Nekromanti Infiltratör - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Recca analyserar

Recca said:
Vidare så stör jag mig på att du inte gjort något avtryck ännu. Du kan inte bortförklara denna frånvaro med att du fyllde år häromdagen för det här spelet har pågått nån vecka nu. Du har inga misstänkta förutom att du misstänker grupp 1. Och om du inte misstänkte grupp 1 så har du ändå gjort det väldigt tydligt att vi inte kan dra några slutsatser om grönhet från framgångsresan i runda 1.
Jag har ju gjort rätt feta avtryck Recca.

Du har ju mig som ulvkandidat 3.0 tillsammans med Tyr och det måste väl räcka? Det är ju avtryck som gynnar byn som fan.

Du har inga misstänkta förutom att du misstänker alla 5 som ännu inte åkt flotte.

Av dessa 5 har du mig och Tyr som infiltratörer. Vem är den sista? Eftersom du vill åka på en till resa med dina gröna kompisar och en till. Vem vill du då ha med dig?

Vicotnik-!Paxen-Cassius?

En av dem är ju möjligen brun i dina ögon Recca. 66% chans att du får med dig ännu en kompis i båten är ju bra odds tycker jag. Godkänner du Vicotnik som medresenär?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
När du skriver att vi garanterat kommer att skicka iväg minst två infiltratörer (kanske även tre) av de fem blir ju jag ännu mer säker på att det finns minst två infiltratörer i din gröna grupp.
Lolwut?
K.K said:
Men om det är så att grupp 1 är grön och vi skickar iväg fyra personer av de andra så betyder det att vi garanterat skickar iväg minst två, kanske tre ulvar på samma resa. Det är väl det du vill se, K.K? Eller passar det sig inte om du inte samtidigt kan bruna en grön grupp?
Du kan ju inte bara ta den senare delen av stycket och låtsas som ingenting. Vad håller du på med, K.K?

Om du ska anklaga mig för att vara infiltratör, gör det. För ingen annan i gruppen kan logiskt vara ulvar tillsamman med den andra. Det måste vara JAG plus en till. Så att du fortsätter att uttala dig i allmänna ordalag kring dina misstankar är bara konstigt, särskilt när du så uppenbart som här ovan anklagar mig för att vara infiltratör. För det gör du ju faktiskt nu.

Att Tyr skulle välja "randomly" två personer och lyckas plocka in två ulvar på den? Nej, inte troligt. Det enda som jag ser som rimligt (för att få både Mukwa och Vimes till att vara infiltratörer) är att Tyr väljer två ulvar till sin grupp avsiktligen. Vilket skulle göra Tyr till den tredje ulven. Därmed har Tyr valt att till sin första grupp välja tre ulvar. Det är jävligt puckat. Så det ser jag inte som ett alternativ.

Således innebär ett scenario med två ulvar i grupp 1 att Recca är en av dem. Det finns inga andra rimliga alternativ. Jag vet ju att jag inte är en ulv, alltså är det uppenbart för mig att det inte finns två ulvar i grupp 1.

Du har ju aldrig tagit ställning till det jag skrivit innan men nu förstår jag alltså att du tror att jag är infiltratör. Praktiskt. Då stämmer din ursprungsteori om gröningsrundan. Problemet är alltså att du som vanligt bygger dina misstankar på ett grundlöst antagande, i det här fallet att första rundan var en gröningsrunda för två infiltratörer. Jag har påvisat tröttsamt många gånger vad detta betyder; Recca + en till är infiltratörer. Ingenting annat fungerar. Du väljer dock också att bekvämt bortse från alla eventuella grönish-resonemang eller göranden som jag producerat sedan spelstart. De finns helt enkelt inte med i dina beräkningar. Som vanligt ett bekvämt spel av K.K; allt skräddarsys att passa de värsta farhågorna.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca analyserar

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Vidare så stör jag mig på att du inte gjort något avtryck ännu. Du kan inte bortförklara denna frånvaro med att du fyllde år häromdagen för det här spelet har pågått nån vecka nu. Du har inga misstänkta förutom att du misstänker grupp 1. Och om du inte misstänkte grupp 1 så har du ändå gjort det väldigt tydligt att vi inte kan dra några slutsatser om grönhet från framgångsresan i runda 1.
Jag har ju gjort rätt feta avtryck Recca.

Du har ju mig som ulvkandidat 3.0 tillsammans med Tyr och det måste väl räcka? Det är ju avtryck som gynnar byn som fan.

Du har inga misstänkta förutom att du misstänker alla 5 som ännu inte åkt flotte.

Av dessa 5 har du mig och Tyr som infiltratörer. Vem är den sista? Eftersom du vill åka på en till resa med dina gröna kompisar och en till. Vem vill du då ha med dig?

Vicotnik-!Paxen-Cassius?

En av dem är ju möjligen brun i dina ögon Recca. 66% chans att du får med dig ännu en kompis i båten är ju bra odds tycker jag. Godkänner du Vicotnik som medresenär?
Lolwut?

Jag har inte tagit ställning till mina misstankelistor ännu för att jag försökt banka in vissa faktum i vissa tröga skallar.

Jag ser Tyr som mest röd.
K.K, du är mest dålig just nu och dålighet måste du ju jobba ganska mycket på för att jag ska se dig som helröd på det. Men du är absolut en kandidat.

Jag har gett alternativ till hur jag tycker att vi ska gå tillväga. jag har inte riktigt tagit ställning till vilket jag gillar bäst. Från början tyckte jag att 3+1 alternativet var jättedåligt, men sedan gick det upp för mig att nästa gång vi skickar ett gäng ska vi faktiskt skicka 4 pers igen. Så då blev ju chansningen som 3+1 alternativet innebär mer attraktivt.

Problemet med att skicka 3+1 är att vi måste göra två risktaganden. Först risken då vi utgår från att alla i grupp 1 är gröna (jag vet att inte två i grupp 1 kan vara röda vilket minskar risken att det ens är 1 person - jag har förklarat varför det är så), så den risken ser jag som mindre. Sedan risken vi tar när vi väljer en person av de där fem. För när vi väljer den personen så har vi alltså oddsen mot oss att få en grupp som är grön. Förstår du? Det är alltså ganska riskfyllt att göra så och om vi failar då så har vi ingenting att jobba med sedan. Vår ursprungsgrupp är semi-pajj för vi kan inte säga säkert att någon av dem inte är en ulv.

Om vi istället bygger en grupp som består av 4 andra så har vi väldigt väldigt stor chans att få in två röda i den gruppen. Det här säger ju sig självt.

Mitt favorit-scenario 1 är att vi skickar Vicotnik, Paxen, Cassius, K.K. Eftersom jag redan har Tyr som röd ändå så är det väldigt onödigt att skicka med honom på resan.

Favorit-scenario 2 är att vi skickar Paxen, Cassius, Vicotnik och Mukwa/Recca (eftersom det ger en mindre fokusgrupp på de tre möjliga ulvarna). Alltså precis som Vimes var på väg att göra.

Jag kommer troligtvis rösta nej till den nominering som gäller just nu. Jag tycker att vi inte utnyttjar våra rundor ordentligt för att analysera spelet. Det är en risktagning. Och om den failar så var det aldrig värt det. Om den lyckas så har vi vunnit. Det är allt eller inget.

Men om vi alltså utgår från vår grupp nr 1 är grön vilket vi måste göra för att skicka den på uppdrag igen så är det bland övriga fem 3 infiltratörer. Så statistiskt sett är Vicotnik till typ 60% infiltratör.

Om vi utgår från att grupp 1 är grön så har vi 40% chans att ta hem spelet nu. Det är väl okay odds antar jag.

Obs. jag är inget mattegeni direkt. <.<
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Recca analyserar

Recca said:
Om vi istället bygger en grupp som består av 4 andra så har vi väldigt väldigt stor chans att få in två röda i den gruppen. Det här säger ju sig självt.

Mitt favorit-scenario 1 är att vi skickar Vicotnik, Paxen, Cassius, K.K. Eftersom jag redan har Tyr som röd ändå så är det väldigt onödigt att skicka med honom på resan.

Favorit-scenario 2 är att vi skickar Paxen, Cassius, Vicotnik och Mukwa/Recca (eftersom det ger en mindre fokusgrupp på de tre möjliga ulvarna). Alltså precis som Vimes var på väg att göra.

Jag kommer troligtvis rösta nej till den nominering som gäller just nu. Jag tycker att vi inte utnyttjar våra rundor ordentligt för att analysera spelet. Det är en risktagning. Och om den failar så var det aldrig värt det. Om den lyckas så har vi vunnit. Det är allt eller inget.

Men om vi alltså utgår från vår grupp nr 1 är grön vilket vi måste göra för att skicka den på uppdrag igen så är det bland övriga fem 3 infiltratörer. Så statistiskt sett är Vicotnik till typ 60% infiltratör.

Om vi utgår från att grupp 1 är grön så har vi 40% chans att ta hem spelet nu. Det är väl okay odds antar jag.

Obs. jag är inget mattegeni direkt. <.<
Jag är ju inte heller någon matematiker, men vi räknar ju olika du och jag.

Skickar vi iväg 3+1 blir det sabotage i min värld eftersom det finns minst 1 infiltratör (Recca) i den gröna gruppen. Jag kan ju vara fel ute så klart, men just nu får Recca representera den där infiltratören.

Skickar vi iväg 4 nya får vi mer att gå på precis som du skriver Recca. Det är mer värt tycker jag än att skicka 3+1 eftersom det kommer att tvinga oss till 4 nya i runda 3 istället för att få det avklarat i runda 2.

Kniper vi två infiltratörer i runda 2 är det ju toppen! Jag vet ju redan nu vilka jag kommer att nominera och jag har ju redan skickat iväg mitt NEJ till Vicotniks nominerade.

Du väntar även denna runda på att skicka in ditt JA eller NEJ om jag förstår dig rätt. Vad tvekar du över? Är du osäker på hur många som kommer skicka in sabotage bland Vicotniks utvalda?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca analyserar

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Om vi istället bygger en grupp som består av 4 andra så har vi väldigt väldigt stor chans att få in två röda i den gruppen. Det här säger ju sig självt.

Mitt favorit-scenario 1 är att vi skickar Vicotnik, Paxen, Cassius, K.K. Eftersom jag redan har Tyr som röd ändå så är det väldigt onödigt att skicka med honom på resan.

Favorit-scenario 2 är att vi skickar Paxen, Cassius, Vicotnik och Mukwa/Recca (eftersom det ger en mindre fokusgrupp på de tre möjliga ulvarna). Alltså precis som Vimes var på väg att göra.

Jag kommer troligtvis rösta nej till den nominering som gäller just nu. Jag tycker att vi inte utnyttjar våra rundor ordentligt för att analysera spelet. Det är en risktagning. Och om den failar så var det aldrig värt det. Om den lyckas så har vi vunnit. Det är allt eller inget.

Men om vi alltså utgår från vår grupp nr 1 är grön vilket vi måste göra för att skicka den på uppdrag igen så är det bland övriga fem 3 infiltratörer. Så statistiskt sett är Vicotnik till typ 60% infiltratör.

Om vi utgår från att grupp 1 är grön så har vi 40% chans att ta hem spelet nu. Det är väl okay odds antar jag.

Obs. jag är inget mattegeni direkt. <.<
Jag är ju inte heller någon matematiker, men vi räknar ju olika du och jag.

Skickar vi iväg 3+1 blir det sabotage i min värld eftersom det finns minst 1 infiltratör (Recca) i den gröna gruppen. Jag kan ju vara fel ute så klart, men just nu får Recca representera den där infiltratören.

Skickar vi iväg 4 nya får vi mer att gå på precis som du skriver Recca. Det är mer värt tycker jag än att skicka 3+1 eftersom det kommer att tvinga oss till 4 nya i runda 3 istället för att få det avklarat i runda 2.

Kniper vi två infiltratörer i runda 2 är det ju toppen! Jag vet ju redan nu vilka jag kommer att nominera och jag har ju redan skickat iväg mitt NEJ till Vicotniks nominerade.

Du väntar även denna runda på att skicka in ditt JA eller NEJ om jag förstår dig rätt. Vad tvekar du över? Är du osäker på hur många som kommer skicka in sabotage bland Vicotniks utvalda?
Öhh.. Jag blir ju bara trött.

Kan du peka på vad du tycker gör att jag är misstänkt?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Recca analyserar

Recca said:
Öhh.. Jag blir ju bara trött.

Kan du peka på vad du tycker gör att jag är misstänkt?
Ditt eviga tjat om att grupp 1 är grön.
Att du inte tar ställning utan väntar in alla indianer i kanoten. Rösta för att få iväg en besättning eller inte.

Rösta för den gröna gruppen om du är så säker på att ni är grön och hoppas på lite flyt med den 4:e kandidaten. Rösta emot om du tycker att det är bättre att skicka en grupp med bruningar för att få mer info till runda 3.

Alltså, grejen är ju den att du och jag är + mot + här. Det funkar inte. Jag tror det finns infiltratörer (en eller flera) i din gröna grupp och du tror att det finns infiltratörer i 5:an som inte åkt ännu. Så kommer det att vara tills vi har nått mer konkret att ta på. Tills vi har ett sabotage att falla tillbaka på. Hur vill du att sabotaget skall äga rum? Genom din gröna grupp eller genom bruna 5:an? Hur lätt som helst, bara att välja. Prickar du in fjärde fiolen och denne är grön har vi ju säkrat liret om vi skall gå på din bana. Jag tror inte det är så lätt.

Vi kommer ingen vart Recca så är det bara.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca analyserar

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Öhh.. Jag blir ju bara trött.

Kan du peka på vad du tycker gör att jag är misstänkt?
Ditt eviga tjat om att grupp 1 är grön.
Att du inte tar ställning utan väntar in alla indianer i kanoten. Rösta för att få iväg en besättning eller inte.
Jag skriver det igen för att ingen verkar förstå/lyssna/skriver något svar på det jag skrivit. Det är inte ett "tjat om att grupp 1 är grön" utan ett resonemang över hur rimligt/orimligt det är att den är grön/röd. I alla mina versioner av mina resonemang har jag gjort det tydligt att det inte finns några garantier på att det inte finns någon infiltratör i grupp 1. Däremot skriver jag ju tydligt att jag inte tror på att det kan finnas två infiltratörer där.

Men om du vill utgå från att det finns två infiltratörer där så måste en av de infiltratörerna vara jag. Och nu har du gjort det.

Rösta för den gröna gruppen om du är så säker på att ni är grön och hoppas på lite flyt med den 4:e kandidaten. Rösta emot om du tycker att det är bättre att skicka en grupp med bruningar för att få mer info till runda 3.
Jag anser att det är ett svårt val som jag inte tänker fatta i en handvändning.

Alltså, grejen är ju den att du och jag är + mot + här. Det funkar inte. Jag tror det finns infiltratörer (en eller flera) i din gröna grupp och du tror att det finns infiltratörer i 5:an som inte åkt ännu. Så kommer det att vara tills vi har nått mer konkret att ta på. Tills vi har ett sabotage att falla tillbaka på. Hur vill du att sabotaget skall äga rum? Genom din gröna grupp eller genom bruna 5:an? Hur lätt som helst, bara att välja. Prickar du in fjärde fiolen och denne är grön har vi ju säkrat liret om vi skall gå på din bana. Jag tror inte det är så lätt.
Jag har lagt fram två alternativ. Det ena är att vi skickar 3+1 gruppen som du menar att jag förordar (vilket jag inte gör mer än det andra alternativet i nuläget).

Det jag ställer mig emot är hur du kommer fram till att det finns infiltratörer i grupp 1. Du måste ju ha något att backa upp det med. Hittills har du ju inte presterat någonting. Du skriver att jag är infiltratören men du grundar det på att jag tjatar. Det här är ju nåt du kommit på nu precis men dina misstankar mot grupp 1 har ju funnits väldigt länge. Om jag nu är din infiltratör hur fick du först vittring på mig?
Du anger också att du misstänker mig för att du skriver att jag inte tar ställning. Men jag tar ju ställning precis hela tiden. o_O'

Vi kommer ingen vart Recca så är det bara.
Nä, det kanske är så. Jag ska göra lite annat smått och gott nu och kanske coola ner mig lite från den här frustrerande diskussionen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Recca analyserar

Recca said:
Jag kommer troligtvis rösta nej till den nominering som gäller just nu. Jag tycker att vi inte utnyttjar våra rundor ordentligt för att analysera spelet. Det är en risktagning. Och om den failar så var det aldrig värt det. Om den lyckas så har vi vunnit. Det är allt eller inget.
Jag vet inte Recca. Det är klart att vi tjänar på längre rundor och fler omröstningar, information = bra för byn är ju axiomet. Det som däremot ligger skeppet i fatet vid en sån taktik är ju att vi får ha max fem omröstningar.

Vi är nu inne på andra omröstningen. Vico har lagt ett habilt förslag. Röstar vi ner honom kommer KK lägga ett förslag som i varje fall jag kommer ställa mig väldigt skeptisk till att rösta igenom. Röstar vi ner KKs förslag går turen över till !Paxen, som jag tror kommer lägga ungefär samma förslag som Vico (givet hur han resonerade i förra omröstningen), köper vi inte Paxens förslag så måste vi köpa Mukwas.

Nu när jag har skrivit ut det såg det inte så hemskt ut. Mukwa håller jag nog för "grön bortom allt rimligt tvivel" så måste vi acceptera hans nominering är det inte hela världen. Alls faktiskt. Och Paxens nominering tror jag kommer vara lika habil som VIcos. Det kan kanske vara intressant att se vad KK värper fram som president?

Jag ska bestämma mig ikväll om jag röstar för eller emot. Jag tycker att det är ett bra team att skicka, men eftersom vi som femte namn i ordningen har spelets grönaste spelare är det här ju rundan där vi med gott samvete kan rösta ner habila förslag. Jag får fundera.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Recca analyserar

Recca said:
Det jag ställer mig emot är hur du kommer fram till att det finns infiltratörer i grupp 1. Du måste ju ha något att backa upp det med.
Inget är ju hugget i sten förens vi har ett sabotage att falla tillbaka på. Att semi-gröna hela gruppen från runda 1 är otänkbart i mitt huvud eftersom det är den perfekta rundan att jobba på sig ett grön skimmer som infiltratör.

!Paxen var den ända som röstade NEJ på Recca-Vimes-Mukwa

!Paxen said:
Som sagt, jag har noll koll.. FFS, har inte sett President Reccas förslag.. -.-
!Paxen said:
Är det fortfarande Recca, Vimes, Mukwa som är nominerade?

Jag gillar inte den sammanslutningen, främst för att jag har ingen känn på någon av dom 3. Inte för att det betyder något, ni vet ju hur bra koll jag har just nu.

Som det är nu så kommer jag nog lägga en Nej-röst, enbart för att jag inte kan stå för att säga ja för dessa 3.
Rätt random men jag får ju känslan av att !Paxen verkligen har dålig koll. Att han röstar ner förslaget ger honom bra cred i mina ögon. Jag har ju !Paxen som mer grön än de tre musketörerna som tuffar på med sitt snack om att det är grönt att åka färja i runda 1 och inga sabotage utförs. Det är lixom precis det läget en infiltratör vill ha.

Vi drar för tillfället inte riktigt jämt här Recca och kommer inte att göra det förens vi har nått att falla tillbaka på i sabotage väg. Jag tänker inte sätta mig och läsa igenom vad du skrivit för att jaga scumtells. Det kommer inte ge mig så mycket. Det jag behöver är ett sabotage eller en till runda med en framgång.

Får vi en framgångsrik runda är det toppen!

Men i min värld får vi ingen framgångsrik runda om vi litar på de tre musketörerna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Recca analyserar

Vad händer förresten om det blir oavgjort?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Recca analyserar

Vimes said:
Vad händer förresten om det blir oavgjort?
Aha. Om hälften röstar nej så är förslaget nedröstat.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca analyserar

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Det jag ställer mig emot är hur du kommer fram till att det finns infiltratörer i grupp 1. Du måste ju ha något att backa upp det med.
Inget är ju hugget i sten förens vi har ett sabotage att falla tillbaka på. Att semi-gröna hela gruppen från runda 1 är otänkbart i mitt huvud eftersom det är den perfekta rundan att jobba på sig ett grön skimmer som infiltratör.

!Paxen var den ända som röstade NEJ på Recca-Vimes-Mukwa

!Paxen said:
Som sagt, jag har noll koll.. FFS, har inte sett President Reccas förslag.. -.-
!Paxen said:
Är det fortfarande Recca, Vimes, Mukwa som är nominerade?

Jag gillar inte den sammanslutningen, främst för att jag har ingen känn på någon av dom 3. Inte för att det betyder något, ni vet ju hur bra koll jag har just nu.

Som det är nu så kommer jag nog lägga en Nej-röst, enbart för att jag inte kan stå för att säga ja för dessa 3.
Rätt random men jag får ju känslan av att !Paxen verkligen har dålig koll. Att han röstar ner förslaget ger honom bra cred i mina ögon. Jag har ju !Paxen som mer grön än de tre musketörerna som tuffar på med sitt snack om att det är grönt att åka färja i runda 1 och inga sabotage utförs. Det är lixom precis det läget en infiltratör vill ha.

Vi drar för tillfället inte riktigt jämt här Recca och kommer inte att göra det förens vi har nått att falla tillbaka på i sabotage väg. Jag tänker inte sätta mig och läsa igenom vad du skrivit för att jaga scumtells. Det kommer inte ge mig så mycket. Det jag behöver är ett sabotage eller en till runda med en framgång.

Får vi en framgångsrik runda är det toppen!

Men i min värld får vi ingen framgångsrik runda om vi litar på de tre musketörerna.
Den tröga tänkarkräm som flyter innanför ditt pannben är ovanligt tjock och sunkig idag, K.K.

Som jag ser det så är grupp 1 mer grönish än rödish. Du ser det uppenbarligen som motsatsen, vilket du inte kan förklara på något vettigt sätt. Det pingar. Alltså det pingar att du baserar dina misstankar på ingenting; annat än en magkänsla grundad i ingenting; annat än en oro som baseras på ingenting.

Men en ulv skulle inte vilja att vi skickade tre gröna +1 till. Det vore väldigt dumt nämligen eftersom en till vunnen runda för byn = game over för ifiltratörerna. För om du vore infiltratör, K.K så vet du om någon i grupp 1 är ulv. Alltså, om du är ulv vill du inte skicka den gruppen om det inte finns en ulv i den gruppen. Det här betyder att om vi utgår från att grupp 1 är grön så är alla som förordat skickandet av grupp 1 igen gröna.

Tyvärr kan vi inte riktigt utgå från detta.

Alternativ 2: Den person som förordar att vi skickar grupp 1 igen kan också vara infiltratörer med vetskap om att det i grupp 1 finns någon som inte är grön.

Alltså, jag har varit emot att skicka grupp 1 igen. Men du tror att jag är ulv, K.K. That makes no sense. För om jag vore ulv skulle jag ju vilja skicka grupp 1 igen och sänka skeppet den nya gången eftersom jag åker med på skeppet. Enda anledningen till att jag inte skulle vilja skicka grupp 1 är ju om jag som ulv inte är med på resan men tror att grupp 1 innehåller gröna filurer.

Men i och med att jag tvivlar på det smarta i den planen så är det väl rätt självklart att jag inte är ulv?

Fast nu förstår jag hur du tänker plötsligt. Du tänker att eftersom jag tyckte att Vimsys nominering var bra så betyder det att det i den nomineringen endast fanns en infiltratör. Men i grupp 1 finns det två infiltratörer enligt dig (vilket du bygger på värsta-scenario-oro, yay for logic). Mitt ogillande mot att skicka grupp 1 igen bekräftar din tro på att jag är en infiltratör och att det finns två infiltratörer i grupp 1.

Problemet är att du baserar din teori om att jag är en infiltratör på att jag är en infiltratör. Och du kan inte förklara det bättre än så. Att det är logiskt möjligt ser du uppenbarligen som ett bevis som äger alla andra bevis.

Att jag i första rundan outade att jag inte fått något pm väljer du helt sonika att bortse från. Du skriver ovan att ingenting är hugget i sten, men det verkar som att din övertygelse om att jag är infiltratör är huggen i sten för du vill inte se på andra alternativ.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Recca analyserar

Recca said:
Den tröga tänkarkräm som flyter innanför ditt pannben är ovanligt tjock och sunkig idag, K.K.
:gremshocked:

Du är min idol, Recca.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Vimes bestämmer sig

Efter hundpromenad har jag bestämt mig.

Huruvida jag vill rösta igenom President Vicotniks förslag hänger på huruvida jag litar på honom. Är Vicotnik grön, ja, då tror jag att vi vinner det här spelet om vi låter honom vara Team Etts +1. Recca och Mukwa är gröna enligt min mening, utöver genomgående stabilt spel i tråden har de båda lite "fuskigt" grönat sig själva med metainformation. Jag håller det för ytterligt osannolikt att någon av dem är infiltratör. Är också Vico grön, och vi får ytterligare ett framgångsrikt uppdrag skickar vi bara samma grupp nästa runda och tar hem spelet 3 - 0.

Är Vico infiltratör kommer han garanterat sabotera och följaktligen bruna sig själv, övriga gruppen kommer få brunstänk på sig, men jag vill hävda att Recca och Mukwa har så pass mycket grönhet i ryggen att det faktiskt inte spelar någon roll om de är med på en saboterad tripp. Jag skulle nog skicka dem igen ändå.

Om Vico vet vi inte mycket. Alls. Han har varit sedvanligt sval, kanske till och med svalare än han brukar vara, vilket han alltså förklarar med att han är ny till det här spelet. Min invändning här är att han istället borde vara nyfiken och prövande istället för att autopilota sig fram till generella resonemang.

Sedan var det hans slipp direkt i början där det såg ut som att han erkände att han skulle sabotera rundan. Nu har han förklarat detta på ett ok sätt. Jag vet inte, dock känns det som att Vico är lite för rutinerad för att trilla dit på en sån konstig grej.

karln är jävligt svårbedömd. Det är klart att all hans rutin från varulvsspel inte riktigt går att bruka i det här spelet, men å andra sidan är det här inte så annorlunda från varulvsspel. Scum tell-sök i tråden fungerar ju på precis samma sätt till exempel, men Vico har konsekvent undivkit att försöka formulera ställningstaganden mot någon spelare...

Sen kommer ju frågan om övriga. Vilka är våra ulvar liksom? Jag håller KK och Tyr för ett sannolikt ulvpar. Jag äter upp min katt om inte i varje fall en av dem är infiltratör. Frågan är var den sista ulven gömmer sig? Varken Paxen eller Cassius går det att säga något om.

Så liksom: jag har tre gröna (mig själv, Recca, Mukwa) två rödisar (KK, Tyr) tre tomma blad (Vico, Cassius och Paxen). Det är klart att man kan skicka iväg en helt ny grupp, men jag tycker det känns dumt när jag mer eller mindre är övertygad om Reccas och Mukwas grönhet. Och det känns inte så självklart mycket bättre att skicka Cassius eller Paxen istället för Vico.

Dock tillkommer att information per definition är bra. Och som femte man har vi helgröne Mukwa. Det skadar oss inte att se vad KK vaskar fram med sin "tänkarkräm".

Spelet är ungt. Jag röstar emot presidentens förslag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Recca analyserar

Recca said:
Den tröga tänkarkräm som flyter innanför ditt pannben är ovanligt tjock och sunkig idag, K.K.
Hehe. Jo jag är bra nog jäla trögtänkt.

Men.

Recca said:
Att Tyr skulle välja "randomly" två personer och lyckas plocka in två ulvar på den? Nej, inte troligt.
Varför är inte det troligt? Hade jag suttit som president i uppstarten och haft 7 namn framför mig är det väl inte helt omöjligt på något vis att jag randomly prickar två ulvar?

Det finns lixom 7 namn att välja bland. 3 av dem är infiltratörer så det känns inte så långsökt alls.

För den saken skull så är jag inne på att det minst är 1 infiltratör i gröna gruppen. Det kan finnas fler, men jag har hela tiden varit inne på att det minst är en.

Minst en är ungefär samma sak som 2-3 infiltratörer i 5:an lixom. Du har Tyr som kandidat 1 och jag som god tvåa, men det snackas inte så mycket om den där tredje.

Recca said:
Att jag i första rundan outade att jag inte fått något pm väljer du helt sonika att bortse från.
Öh..Ja absolut.

Recca said:
Som jag ser det så är grupp 1 mer grönish än rödish. Du ser det uppenbarligen som motsatsen, vilket du inte kan förklara på något vettigt sätt. Det pingar. Alltså det pingar att du baserar dina misstankar på ingenting; annat än en magkänsla grundad i ingenting; annat än en oro som baseras på ingenting.
Grupp 1 från runda 1, den gröna gruppen går inte att gröna på något vis förens vi har nått hårt att ta på. Vi behöver ett sabotage för att utröna något av den resan.

Alternativ 1 så skickar vi iväg de tre musketörerna och d'artanian. Går resan vägen så är de tre musketörerna helt gröna. Dom har klarat av två resor utan sabotage och det är bevis nog för mig. d'artanian ( i det här fallet Vicotnik ) får ett grönt litet skimmer eftersom han klarat av sin första tripp.

Vi går in i runda 3 med: 3 gröna och 1 semi-grön.

Krach! Åh watta Fnuk! Vad hände nu? Shit pommes någon sabbade vår seger tripp!

Just där sitter vi på pottan. Allt faller i bitar och bland de 3 gröna och den semi-gröne Vicotnik har vi minst en infiltratör. Den här minst en infiltratör kan var 2 eller 3 små rackare som gått och blivit grönad av tidigare meriter och då sitter vi i det blå skåpet.

Runda 4 kan vi inte chansa att slänga in de tre musketörerna och d'artanian med risken att det finns en två eller fler infiltratörer där. Vi måste testa 5 nya kort. Men vafalls! Vi har inte 5 nya kort.

Vi har: K.K-Tyr-!Paxen-Cassus och måste ta med någon av de gröna spelarna där det kan gömma sig ett gäng infiltratörer. Är det just den där minst 1 infiltratör som väljs kan det alltså sitta tre stycken infiltratörer i den nya 5:an och då är runda 4 körd för vår del. Är jag helt ute och seglar med de tre musketörerna som åkt med på den där gratis resan och alla tre är gröna så finns det alltså fortfarande två infiltratörer i den här 5:an och rutt 4 är körd.

Kvar har vi rutt 5 och där gäller det att sålla agnarna från vetet. Kan vi göra det med att lita på de tre musketörerna? Fixar vi det?

Lite så tänker jag. I runda 2 vill jag utesluta några genom ett sabotage eller en bra rutt för vår del. Jag vill inte förlita mig på den gröna gruppen från runda 1. Då måste jag hoppas på att du Recca inte lyckats helt randomly välja in en infiltratör i din grupp som åkte snålskjuts för att gröna sig själv. Alternativt har valt in en infiltratör i din gröna grupp medvetet och gett er båda en freeride. Du hajar.

Rutt 2 är rätt avgörande vill jag påstå. Går vi all in med den gröna gruppen kan det bita oss i anus i slutändan. Vi måste få mer bredd i besättningen och kan inte förlita oss helt på dig Recca. Det säger sig självt.

Vad mer finns att säga om mitt trögtänkande?

Jo jag kan villigt erkänna att det här liret inte riktigt passar mig ännu. Det kanske beror på att jag inte har nått hårt att ta på. Jag kanske ser en ulv i dig Recca för att jag vet att du är slipad som fan. Lägg där till dina två kumpaner. Vimes måste man ju också se upp med så med facit i hand kanske det inte var ett bra val att skicka iväg er två tillsammans med den lurigaste (saten) Mukwa i första rundan. Hade jag haft bättre koll på spelet så hade jag nog hellre valt ett gäng med brundoftande kort i första rundan för då hade jag troligen haft lättare att köpa att runda 1 gick vägen.

Du själv tyckte att Tyr var en infiltratör kandidat i R1 och tycker det fortfarande. Jag tycker inte han är så brundoftande som det sägs. Hade vi skickat iväg honom med två andra som inte är storskrävlare tror jag det hela fortlöpt på ett helt annat vis. Tyr-Cassius-Vicotnik hade varit ett bra gäng så här i efterhand. Hade den gruppen gått igenom med grönt ljus hade det i nuläget känts betydligt bättre för egen del och framtida rundor. Då hade jag nog tolkat både din och Mukwas metainformations-gröning på ett helt annat vis. Nu säger det mig att ni båda försöker skaka fram ett grön ljus över er själva med hjälp av små ulv-trix. Men men. Jag kan ju inte sitta här och säga hur det hade varit bra om runda 1 fortlöpte. Vi tog oss igenom den utan sabotage och det är ju super bra. Det skall ni: Recca-Vimes-Mukwa ha cred för, men att gröna er på grund av den resan det kan jag inte göra förens vi har nått att ta på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Recca analyserar

Fan, jag drömde att jag stängdes av från forumet och inte kunde fullföljaspelet. Horror! :gremfrown:

Tänkarkrämen said:
Alternativ 1 så skickar vi iväg de tre musketörerna och d'artanian. Går resan vägen så är de tre musketörerna helt gröna. Dom har klarat av två resor utan sabotage och det är bevis nog för mig. d'artanian ( i det här fallet Vicotnik ) får ett grönt litet skimmer eftersom han klarat av sin första tripp.
Alltså, Vicotnik får inte bara ett litet grön skimmer om han skickas iväg på ett ickesaboterat uppdrag. Skulle vi skicka iväg det här teamet och det kommer tillbaka med ett lyckat uppdrag i kassen kommer jag förutsätta att även Vico är bybo, och då skickar vi förstås samma team igen och vinner spelet. Är Vico däremot skurk kommer han sabotera, då jag inte kan tänka mig att Mukwa eller Recca är skurkar. Vilket fortfarande ger ett bra läge för oss, så länge vi inte plockar in ledare Tänkarkräm eller ledare Tyr.

Sen va, varför är inte omröstningen klar ännu?? Bedrövligt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Recca analyserar

Men jag är intresserad av vad för krämig korv till team som tänkarkrämen klämmer fram. Men det är nästan så att jag vill rösta för den här nomineringen och skita i extra info bara för att det tar sån jävla tid för folk att släppa en röst. Vilkahar inte röstat ännu? Ni är sumprunkare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca analyserar

Vimes said:
Men jag är intresserad av vad för krämig korv till team som tänkarkrämen klämmer fram. Men det är nästan så att jag vill rösta för den här nomineringen och skita i extra info bara för att det tar sån jävla tid för folk att släppa en röst. Vilkahar inte röstat ännu? Ni är sumprunkare.
Jag röstade i natt. Säger inte vad jag röstade. Den här omröstningen är väldigt viktig och vi kommer kunna analysera den.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Recca analyserar

Mmh, jag har funderat på det där också. Uppenbarligen har infiltratörerna kunnat rösta med byn i alla tidigare omröstningar, med tanke på hur resultaten blivit, så det finns måhända goda skäl att inte redogöra för hur man röstar. Å andra sidan gillar jag öppenhet och ärlighet, och sätter det högre och ultimat nyttigare för byn än taktisk tystnad och strategiska halvlögner. Mn det kan vara rätt som du gör Recca. Folk som jag däremot tycker är skummisar vill jag gärna se motivera sig ordentligt. Tyr tror jag inte sagt ett skit om den här nomineringen, till exempel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Recca analyserar

Btw borde Han införa deadlines.
 
Top