Smygnazist, alltså!

/tobias
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Andra nazistiska produkter

"Det första jag började fundera på var 91:ans polare, 87:an Axelsson. Han har rakat huvud och är bara ett nummer från 88:a. Smygnazist, alltså!"

87 blir ju HG. Herman Göring! :gremooo:


Storuggla, nej nu jävlar
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Andra nazistiska produkter

[ QUOTE ]
Jag menar, flygplanet "F/A-18"! Hur uppenbart är det inte... "F/A Adolf Hitler"! Det står ju så, nån annan förklaring finns inte.


[/ QUOTE ]
Du missade att "F/A" i ditt eget exempel naturligtvis betyder "Fantastiske Adolf". Det är ju hur uppenbart som helst! Dessutom: "F" är den sjätte bokstaven i alfabetet och "A" den första. 6+1=7 och den sjunde bokstaven i alfabetet är "G". Detta betyder naturligtvis att "F/A" även är en fördold hyllning till Herman Göring som var Luftwaffechef vilket är mer än passande på ett flygplan.

/Anders (som nu ser klart)
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
F*n va vi Svenskar är dumma i huvudet.

Det dör tusentals barn varje dag av olika anledningar, AIDS sprider sig som löpeld, då USA tycker att preventinmedel borde förbjudas. länder bombad terrorister lever djävil med italjenska turister och SARS smiter in genom luftkondisioneringen.

Och vad gör vi Svenskar åt saken (kanske lite endå) men nog fan har vi tid att hitta mystiska Nazi krypteringar på glass, jävla sörläningar.

Självklar inser ju jag oxå att de på den där byron (antidiskarbyrån) eller vad det nu var, inte skulle ha något jobb om det inte då och då hittar:
Rasistiska ord då man spelar dileva baklänges på tyska.
Krypterade nazi ord på svenska glassar.
O.s.v.

Hör på det här föresten, jag satt i bussen på väg hem från skolan då en yngre uppretad elev språkade bredvid mig, hon berättade att, Hon tänkt göra ett pentagram på syslöjden att ha över sängen eller what ever, som en flagga tror jag, det fick hon inte för läraren som sade:
Jag vet att du är Satanist, men det behöver du inte skylta med, sådan här saker får du inte göra.
Hon var inte satanist utan "hårdrockare".
men om hon varigt satanist så har vi väll religionsfrihet i sverige, en av grundlagarna, tänk er vilket liv det skulle blivigt om en lärare slitigt tag i en Muslimsk bönematta och lagt den på sitt kontor för att han inte skulle kunna utöva sin övertygelse under skoltid. (tror att dom ber typ 3-5 gånger per dag)

VH Jens.L "Hatar då minoriteter blir överkörda av konservatister och idioter"
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Borde inte din favorit glas var magnum? även av jag tänker på Pistolen magnum då, aa den måste bort våldsfixering e inte bra :gremtongue:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Varför inte ta bort hela glass namnen dom får abra heta, X antal punkter samt enbart vara färglösa samt smaklösa.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Följande skall be om ursäkt!

1. Glassen magnum (alla former) eftersom den anspelar på .44 Magnum, vilket vi alla vet anspelar på de pistoler som människor blivit mördade met.

2. Nasse i Nalle Puh skall av uppenbara skäl göra avbön och genast byta namn till Grisen.

3. Sepp Blatter.
Sepp = Seppo = CP (förringar alla med den sjukdomen)
Blatter = Blatte
Alltså CP-Blatte

4. Alla som skriver bloggar
Blogg = blogger = Nogger = nigger

Upp till kamp mot omoralism i orden.

//erik. ber om ursäkt för att anagramet av erik bli 'rike', vilket vi ju alla vet anspelar på 3:e riket vilket vi alla vet innebär att jag är nasse.
 
Top