Nekromanti I kultens skugga

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Re: Prolog - Scen 2 - Vårbruden

Jag stannar kvar för att släcka elden och allt annat som kan vara ett risk för mer skador i byggnaden. Se också till att alla är ut och ingen är skadad.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,889
Location
Nordnordost
Re: Prolog - Scen 2 - Vårbruden

Bara så jag är med: Munken och prästen har inte knivfightats i kyrkan. Utan riten blev avbruten av att någon utifrån kastade in en fackla?

Har riten påverkats av elden?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,889
Location
Nordnordost
Re: Prolog - Scen 2 - Vårbruden

Luna hoppar av spelet. Jag tar över Luule som en SLP.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Det känns som vi har förlorat allt momentum efter att Luna hoppade av. Ska vi fortsätta eller ska vi dödförklara det här?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,889
Location
Nordnordost
Det är lite kaotiskt, jag har inte riktigt koll på var alla är och vad de vill.

Skall vi döda den här scenen, och rulla vidare på nästa?

"Äventyret" rasar inte bara för att Luule faller bort.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,889
Location
Nordnordost
Prolog - Scen 3 - Brudrov?

Tre dagar har gått sedan den avbrutna vårbrudsriten. Tre dagar av stigande missämja och misstänksamhet. Det är inte klart vem det var som kastade in facklan, och med anklagelserna dras gamla oförrätter upp och släkt ställs åter mot släkt.

Män bär vapen, dörrar hålls reglade om natten, och det viskas i vrårna.

Och Luule är borta. Vissa säger att hon rymde efter att ha förstört vårriten. Andra att skuggorna tog henne. Några viskar att det är den främmande munken som håller henne gömd.

Ragnar, du dröjde kvar i kyrkan för att se till att allt var släckt. Där hittade du Luules krans av vintergröna, vad gjorde du med den?

Antero, vad sade munken till din far innan han försvann?

Thurendil, det är dolktider, dina bröder bär alltid vapen nu när de rör sig i byn, vem/vilka är det de fruktar?

Veera, din familj står utanför fejderna som gror, men släkten Kalervo gör inte det. Du har hört Kylliki diskutera situationen med sina yngre släktingar. Vad gör du nu som utsätter dig för fara, men döljer för resten av din familj?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Re: Prolog - Scen 3 - Brudrov?

"Skuggprinsen är på väg, du kan inte skydda dem längre!"
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Re: Prolog - Scen 3 - Brudrov?

wilper said:
Thurendil, det är dolktider, dina bröder bär alltid vapen nu när de rör sig i byn, vem/vilka är det de fruktar?
Folk kan tro att det riten gick dåligt för att vår familj har jagat för nära ett heligt område i skogen. Jag var skeptisk från början men mina bröder var inte så noga. Nu kan folk i byn vilja hämnas på dem, eller värre, en mystisk makt från den heliga lunden...
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Re: Prolog - Scen 3 - Brudrov?

Luules kran hänge vid väggen som en påminnelse av löftet att hitta henne/vad hände med henne.

Jag har gått runt i byn och frågat om något har sett eller hört men ingen svarar, dom är all misstänksam mot varandra.
 
Top