Nekromanti Infiltratör - Runda 2

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,479
Location
Helsingborg
Kamraterna återländer från asteroiden. De tre ledarna går sida vid sida från det mindre rymdskeppets ramp, medvetna om att de är iakttagna av de andra i rådet. Iakttagna genom att de står där i person, via säkerhetskameror eller via troget manskap som står vissa av ledarna trogna.

Rådet sammanträder igen och president Vimes tar till orda för nästa mål på resan genom galaxen.


:: Vimes är ny president.
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG


Nu har vi avklarat runda 1. Jag känner att vi börjar få kläm på hur det ska gå tillväga. Runda 2 får avgöra huruvida det måste till att ha in extraregler för att få spelet att flyta bättre. Rösta så snart ni kan!

Till alla som läser
:: Ingen förutom de som är med i spelet får skriva i tråden.
:: Presidenten är den första som får skriva i tråden.
:: Tilltala folk med "ledare" eller "president".
:: Rösta genom att skicka nya PM. Återanvänd inte gamla.

För de som inte har koll på rundorna kan jag ta det igen:
-- FAS 1: presidenten utser fyra kandidater. Alla skickar PM till mig där de säger JA/NEJ till förslaget. Om förslaget inte går igenom, roterar presidenten ett steg och nästa president utser fyra kandidater.
-- FAS 2: om presidentens kandidater går igenom i FAS 1 ska alla kandidater skicka PM till mig.

Se PM för att se hur ni ska skriva i alla PM till mig.
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Rådet vare hälsat.

Min nominering:
Vimes - Vicotnik - Cassius - !Paxen

Diskutera och rösta.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nice :gremsmile:

Min fråga till dig President Vimes, varför nominerar du inte samma team som vi redan fått ett lyckat uppdrag ifrån + en till? Då skulle bli lätt att peka ut eventuell infiltratör.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Det är upp till övriga att avgöra om vi borde göra så. På längre sikt tycker jag det är intressantare att inkludera fler namn i diskussionen.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Med vimes sista inlägg är han så mycket ulv att det är sjukt osannolikt att han skulle vara ulv. vi ska inte sprida ut rösterna, för de som går bra ska givetvis vara med igen. jag kommer rösta nej till vimes förslag. jag och recca ska vara med.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
För övrigt har du en del att svara på angående uppdraget, se slutet av förra tråden.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Yaaay! Framgång! :gremlaugh:

Nu ska vi inte dra några höga växlar på detta. Jag har Mukwa och Vimes som mer troligt gröna än röda, absolut. Och än så länge har inga bevis framlagts på motsatsen.

Fråga till Mukwa: Vimes senaste inlägg? Det får du nog förklara bättre, tack. o_O
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Yaaay! Framgång! :gremlaugh:

Nu ska vi inte dra några höga växlar på detta. Jag har Mukwa och Vimes som mer troligt gröna än röda, absolut. Och än så länge har inga bevis framlagts på motsatsen.
Å andra sidan skulle jag nog luta åt att det vore smartare som infiltratör att sabotera första resan även om det då brunar den gruppen. Här har vi alltså 3 STORA namn. Tre storsnackare som kommer driva spelet framåt de nästkommande rundorna. Jag tycker det mest logiska om någon av oss varit ulv hade varit att sabotera den resan. Det hade nog sänkt byn i flera rundor framöver. Infiltratören kan förstås ha varit feg istället men det är faktiskt inte den typen av spel jag förväntar mig av vår trio.

Så i min åsikt är vi aningens mer grönskimrande nu... Men K.K tycker nog inte det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Lolwut? Varför blev jag ulv nu, Mukwa?
Han säger ju att du inte kan va ulv, Vimes. ^^

Nä, jag vill också jättegärna höra förklaringen för jag gillade ju din nominering. Kanske hade varit bättre att utelämna sig själv då, om man tänker som Mukwa. Valt nån som är mer grön i allmänhetens åsikt. Fast du är ju ganska grönish.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Recca said:
Yaaay! Framgång! :gremlaugh:

Nu ska vi inte dra några höga växlar på detta. Jag har Mukwa och Vimes som mer troligt gröna än röda, absolut. Och än så länge har inga bevis framlagts på motsatsen.
Å andra sidan skulle jag nog luta åt att det vore smartare som infiltratör att sabotera första resan även om det då brunar den gruppen. Här har vi alltså 3 STORA namn. Tre storsnackare som kommer driva spelet framåt de nästkommande rundorna. Jag tycker det mest logiska om någon av oss varit ulv hade varit att sabotera den resan. Det hade nog sänkt byn i flera rundor framöver. Infiltratören kan förstås ha varit feg istället men det är faktiskt inte den typen av spel jag förväntar mig av vår trio.

Så i min åsikt är vi aningens mer grönskimrande nu... Men K.K tycker nog inte det.
Precis. Ni får inget grönskimmer av mig. Däremot vore det rätt intressant att stoppa iväg er på ännu en resa. I alla fall två av er och sen två gröngölingar. Cassius/Tyr !Pax/Vic som par eller liknande. Mest kittlande är ju två grönskimrande plus två som pingat ulv.

Varför? Jo om mina hunschar att R1 är en gröningsrunda för ulvarna kan fortfarande någon av de två vi väljer vara infiltratör. Stoppar vi ner två brunpingande tror jag det kan bli lite tumult. Infiltratörerna måste ju driva igenom ett sabotage. Frågan är ju hur de fattar beslutet? Det kommer få ulvarna att svettas.

Finns väl läge att ta samma trio igen plus en extra som känns ulvig. Fixar vi biffen med ännu en framgångsrik rutt då är vi ju i hamn.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Nice :gremsmile:

Min fråga till dig President Vimes, varför nominerar du inte samma team som vi redan fått ett lyckat uppdrag ifrån + en till? Då skulle bli lätt att peka ut eventuell infiltratör.
Ditto. Om vi vill vara riktigt vågade så tar vi 2 nya, och vi har väl råd att göra det 1 gång isf (dvs, om dom skulle lyckas sabotera uppdraget). Annars tar vi den säkra vägen och gör som Vic föreslår.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vicotnik said:
Nice :gremsmile:

Min fråga till dig President Vimes, varför nominerar du inte samma team som vi redan fått ett lyckat uppdrag ifrån + en till? Då skulle bli lätt att peka ut eventuell infiltratör.
Jag håller med Vimes i hens kritik. Jag kommer rösta nej.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Cassius said:
Vicotnik said:
Nice :gremsmile:

Min fråga till dig President Vimes, varför nominerar du inte samma team som vi redan fått ett lyckat uppdrag ifrån + en till? Då skulle bli lätt att peka ut eventuell infiltratör.
Jag håller med Vimes i hens kritik. Jag kommer rösta nej.
Menar du ledare Vicotnik? Sedan kanske du kan utveckla dina tankar lite mer. Du har varit väldigt tyst.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Tyr said:
Cassius said:
Jag kommer rösta nej.
Sedan kanske du kan utveckla dina tankar lite mer. Du har varit väldigt tyst.
Det håller jag med om. Samtidigt noterar jag att Cassius i varje fall tagit ställning till nomineringen, något du inte gjort, Tyr.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Tyr said:
Cassius said:
Jag kommer rösta nej.
Sedan kanske du kan utveckla dina tankar lite mer. Du har varit väldigt tyst.
Det håller jag med om. Samtidigt noterar jag att Cassius i varje fall tagit ställning till nomineringen, något du inte gjort, Tyr.
Jag ville vänta på något mer från Cassius. Men det var en rätt kass nominering, och eftersom jag ser på dig som en infiltratör så ser den rent suspekt ut. I din sits hade jag jobbat mot att försöka gröna trion Mukwa-Recca-Vimes (det är ju fint för oss att kunna lita på folk), vilket du absolut inte gör med din nominering. Jag kan se två taktiker som potentiellt skulle kunna gröna gruppen något, och du gör varken heller. Det ser ut som att du är obekväm med din förra grupp eller att du inte litar på den.

När kommer din motivering för nomineringen föresten?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Recca said:
Yaaay! Framgång! :gremlaugh:

Nu ska vi inte dra några höga växlar på detta. Jag har Mukwa och Vimes som mer troligt gröna än röda, absolut. Och än så länge har inga bevis framlagts på motsatsen.
Å andra sidan skulle jag nog luta åt att det vore smartare som infiltratör att sabotera första resan även om det då brunar den gruppen. Här har vi alltså 3 STORA namn. Tre storsnackare som kommer driva spelet framåt de nästkommande rundorna. Jag tycker det mest logiska om någon av oss varit ulv hade varit att sabotera den resan. Det hade nog sänkt byn i flera rundor framöver. Infiltratören kan förstås ha varit feg istället men det är faktiskt inte den typen av spel jag förväntar mig av vår trio.

Så i min åsikt är vi aningens mer grönskimrande nu... Men K.K tycker nog inte det.
Nu antar du att det fanns högst en potentiell infiltratör i gruppen och att denne inte kände ett behov av att ligga lågt. Baserat på detta har du grönat ledare Mukwa och ledare Vimes något. Du har farligt mycket tilltro till dessa rådsmedlemmar måste jag säga. Trots denna tilltro så är du positiv till ledare Vimes förslag som drar misstanke över er. Nej, detta uppdraget gjorde ingen grönare. MEN det kan leda till gröning i framtiden.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tyr said:
Cassius said:
Vicotnik said:
Nice :gremsmile:

Min fråga till dig President Vimes, varför nominerar du inte samma team som vi redan fått ett lyckat uppdrag ifrån + en till? Då skulle bli lätt att peka ut eventuell infiltratör.
Jag håller med Vimes i hens kritik. Jag kommer rösta nej.
Menar du ledare Vicotnik? Sedan kanske du kan utveckla dina tankar lite mer. Du har varit väldigt tyst.
Stämmer, menade såklart Ledare Vicotnik! Jag har varit tyst för att jag har haft mycket att göra i veckan och nu under helgen har det varit fullt. Men jag kan utveckla. Jag förstår inte varför man ändrar nästan hela Ledargruppen för ett nytt uppdrag, gör som Ledare Vicotnik föreslog. Det blir lättare för oss och det blir svettigare för ulvarna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Jag vet inte Tyr, jag får känslan av att du recenserar och spekulerar i mina tankar snarare än säga vad du tycker om de fyra nominerade.

Vet du hur jag tänker? Jag tänker att förra rundan inte hände. Jag drar inga slutsatser. R1s framgång är inte grönande, då det känns som en typisk runda infiltratörerna med gott samvete kan ge fan i att sabotera. Så, vi är tillbaka där vi började.

Det vi däremot vet, det är att Vimes-Mukwa-Recca med förkrossande majoritet röstades iväg på uppdrag. Infiltratörer röstade för förra uppsättningen. Jag gissar att Vimes-Mukwa-Recca+1 skulle gå igenom, så länge denne "+1" inte är supersuspekt (jag skulle inte vilja skicka dig på uppdrag, till exempel). Skulle vi då få ett sabotage har vi sumpat infon från omröstningen den här rundan helt och hållet. Skulle någon av Vimes-Mukwa-Recca+1 sabotera detta uppdrag skulle vi fan inte ha något att gå på när det gäller att skicka iväg ett team R3. (För, inte gärna skickar vi iväg samma gäng som just har varit på ett saboterat uppdrag igen?)

Därför vill jag se hur folk ställer sig till en ny grupp. För, det folk tycker om den här gruppen säger ju både något om de själva och om gruppen. Vad folk tycker om mig, Recca och Mukwa vet vi ju redan.

Såhär resonerar jag kring folk i allmänhet:
Ledare Recca och ledare Mukwa har jag genomgående fått väldigt goda vibbar av. Det enda är möjligtvis att Mukwa var extremt seg med att skicka in sin FRAMGÅNG till Data, dock känns det ju som en rätt puckad grej att åka dit på som infiltratör.

Du (Tyr) och ledare KK vill jag inte skicka med på uppdrag efter ert infiltratörssnackdebacel, varför ni heller inte blev nominerade ifall nomineringen går igenom. KK har kanske spelat upp sig, men jag tycker fortfarande att han mest tar ställning på lösa eller otydligt formulerade grunder. Dock verkar flera hålla honom för grönish, så det kanske är jag som tolkar honom väl illvilligt? Dig har jag dock inget gott att säga om.

Övriga vet jag faktiskt inte ett smack om. Dock glädjer det mig att alla tre (Vico, Cassius, Paxen) har tagit ställning till min nominering. Det här ger oss något att arbeta med när det första sabotaget kommer. Vilket alltså var anledningen till att jag nominerade dom.

Primärt var jag alltså inte intresserad av att skicka iväg just den här gruppen, utan ville få andra att reagera på den. Du noterade kanske hur mitt öppningsinlägg var formulerat?

Är det fortfarande en "rent suspekt" nominering, Tyr? Jag har ju inte din djupa erfarenhet att The Resistance så jag kanske resonerar helt galet, som missade de här två taktikerna som "potentiellt" skulle kunna gröna gruppen "något". Det låter ju verkligen som om det hade smakat fågel för skeppet om jag använt någon av dessa!

Har du röstat förresten?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Vimes said:
Har du röstat förresten?
Nä, nu kollade jag "antal röster" i Datas signatur, och konstaterar att det fortfarande är en 2:a där, vilket det var innan du kom in i tråden. Hur kommer det sig att du inte röstat, ledare Tyr, du som har så starka åsikter om nomineringen?

(Alltså, det känns som om du hellre recenserar mitt jobb som President snarare än själv tar ställning till den grupp jag valt ut. Det är inte på ditt pluskonto.)
 
Top