JohanL
Champion
Jag säger nej. Hans böcker är kanske mer episka, men de skyr inte från gräsliga detaljer som Tolkien aldrig skulle beröra. Registret är inte högre.Sen på pucken här, men Erikson är en som gör det.
Jag säger nej. Hans böcker är kanske mer episka, men de skyr inte från gräsliga detaljer som Tolkien aldrig skulle beröra. Registret är inte högre.Sen på pucken här, men Erikson är en som gör det.
Vem Erikson?
Absolut, men huvudsakligen i figurspelet väl? Kan som sagt inte påminna mig mycket sådant alls i rollspelet. Men jag har sämre koll på modulerna till 1st ed. av WFRP.
Jag hittade en referens till en antologi från 1970 som säger att "low fantasy" är fantasy där det övernaturliga tränger sig på i den verkliga världen, men jag undrar om det inte är lite förlegat nuförtiden när den sortens lågmälda fantasy man avsåg då har sett sina glansdagar passera och vi istället har till exempel urban fantasy där det övernaturliga snarare dominerar.
Det är inte sant. Wikipedia:Den klassiska definitionen av High Fantasy var ju "fantastik som utspelar sig i en sekundärvärld".
Någon som talar litteraturanalys o kan översätta?High Mimetic Mode
Maximalt förenklat handlar det om ädla personer som gör ädla saker.Någon som talar litteraturanalys o kan översätta?
High som i högtravande.