Nekromanti HJÄLP!!!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,910
Re: Tag vara på chansen! [trams]

Massor av jätteräker? Som väller fram över inkontinenten? Är inte det en bra idé?

/Vulf
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Tag vara på chansen! [trams]

Aldeles superb, dom ahr självkalrt 3 i kp men adamantium skelet
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,910
*suck* [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,910
Re: *suck* [NT]

Annars kan du använda dig av den otäcka Sarkasmen, ett jäkligt farligt monster. Fast det verkar inte bita på dig.

/Vulf
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
tja man kan göra så, men ajg tänkte nånting kul som folk kan komma på

Heh, hehehe, hehehahahahaHAHAHAHAHAHA *vrider sig i skrattplågor*

Så här förolämpad har jag inte blivit sedan... tja, ever. :gremlaugh:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Pestens hjärta

Skapa en pest, en farsot som far över landet. En demon i pestens form, en kraft som inte går att stoppa om man inte ger sig in i pestens hjärta, där demonen är som starkast. På vägen dit föröds rollpersonerna av sjukdomar och deras KP brinner bort, deras själva FYSIK faller samman.

Demonen kan inte skadas av svärd, den kan inte dödas av stål, den dödar allt och alla.

Det är ett sätt att hantera väldigt mäktiga rollpersoner.

M.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Ett förslag

Genom att kämpa sig fram till hjärtat av pesten, demonen, döden, och där finna pesten första offer, för evigt plågat av den svarta döden. Endast genom att tvaga honom i kristallklart vatten från Isviddas glaciärer kan man skölja bort pesten och döda demonen.

Detta kräver självklart en hel del spelande, men det kan gå att få in på ett par tre spelomgångar.

Sen när pesten är borta inser rollpersonerna att deras KP för alltid är en tiondel av vad den var innan pesten. :gremlaugh:

M.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Ett förslag

den kan fungera men har man magier som fungerar mot pesten från början så är det kört
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Är du en man eller en mus?!

jag vet, men dom dödar mig å då menar jag inte rollspels mäsigt utan i denna värld dum ide
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Kom på en sak

Vad har en kontinent för grund värden?
jag menar Styrka, fysik, smidighet, intellegens, psyke, kararisma och storlek
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Kom på en sak

Det beror nog på hur stor kontinenten är, men STY och STO är nog rejält tilltagna.
 

Leguwai

Veteran
Joined
23 Jan 2004
Messages
35
Varför inte skapa ett monster själv? Eller ta och skärpa till sig och inte skriva löjliga trådar? Du förstår nog när du blir äldre... förhoppningsvis.
 

Lavskägge_UBBT

Veteran
Joined
16 Feb 2004
Messages
42
Re: HJÄLP!!! (WOW)

Vilken nostalgi att läsa =) Det verkar som att det inte bara är sveriges ekonomi som genomlidigt inflation genom åren. Men en drake är ju tydligen barnmat nu för tiden ;-) för vissa

Rolig läsning

/Lavskägge
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Kom på en sak

5000 storlekspoäng motsvarar drygt 384 normalstora människor. Det ska till en väldigt liten kontinent om ens vår världs alla människor ska motsvara dess storlek. En kontinent är definitivt alldeles för stor för att ett storleksvärde ska vara varken möjligt eller nödvändigt.

Om man nu ska göra något så bisarrt som en anfallande kontinent kan man omöjligen göra det hela till en vanlig monsterslakt. Då tänker jag mig snarare resande på denna där faror lurar precis överallt på alla möjliga och omöjliga ställen.
 
Top