Nekromanti I kultens skugga

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: Rollpersoner - Del 2

Är det meningen att vi ska svara på denna post eller på tråden om rollpersonen?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Re: Rollpersoner - Del 2

Hall respective rollperspn I sin egen trad. Snalla.
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: Rollpersoner

Vet Ragnar (det ær væl førnamnet?) om vad det kostar hans førældrar att inførskaffa "mer sakliga" bøcker åt honom?
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: Rollpersoner - Del 2

Jag skapade ett Google doc med alla rollpersonerna.

edit rollpersonerna

Som jag ser det saknas (till dags dato) møjligen en andra fråga på Veera, Luule och Antero (eftersom det suger kapitalt att God45 sjælv hittat på sin fråga :gremwink: ) Men egentligen finns væl gott om utrymme att gå på som det ær?

Okay, alla med länken kan nu ändra i dokumentet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,500
Re: Rollpersoner - Del 2

Zappelina said:
Jag skapade ett Google doc med alla rollpersonerna.

rollpersonerna


Som jag ser det saknas (till dags dato) møjligen en andra fråga på Veera, Luule och Antero (eftersom det suger kapitalt att God45 sjælv hittat på sin fråga :gremwink: ) Men egentligen finns væl gott om utrymme att gå på som det ær?
Hitta på en ny fråga åt mig då! :gremlaugh:
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: Antero Vipunen

Varfør saknar Antero syskon? Man kunde tænka sig att det hænger samman med sjukdomen, men det ær inte nødvændigtvis så. Jag tror inte man talar om saken i byn, inte øppet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,500
Re: Antero Vipunen

Zappelina said:
Varfør saknar Antero syskon? Man kunde tænka sig att det hænger samman med sjukdomen, men det ær inte nødvændigtvis så. Jag tror inte man talar om saken i byn, inte øppet.
Jag älskar det här :gremlaugh:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Re: Rollpersoner - Del 2

Skall vi köra det där dokumentet som officiella rollformulär? Isf borde kanske alla få skrivrättigheter så vi kan hålla det uppdaterat.

Nu har Antero fått en fråga som inte syns i dokumentet.
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: Rollpersoner - Del 2

okay. I fix tonight. sitter på en jobbdator med en uråldrig version av explorer...
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Re: Rollpersoner

Kan Veera upptäcka varför Koljo (Hennes far) egentligen lämnade staden?

/Luna Lovegood
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: Luule Ukko

Nu tar jagmig friheter och skriver frågot till flera rollpersoner. Rätta mig om jag gör det tråkigt för er :gremsmile:

Jag kan tänka mig att Luules stora hjärta bankar för något särskilt. Jag kan tänka mig att hon är snäll, verkar snäll och lite dum eller naiv ibland med de stora längtande ögonen och den oväntade frågorna, men jag tror inte hon är dum, jag tror det finns plats för mer än längtan bort i det hjärtat och att, när väl naiviteten skrapats av, en beräknande och slug flicka finns där, med vissa mycket specifika mål för ögonen.

Om så är fallet (Luna Lovegood), vad är det Luule åtrår?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Prolog - Scen 1 - En grön krona

Vintern är här. Torr och karg.

Frost och korn av is gör den yrande sanden sällskap. Landskapet breder ut sig i gult, brunt och vitt under en himmel som skiftar i blått och grått. Solen stiger inte högt, och den stannar inte länge.

Vid den första rodnaden vid horisonten har ni lämnat byn och de två topparna bakom er, passerat Lodbroksgården och hämtat Ragnar och tillsammans genomsöker ni nu landskapet efter Vintergröna, en ört som blommar om vintern.

I natt är det midvinterrit i kyrkan, en av byns ogifta kvinnor spelar vårbrud och kräver en krona. En grön krans mitt i vintern, ett förebud om vår och gudomlig nåd.

Vem skall vara vårbrud denna vinter? Och vad förväntas av henne?
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: Prolog - Scen 1 - En grön krona

Det är Luule Ukko som blivit utvald till vårbrud och hon har i sin tur valt oss som sitt folk (hon väljer bland jämnåriga). Veera Fui som tärna och Antero, Ragnar och skogs-Thure som sina svennar. Det var otippade val, om många i byn frågade sig om hon var riktigt klok.
Vårbruden är ansvarig för våren.
Det är till henne vi offrar och det är hon som vet vad som måste göras för att våren skall komma. Det är också hon (och indirekt hennes utvalda folk) som hålls ansvariga om våren inte kommer som den skall, om sådden blir dålig osv. Därför väljs ofta fattiga flickor till vårbrudar misstänkt dåliga år, medan rikemansbarn väljs andra år.
Hennes första prövning är den gröna kronan.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Re: Prolog - Scen 1 - En grön krona

Gott! Låt spelet fortsätta, spela er jakt på vintergröna, jag sticker in där jag ser behov eller möjlighet. Men historien är er just nu.

Jag har uppdaterat dokumentet med bordsplaceringen, vilken spelar större roll än man kan tro.

Eftersom det inte finns någon direkt fråga att svara på nu är ordet fritt.
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Re: Prolog - Scen 1 - En grön krona

Ragnar: Suck, varför blir jag alltid indragen på detta? Sant, Luule kommer se gullig ut men kan jag inte kommer på själva ceremonin inte allt förre och efter dramat?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Re: Prolog - Scen 1 - En grön krona

Antingen överröstas du av den starka vinden, eller så ignorerar de dig bara.

Det är fortfarande förmiddag, och ni har ännu gott om tid att hitta det ni söker. Men ni är samtidigt medvetna om att varje steg bort från byn i ert sökande är ett steg ni måste ta er tillbaka också när ni funnit vintergrönan.

Ni kommer fram till en ravin, kanske är det en gammal flodfåra, men nu är dess väggar bevuxna med kort och stubbigt gräs och knotiga buskar. En bäck slingrar sig längs ravinens botten, men den är överfrusen.

Vad eller vem skymtar på ravinens andra sida?
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Re: Prolog - Scen 1 - En grön krona

Veera, som går klædd i sommarklænning med varma byxor under, fårskinnsmøssa på huvudet, ser en hjort på andra sidan och fryser till med ena handen på Ragnars axel.

-Den tittar på oss. Vad tror du den vill? Men væntar inte på svar, utan ropar:
-Lilla hjorten! Vet du vart det finns grøna fina blommor såhær års?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,500
Re: Prolog - Scen 1 - En grön krona

"Shh! Du kommer bara skrämma den."

Antero lyser upp med den där uppsynen folk får när de vet bättre än andra.

"Men hjortar i den här regionen är kända för att äta av örten vi letar efter så här års för att få extra näring. Så om vi följer efter den så kommer vi säkert att hitta örten!"
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Re: Prolog - Scen 1 - En grön krona

-Detta är ett god omen för Luule
* Vänder mot sitt högra sida och började gå, tills Ragnar kände vinden var riktad mot sig.

-Följer ni med eller vill ni att hjorten ska lukta på er hela dan?

* Stiger mot hjortens blinda sida.
 
Top