Nekromanti Infiltratör - Runda 2

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Mukwa said:
Nä, jag missade att man var tvungen att skicka in FRAMGÅNG, glömde bort och trodde dessutom att det gick automatiskt, eftersom det inte finns någon bybo som skulle vilja sabotera.
Det här kan jag dessutom utveckla lite småfuskigt. Det är nämligen så att det blev ett automatiskt FRAMGÅNG, och för er som inte tror mig kan ju pröva att vänta :gremsmile:
Nu vet inte jag vad du syftar på riktigt här Mukwa men jag antar att du menar att du inte skickade in FRAMGÅNG?

Du såsade bort det och Data startade upp rundan ändå? Är det så du menar?

Jag tycker hur som det här är rätt ulvigt beteende. Nu ligger jag lite efter och har lite att läsa ikapp, men jag störde mig som F. på det här lilla inlägget.
Precis. Jag skickade aldrig in nån framgång. Jag skickade ingenting, men eftersom Data har en stark processor insåg han att spelet kunde rulla igång ändå. Med rätta. Ingen bybo skulle någonsin vilja skicka in ett sabotage, och enligt kortleken kan de inte ens göra det har jag för mig. Hur kan mitt lilla inlägg vara annat än grönande? Det går som sagt att bevisa också. Om du väntar med framgångsmailet så kommer det ske automatiskt om du är bybo. Hur kan du tycka att det här är ulvigt?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Mukwa said:
Nä, jag missade att man var tvungen att skicka in FRAMGÅNG, glömde bort och trodde dessutom att det gick automatiskt, eftersom det inte finns någon bybo som skulle vilja sabotera.
Det här kan jag dessutom utveckla lite småfuskigt. Det är nämligen så att det blev ett automatiskt FRAMGÅNG, och för er som inte tror mig kan ju pröva att vänta :gremsmile:
Nu vet inte jag vad du syftar på riktigt här Mukwa men jag antar att du menar att du inte skickade in FRAMGÅNG?

Du såsade bort det och Data startade upp rundan ändå? Är det så du menar?

Jag tycker hur som det här är rätt ulvigt beteende. Nu ligger jag lite efter och har lite att läsa ikapp, men jag störde mig som F. på det här lilla inlägget.
Precis. Jag skickade aldrig in nån framgång. Jag skickade ingenting, men eftersom Data har en stark processor insåg han att spelet kunde rulla igång ändå. Med rätta. Ingen bybo skulle någonsin vilja skicka in ett sabotage, och enligt kortleken kan de inte ens göra det har jag för mig. Hur kan mitt lilla inlägg vara annat än grönande? Det går som sagt att bevisa också. Om du väntar med framgångsmailet så kommer det ske automatiskt om du är bybo. Hur kan du tycka att det här är ulvigt?
Vår Data har inte en sådan snabb processor. Lixom övergången Tyr-->Recca skulle kunna ha blåsts av rätt mycket tidigare än det gjordes exempelvis. Vi väntade in !Paxens JA röst, men det var ju avgjort långt innan det.

Data said:
Däremot tror jag att vi kan skynda på fas 2 genom att kandidaterna redan i förväg skickar FRAMGÅNG (skepp/infiltratör) eller SABOTAGE (enbart infiltratör) även om folk inte vet om röstningen går igenom. Då slipper de andra sitta och vänta.
Sen tycker jag Data´s information i R1 säger en del. Det står inget skrivet om att R2 kommer att starta förens alla har gjort sitt jobb lixom. Att du släpar fram det hela nu och inte i ditt första inlägg förstärker ju mina misstankar så klart. Du tar inte ens upp det i ditt andra inlägg utan du gör det först i ditt tredje.

Det vi däremot kan göra nu är att testa ditt trix på vår nästa resa. En resa som inte du skall med på för vi vill ju inte att du kommer dragandes med det hela igen. Övriga resenärer kan få bekräfta det hela. Funkar det så är du och övriga grön! Toppen va?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Vi kommer inte ha råd att helt bojkotta en grupp på 4 pers till uppdrag om det visar sig att en av dem har slängt in ett sabotage, eftersom ulvarna kommer se till att sprida ut sig i grupperna. Därför är det en mycket bättre strategi att leta efter gröna spelare istället för att ta fast de skyldiga. Jag, Recca och Vimes är gröna tills motsatsen är bevisad. Jag tycker att vi ska ha en chans till. Och sedan ska vi givetvis inte slänga in en röd spelare som Kork Knas ordinerade. Tvärtom ska vi ta med en som är mest grön efter vår trio, för går det uppdraget åt pipsvängen är alla vi fyra nedbrunade, förvisso är den fjärde mer nedbrunad, men det är bara väldigt marginellt.
Jo jag har tänkt efter en gång till Mukwa och det är ju så klart inte speciellt smart att stoppa in en brun spelare bland er tre.

Att stoppa in Tyr bland Recca-Vimes-Mukwa skulle vara rätt förödande för Tyr om resan saboteras av endast 1 infiltratör. Det skulle leda till att Tyr helt kopplas bort från framtida resor, och stärka den gröna cirkeln av storsnackare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Då är frågan; varför i hela helvete vill du ha med två ur grupp 1 + 2 till???

Vad är smart med den strategin?
Det smarta med min strategi är att jag inte grönat någon från Rutt 1.

Väljer vi ut de två ulvigaste som var med på det skeppet och stoppar in två ulviga spelare till finns det en stor risk att det blir kaos för infiltratörerna, men absolut jag kan släppa det.

Att ta alla er 3 från R1 kommer skita ut vem vi än väljer som fjärde fiol om rutten blir katastrofa. Det spelar nog ingen roll hur bra den spelare har spelat så kommer ingen av er storsnackare gå med på att den sista länken är grön. Det blir farligheter för byn.

Om vi väljer ut de två grönaste från R1 och de två grönaste från R2 så får vi en perfekt 4:a.

Alternativ 1 så går vi vinnande ur R2 och har 4 gröna snubbar/snubbinnor att lita på i R3.

Alternativ 2 så torskar vi R2 men kan i R3 använda oss av den sista resenären från R1 + 3 nya med ett visst grönt skimmer. I det läget har vi säkerligen bra koll på vilka vi kan skicka och det kommer vara rätt avgörande inför R4.

Blir det ännu ett sabotage i R3 har vi ju ringat in minst två skurkar och då kan vi ju inte torska i R4 eftersom den rutten måste saboteras av två infiltratörer.

Känns som vattentätt men det kan finnas luckor i resonemanget.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Jisses. Alltså, när jag sitter och läser Reccas, Mukwas och KKs resonemang om vem som är sannolikt, till viss del grönad, mer sannolikt än osannolikt och såvidare, så känner jag mig som värsta grottmannen.

"Uggh. Konstiga röster pratar konstigt."

Nå, jag trodde väl att jag skulle suga på det här spelet, men inte så illa att jag fan inte fattar ett skit av vad som händer i tråden.

Såhär tänker jag mig, egentligen, att spelet borde fungera: vi kör på tills vi fått ett sabotage. NÄR vi fått ett sabotage börjar vi grilla alla som var med på uppdraget tills vi fått fram någon vi vill rösta ut tror är infiltratör. Då börjar vi kolla på dennes kopplingar till andra via omröstningarna och nomineringarna, för att sätta ihop ett nytt team som förhoppningsvis är infiltratörsfritt. Sen vinner vi.

Typ så. Primitiv "leta scum tells"-metodik precis som i ulvspel förutom att uppdragen så att säga siar en grupp åt oss. Nu när jag läser vändorna här känner jag mig mest förvirrad.

Men, för att vara klar och tydlig med vad jag tycker: Recca och Mukwa är gröna. Och det har inte ett skit att göra med uppdragets framgång. Det har att göra med att de båda har varit väldigt gröna i tråden, samt Reccas inledande "Öh, inget PM?" (inte autogrönande men kräver info om att byborna saknar PM i infiltratörernas PM, vilket känns ganska osannolikt) och Mukwas borderlineregelvidriga outande av Datas agerande (seriöst grönande, enda möjligheten är att Data har någon dold regel om att "Infiltratör som inte skickar framgång eller sabotage inom [viss tid] räknas som framgång, vilket jag inte tror ett skvader på). Så ja, dom är gröna.

Nu, efter den här omröstningens nominering, har vi en del info kring övriga namn (kanske inte så fantastiskt bra som det såg ut i mitt huvud när jag la nomineringen, eftersom de flesta fallit tillbaka på generella resonemang kring "vi borde skicka samma team igen, väl?" men definitivt mer än tidigare), är jag mer än redo att skicka iväg team 1 (+1) igen.

Jag har alltså (sedan tidigare) röstat nej till mitt eget förslag.

---

Slutligen: Tyr har INTE spelat upp sig, han är aggressiv på fel ställen, tar i så han nästan spricker ibland och följer inte upp. Tyr är den jag har som Förste Infiltratör.

KK förstår jag mig inte på. Luddiga resonemang, eller resonemang som beskrivs luddigt. Svårt att veta. Det är för mycket chocka chocka och klonka klonka liksom, skulle gärna se honom bli lite konsistent i tanken och konkret i formuleringen. Dock kände jag precis likadant inför honom i de senare rundorna av förra varulvsspelet.

Ingen av dessa herrar är jag sugen på att skicka på uppdrag (fortfarande).
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Midnattsrapport. En ledare kvar som ska rösta.

Alla kandidater kan i förväg skicka in om de vill ha FRAMGÅNG eller SABOTAGE på rutten.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Då är frågan; varför i hela helvete vill du ha med två ur grupp 1 + 2 till???

Vad är smart med den strategin?
Det smarta med min strategi är att jag inte grönat någon från Rutt 1.

Väljer vi ut de två ulvigaste som var med på det skeppet och stoppar in två ulviga spelare till finns det en stor risk att det blir kaos för infiltratörerna, men absolut jag kan släppa det.

Att ta alla er 3 från R1 kommer skita ut vem vi än väljer som fjärde fiol om rutten blir katastrofa. Det spelar nog ingen roll hur bra den spelare har spelat så kommer ingen av er storsnackare gå med på att den sista länken är grön. Det blir farligheter för byn.

Om vi väljer ut de två grönaste från R1 och de två grönaste från R2 så får vi en perfekt 4:a.

Alternativ 2 så torskar vi R2 men kan i R3 använda oss av den sista resenären från R1 + 3 nya med ett visst grönt skimmer. I det läget har vi säkerligen bra koll på vilka vi kan skicka och det kommer vara rätt avgörande inför R4.

Blir det ännu ett sabotage i R3 har vi ju ringat in minst två skurkar och då kan vi ju inte torska i R4 eftersom den rutten måste saboteras av två infiltratörer.

Känns som vattentätt men det kan finnas luckor i resonemanget.
Du pratar om "de två mest gröna plus de två mest gröna", samt "den som är kvar från R1+3 andra". Det är ett jättemärkligt resonemang. Som jag ser det är de gröningar du snackar om inte framställda. Vi har inte de där + 2 gröna namnen du eftersöker. Ditt resonemang bygger alltså på att vi har information som vi inte har.

Det finns väl bara två alternativ här. Antingen skickar vi grupp 1 plus en till person och förlitar oss på att grupp 1 är grön och hoppas att vi plockar poäng igen. För då kan vi ta poäng även i R3 med samma grupp då den gruppen också består av fyra personer. Det är en helt okay plan.
Eller så skickar vi fyra personer som inte var med i grupp nr 1 (alternativt den grönaste ur grupp 1 tillsammans med tre nya) och försöker ringa in infiltratörer.

Planen att skicka fyra nya personer handlar om att genom att kolla en sån grupp kan vi ha tur och hitta två infiltratörer genom att de kör ett dubbelt sabotage. Det är ganska rimligt att det blir ett sånt utfall om vi nu får iväg två infiltratörer på resa nr 2. Om vi kan garantera att det ur den nya gruppen bestående av fyra personer finns två infiltratörer så ligger vi extremt bra till.

Att köra med grupp 1 igen +1 ny ger inte samma typ av informationsgrund. Det kan ge oss en runda och då vinner vi eftersom vi då skickar samma grupp igen i R3. Men chansar vi och missar så har vi ingenting när vi börjar närma oss R4/R5.

Det här andra du snackar om känns inte relevant för vår situation just nu. Såvida vi inte börjar dreva folk som vi gör i ulvspel. På så vis försöker vi skapa oss några grönish-namn och utifrån den grunden välja vår grupp nr 2.


Bleech.. Sent. *Sussa.*
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
K.K är så far off the mark med sina resonemang att han ser ut som en tvättäkta ulv för mig nu. -.-

Det största problemet med att köra med grupp 1 igen så här och sedan välja in en till är att vi inte har statistiken på vår sida för att lyckas med den planen. Om vi säger att grupp 1 är helt grön, only resistance. Så finns det bland övriga fem hela tre infiltratörer. Så på fem personer är det tre bad guys. Då är oddsen mot oss att välja rätt. Men om det är så att grupp 1 är grön och vi skickar iväg fyra personer av de andra så betyder det att vi garanterat skickar iväg minst två, kanske tre ulvar på samma resa. Det är väl det du vill se, K.K? Eller passar det sig inte om du inte samtidigt kan bruna en grön grupp?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Röstningsresultat 2.1


:: Fortfarande FAS 1.
:: President Vicotnik ska utse fyra kandidater som alla ledare ska rösta om.
:: Dessa utsedda kandidater kan skicka i förväg om de vill bidra med FRAMGÅNG eller SABOTAGE.
 

Attachments

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Röstningsresultat 2.1

Jag har beslutat mig för att jag anser det vara mest lämpligt att skicka de kandidater som vi redan fått ett lyckat ifrån samt mig själv.

Kandidater: Recca, Vimes, Mukwa och Vicotnik.

Min anledning till att nominera dessa är att jag så klart litar på mig själv, samt vi redan vet att de övriga tre har ett framgångsrikt uppdrag bakom sig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Röstningsresultat 2.1

Det här är ett bra förslag, Vico. Och ett jävligt uppenbart förslag också. Liksom, det är det rimligaste, och jag ser inga direkta skäl till att rösta ner det, men samtidigt får jag intrycket av dig att du går på autopilot i det här spelet.

Nå, OM Vico är infiltratör så kommer han bruna sig själv när han saboterar. Och om vico är infiltratör och en av Recca/Mukwa också är det, så är det ju infiltratörernas huvudvärk att de mer eller mindre var tvugna att skicka två av de sina på samma uppdrag.

Jag kommer, om inget fqntastiskt motförslag presenteras, rösta för Presidentens nominering.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Röstningsresultat 2.1

Jo, jag går nog en del på autopilot, men det beror till stor del på att jag inte vill hantera detta spel som ett maffia spel, vilket andra har/verkar göra.

Vimes said:
Nå, OM Vico är infiltratör så kommer han bruna sig själv när han saboterar. Och om vico är infiltratör och en av Recca/Mukwa också är det, så är det ju infiltratörernas huvudvärk att de mer eller mindre var tvugna att skicka två av de sina på samma uppdrag.
Jupp, jag är medveten om risken att skicka samma gäng + mig själv, men förutsatt att ingen av er tre är infiltratör och saboterar uppdraget så kommer vi ha två lyckade uppdrag bakom oss och kommer då vara ett uppdrag ifrån att vinna spelet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Röstningsresultat 2.1

Vicotnik said:
Vimes said:
Nå, OM Vico är infiltratör så kommer han bruna sig själv när han saboterar.
Jupp, jag är medveten om risken att skicka samma gäng + mig själv
Öh? Skrev du just att du skulle sabotera uppdraget?! O. 0

Eller vadå? Risken jag resonerade kring var ju infiltratörernas risk, och att det nog för skeppet var safe att skicka iväg just det här teamet... Vad är det för risk du är medveten om?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Röstningsresultat 2.1

Vimes said:
Vicotnik said:
Vimes said:
Nå, OM Vico är infiltratör så kommer han bruna sig själv när han saboterar.
Jupp, jag är medveten om risken att skicka samma gäng + mig själv
Öh? Skrev du just att du skulle sabotera uppdraget?! O. 0

Eller vadå? Risken jag resonerade kring var ju infiltratörernas risk, och att det nog för skeppet var safe att skicka iväg just det här teamet... Vad är det för risk du är medveten om?
Whoops?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Men om det är så att grupp 1 är grön och vi skickar iväg fyra personer av de andra så betyder det att vi garanterat skickar iväg minst två, kanske tre ulvar på samma resa. Det är väl det du vill se, K.K? Eller passar det sig inte om du inte samtidigt kan bruna en grön grupp?
Jag tror det finns minst en infiltratör i den gröna gruppen. Det är ju lixom där våra tankar går i sär Recca.

När du skriver att vi garanterat kommer att skicka iväg minst två infiltratörer (kanske även tre) av de fem blir ju jag ännu mer säker på att det finns minst två infiltratörer i din gröna grupp.

Jag kan tänka mig att skicka iväg 4 helt nya. Alltså, några utvalda av: K.K-Tyr-Vico-!Paxen-Cassius. Det borde ge oss en fingervisning på hur vi skall nominera i runda 3. Går resan smärtfritt med de 4 utvalda har vi säkrat segern. Är det som Recca säger blir det kaos för infiltratörerna och det kommer ge oss 1-3 infiltratörer av 4 utvalda vilket är en enorm seger inför runda 3. Om vi nu inte missar en infiltratör i urvalet av de 5.

Skall vi lyssna på dig Recca så finns det 2-3 infiltratörer bland dessa 5. I det fallet så vill vi ju mångla ner så många infiltratörer i båten så att det blir kaos.

Jag är ju en kandidat och Tyr åker ju garanterat med i den båten. De två sista? Finns inte så mycket att gå på om man säger så. Vico är här men ändå inte. Cassius har några inlägg (eller kanske ett?) där han yrar till det lite och !Paxen är ju lite random och osynlig.

Vilka skulle du valt Recca?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca analyserar

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Sedan är jag nyfiken på Tyrs och K.K's oförmåga/ovilja att analysera runda 1. Det enda de sagt är ju att det inte finns någonting att arbeta med från runda 1. Och det är ju inte sant. Tyr skryter ofta med sin analysförmåga och K.K vet vi att han har förmåga att analysera... Så varför denna apati?
Min apati beror nog på att jag hade den äran att fylla gubbe och när man gör det dricker man tydligen för mycket wirre och efter det har jag inte riktigt hämtat mig än..
Grattis. Men nu är det dags att komma in i spelet igen. :gremtongue:

Är det mycket och jobbigt att läsa hela min artikelserie i den här tråden? Det gör inget. Jag kommer nog upprepa det viktigaste.

Jag anser att jag mer eller mindre bevisat att det enda sättet du har två infiltratörer från grupp 1 är om den ena av dem är jag. Ändå talar du hela tiden om hypotetiska bruna spelare inom grupp 1 - två spelare utan namn i en grupp med tre där en är given; men du vägrar namnge mig. Du fortsätter också att framföra samma tråkiga strategi som alltså kräver dessa två bruna namn samt två till bruna namn. Men ännu har du inte framlagt några bruna namn. Vi skickar ju iväg ett gäng personer när som helst.

Din strategi vore nog vettig (något jag inte riktigt känt att jag behövt ta ställning till) om det vore så att den baserades på något vi hade. De här 2 bruna namnen + 2 bruna namn. Jag stör mig som f. på denna formulering. För vi har inte riktigt detta, har vi det?

Den här strategin du framlägger är en SNÖMOS-strategi och skulle lika gärna kunna vara skriven av en ulv som vill visa att den producerar något i tråden.

Byn har inte råd med din strategi, K.K, vi har inte namnen du söker och enda sättet att få dessa är antingen genom att vi drevar folk. Eller genom att vi testar folk. Jag har föreslagit att vi testar folk. Du kan inte föreslå din strategi som alternativ till detta, eftersom den endast möjligtvis kan komma att bli aktuell i ett senare skede men ALDRIG har varit aktuell i detta skede av spelet.

Vidare så stör jag mig på att du inte gjort något avtryck ännu. Du kan inte bortförklara denna frånvaro med att du fyllde år häromdagen för det här spelet har pågått nån vecka nu. Du har inga misstänkta förutom att du misstänker grupp 1. Och om du inte misstänkte grupp 1 så har du ändå gjort det väldigt tydligt att vi inte kan dra några slutsatser om grönhet från framgångsresan i runda 1.

Ju mer jag tittar på det ju mer ulvig ser du ut, K.K. Jag har highlightat lite i texten för jag vill att folks ska lockas att läsa mina textmassor.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Röstningsresultat 2.1

Vimes said:
Vicotnik said:
Vimes said:
Nå, OM Vico är infiltratör så kommer han bruna sig själv när han saboterar.
Jupp, jag är medveten om risken att skicka samma gäng + mig själv
Öh? Skrev du just att du skulle sabotera uppdraget?! O. 0

Eller vadå? Risken jag resonerade kring var ju infiltratörernas risk, och att det nog för skeppet var safe att skicka iväg just det här teamet... Vad är det för risk du är medveten om?
Då åsyftar vi på olika risker, infiltratörernas risk skiter jag fullständigt i, det är något som de själva får hanskas med. Den risk som jag åsyftar på är ifall du, recca eller mukwa skulle vara infiltratör och låtit bli att sabotera första uppdraget för att bli mer trovärdig. Att då skicka med mig själv i denna grupp innebär en risk för mig ifall någon av er är infiltratör och saboterar uppdraget, för då kommer jag med stor sannolikhet bli märkt som infiltratör.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Antingen skickar vi grupp 1 plus en till person och förlitar oss på att grupp 1 är grön och hoppas att vi plockar poäng igen. För då kan vi ta poäng även i R3 med samma grupp då den gruppen också består av fyra personer. Det är en helt okay plan.
Det är en helt okay plan om man är säker på att de tre från grupp ett är grön. Det är inte jag som tidigare nämnt. Det finns minst en infiltratör ibland er tre. Såpp. Recca vill att jag skall skriva vem denne är också så jag skriver Recca som infiltratör 1. Finns det en till bland mina minst en så det 50/50 mellan Vimes/Mukwa.

I dina ögon finns det 2-3 infiltratörer bland K.K-Tyr-!Paxen-Cassius-Vicotnik så med lite "flyt" prickar vi ju in en grön spelare. Går resan vägen så är det ju seger, men går ni på grund ser det riktigt illa ut i runda 3 tycker då jag.

För att få det bekräftat och på papper att grupp 1 är grön måste vi göra som Vicotnik. Alltså, nominera er tre "gröna" + en till. Det är gjort nu och skall vi lyssna på Ledare Recca är vi numera i hamn. Saken är biff! Vi har vunnit.

Men.. Saboteras rutt 2 vilka skall vi då skicka i rutt 3?

Väljer vi att fortsätta lita på trion: Recca-Vimes-Mukwa, men utelämnar Vicotnik?

Jag gör inte det.

Runda 3 blir alltså en resa med diverse löst pack: K.K-Tyr-!Paxen-Cassius. Eller hur gör du då Recca?

Fortsätter du då att basunera ut att de tre gröna skall skickas plus en från packet? Då torskar vi ju runda 3 också om vi inte har lite "flyt" att välja rätt.

Jag tänker inte låta mig övertygas om den gröna gruppens grönhet på något vis. Recca är den som sprider mest skit i kring sig och den som skriker ut sin grönhet så jag är intresserad av att veta vilka Recca vill skicka iväg på rutt 3 om rutt 2 kraschar.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Men om det är så att grupp 1 är grön och vi skickar iväg fyra personer av de andra så betyder det att vi garanterat skickar iväg minst två, kanske tre ulvar på samma resa. Det är väl det du vill se, K.K? Eller passar det sig inte om du inte samtidigt kan bruna en grön grupp?
Jag tror det finns minst en infiltratör i den gröna gruppen. Det är ju lixom där våra tankar går i sär Recca.

När du skriver att vi garanterat kommer att skicka iväg minst två infiltratörer (kanske även tre) av de fem blir ju jag ännu mer säker på att det finns minst två infiltratörer i din gröna grupp.

Jag kan tänka mig att skicka iväg 4 helt nya. Alltså, några utvalda av: K.K-Tyr-Vico-!Paxen-Cassius. Det borde ge oss en fingervisning på hur vi skall nominera i runda 3. Går resan smärtfritt med de 4 utvalda har vi säkrat segern. Är det som Recca säger blir det kaos för infiltratörerna och det kommer ge oss 1-3 infiltratörer av 4 utvalda vilket är en enorm seger inför runda 3. Om vi nu inte missar en infiltratör i urvalet av de 5.

Skall vi lyssna på dig Recca så finns det 2-3 infiltratörer bland dessa 5. I det fallet så vill vi ju mångla ner så många infiltratörer i båten så att det blir kaos.

Jag är ju en kandidat och Tyr åker ju garanterat med i den båten. De två sista? Finns inte så mycket att gå på om man säger så. Vico är här men ändå inte. Cassius har några inlägg (eller kanske ett?) där han yrar till det lite och !Paxen är ju lite random och osynlig.

Vilka skulle du valt Recca?
Intressant inlägg, ett par poänger. Jag kanske måste omvärdera min gamla inställning om att bara skicka den från R1. Men hur som helst så får du gärna specificera vad jag yrar om, mer än att jag skrev fel på Vimes och Vicotnik, vilket var helt ofarligt om man ser till kontexten.

Jag har valt att svara så kort och sammanfattande eftersom att:

1. Data sa till oss att göra det.
2. Eftersom att jag inte tycker det är någon större poäng att harva runt innan vi har något handfast att gå på. I detta läget gäller det att köra på och när vi möter på problem utvärdera och analysera. Läs nu inte detta som fan läser biblen. Självklart ska vi resonera och försöka göra de smartaste utagningarna men det är svårt att få ut något ifall vi inte har något att gå på.
3. Jag anser att i nuläget är det viktigaste hur folk har tagit ställning. Jag har tagit ställning i varje rundan och jag har definitivt inte varit den sista att göra det. Jag har röstat och lämnat en motivering. Det kommer gynna oss ifall alla gör det, eftersom att vi då kan analysera de i efterhand.
 
Top