Nekromanti HJÄLP!!!

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Kontinentmatte

glömmer du itne själva skallbaggen under då?
Jo. Jag råkade skriva mitt inlägg innan jag läst det om skalbaggen. Men det är inga problem, skalbaggen kan vara antingen en trettiondel så stor (eller vad nu våra starka vänner insekterna högst kan bära relativt sina egna dimensioner i vanliga världen), lika stor, eller större. För enkelhets skull tycker jag du tar en lika stor skalbagge.

En sak till, fortsätt för allt i världen att köra som du gör. Man kan ha ofantligt roligt med kosmiska kampanjer där hjältarna käkar monsterböcker till frukost. Att pensionera hjältar bara för att de uppnått en viss braighet är bara dumt. Så länge det är kul är det bara att köra. Inget annat spelar roll i rollspel.
:zeppelinare:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Kontinentmatte

Sant, frågan är hur man har ihjäl en skall bage (han måste han en svag punkt nånståns så att han blir nästan öförstör bra Evil SL MOAHAHA)

tackar, det är ett mycket bra sätt att se det. det skulle faktiskt bli riktigt kul att vara ännu bättre, justja vi har itne haft ihjäl dom tre onda Demon väktarna (dom kanske bara är två) Kaliban och Nechrom hehe
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
För att min person är utvald av gudarna och Gudarnas gundsling. Det innebär så länge det finns något som Kaleb vill så gör hon det. Dom andra har lite olika saker bland annat hämd begär
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Ursäkta att jag postar i en gammal tråd..

O ja, dessutom funkade skrott golemen alldeles utmärkt, fast det var kul när den smällde medans Krille var i panna på han hehe (Tok är ond)
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Va?

Finns väll massor av skrott i Chronopia? alla gamla trasiga vapen kan man lägga på hög och göra golems av
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
Spegeldemonen

Det här är en variant som kan fungera, skicka på dina spelares rollpersoner en spegeldemon. Demonen i sig är inte särskillt mäktig, i vart fall om man ser till KP eller liknande, men den har en otäck förmåga.

Spegeldemonen kan kopiera varelser, så när rollpersonerna anafaller spegeldemonen gör han en kopia av varje rollperson som blir deras motståndare. Varje rollperson får alltså slåss mot en exakt kopia av sig själv, samma färdighetsvärden, samma rustninga, samma vapen.

Borde ge en rejäl utmaning!
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Spegeldemonen

Det var en bra ide, tackar, med tanke på att det alltid kommer vara en utmaning PS:kommer KP förendras?
 
Top