Nekromanti HJÄLP!!!

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Jag behöver ett stort å jätte hårt monster fort PS:bör ha över 10 000 kp och inte ta så mycket skada av magi
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Uj.....

Jag behöver ett stort å jätte hårt monster fort PS:bör ha över 10 000 kp och inte ta så mycket skada av magi
En liten undran bra,,,
Räcker det inte bara med en drake eller nått liknande... En sådan motståndare borde räcka till den meste hårdföre hjälite...
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Uj.....

nej dör av ett slag av en av gubbarna i den spelgruppen, ja den är jätte bra, eller jätte hård kanske man ska säga, spelad i sex är ett äventyr per dag typ, det lbir mycket hp efter ett tag
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Är rollpersonerna ngt bättre än medelpersonen? :gremwink:
Själv har jag aldrig haft en motståndare med mer än tvåsiffrigt KP...
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
aj dom är mycket över medel, jag ahr spelet sex år 1äventyr/dag typ och det blir mycket hp av det så dom blir bra då
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Jag behöver ett stort å jätte hårt monster fort PS:bör ha över 10 000 kp och inte ta så mycket skada av magi

Holy crap, funderat på att pensionera rollpersonerna innan nivån på matchande monster blir lite väl överdriven? :gremwink:

Men annars är det väl bara att uppfinna ett monster som har 10k kp, magiresistans och gör massor i skada? En trippelbent Florgh t.ex. vars enorma hörntänder är formade som yxor och 14 till antalet.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
"Jag behöver ett stort å jätte hårt monster fort PS:bör ha över 10 000 kp och inte ta så mycket skada av magi "

1. Ta en drake, eller annat häftigt djur... en koala eller någgot
2. skryk över Kp-värdet
3. skriv 10 000 istället.
4. skriv att han tar minus något i magi
5. skriv att han gör 5000 i skada
6. säg att han är Jättesoooooooor!
7. döda rollpersonen och spela kampanjer där de inte blir så bra...

/Mask
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Deeeet var väl ingeeeeenting..

Okej, om era rollpersoner nu är övergrymma hjältar som har biffat sig under 7 års speltid.. Varför slänga ett nytt monster på dem?

De kommer ändå bara slå ihjäl det. Och om monstret slår ihjäl dom.. Ja, det skulle väl kännas lite snopet efter 7 års spel? Blir det inte bara en koll hur snabbt man kan banka ihjäl dagens monster?

Gör något intressant som man inte kan besegra på traditionellt sätt. Vad sägs om en goblinsk gigantisk järnskrotgolem? Slår man på den med metallföremål så absorberar den dom, och blir bara större. Man kan skada den på annat sätt, men det kanske lösgör föremål, som plogar och vapen, som stör rollpersonerna likt rakbladsvassa bisvärmar? Det bästa sättet att göra slut på den måste vara att klättra upp på den och sudda ut ordet i pannan som håller den vid liv.. Men hur gör man det?

Eller en Sephiroth som lyckades. Nu fyller han sin energi från livsströmmen, gaia, som skapas av alla själar jorden tagit upp. Varje gång spelarna skadar honom så dör en människa. Hur kan man vända detta? Måste spelarna döda sig själva och låta sina själar ta sig in i honom för att upplösa honom? Döda hela jordens befolkning? Öppna ett dimensionellt hål?

Vad sägs om en magiker som riggat sitt döda hjärta till att bli den sista ingrediensen i en ritual som blåser upp en port mot magikerplanet, i samma period som en komet av magisk energi blåser nära världen. Dödas han, och hans hjärta slutar slå, är hela världen dödsdömd. Och nu vill han ha ett snack med rollpersonerna..

Eller vad sägs om deras mamma? Eller vansinniga foster från framtiden som visar sig vara deras odöda ofödda söner, som har tagits, tränats och skickats av dödsguden för att straffa dom för deras vansinnesblodspillan. Nu måste de botgöra allt våld de har orsakat, och de kan ju börja med att försöka övertala barnens kommande mor/mödrar att inte göra abort i sin förtvivlan över att ha blivit impregnerad av ett gäng psykopatiska äventyrare så att inte fostret/fostren hamnar i dödsgudens våld. Döder de henne däremot.. Oops, då kommer dödsguden få tag på fostren och kan skicka tillbaka dom i tiden. Och eftersom det är dödsguden som har skickat dom så kan dom naturligtvis aldrig dödas.. helt. De bara kommer tillbaka och tillbaka. Om du inte vill ha med våldtäkt som spelarna glömt så kan hon tillhöra en ras som hämtar arvsanlag av blod och inte sperma, och när rollpersonerna slaktade hennes familj så skvätte dom för mycket, även från sig själva.. Nu har dom en tuff uppgift framför sig: Att pigga upp den som hatar dom över allt annat.

Eller en magifågelelementar, som helt enkelt absorberar magi. Ju mer magi som används i området, desto mäktigare blir den. Magiska vapen räknas. Och den tar sig an magins egenskaper. Om någon provar med en eldboll så gör elementaren nu brinnande skada. Dessutom kan den inte lite magi själv heller, och enbart välsignade bronsvapen eller silvervapen skadar den. Någon svaghet? Tja.. Det skulle väl isåfall vara tryck. Ifall den laddas med eldmagi och sedan utsätts för köldmagi till exempel, så kan den magiska instabiliteten bli för stor, och det som håller ihop den ger upp och den blir till en sörja av magi som laddar sig ut i omgivningen. Men kan man riskera att all dess energi släpps ut i mitten av stan? Finns det någon stad kvar sen då?

Eller samma monster som förra gången, fast något är annorlunda: Nu är det under vatten, och de kan inte stanna hur länge som helst. Eller så måste de eskortera några stackare som INTE får dödas, och som INTE har en miljon kroppspoäng..

Och om allt annat misslyckas så kan du ju ha Sveffordodd, ett stort monster som käkar och växer mer ju mer man försöker stoppa honom, och som sprutar ur sig en helt ostoppbar mängd blaja.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Tag vara på chansen!

Äntligen har du tillfälle att använda ett monster som jag velat använda ända sedan jag läste om det för första gången: En kontinent!

Och då menar jag inte befolkningen på en kontinent eller nåt sånt, utan själva kontinenten. En skitarg och farlig kontinent som anfaller från havet!

Hur det skulle gå till, hur striden blir intressant eller vart jag för den delen läste om idén har jag ingen aning om, men om du skulle skicka en arg kontinent på dina stackars spelares rollpersoner och det funkar, skulle du väl kunna berätta hur det gick till?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Tag vara på chansen! [trams]

ett monster som jag velat använda ända sedan jag läste om det för första gången: En kontinent!
Och om inte det är tillräckligt skrämmande, använd den uppgraderade versionen: En inkontinent !!!

Det borde kuva vem som helst, hur många hjältepoäng de än har!
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Tag vara på chansen!

Visst jag ksa använda iden imorgen hehe mycket KP hård som tusan hehe bra ide
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Re: Tag vara på chansen! [trams]

Får man fråga hur du tänkt använda inkontinenten? Kanske som en gigantisk flodvåg?

/Vulf
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Tag vara på chansen! [trams]

det var itne ajg som gav iden du kan ju altid fösöka göra den du, en kontinent räker för mig hehe
 
Top