Nekromanti Hentai

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Here here!

Spela inte korkad. Du förstår ju givetvis att jag avser fenomenet "hentai", som du uppenbarligen inte vet något om.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hentai är ju anime fast porrfilm...
Manga, den japanska serietecknar stilen som används i både serietidningar liksom anime är en egen konstform (liksom graffiti, den karakatyrteckning, modernisism - WHATEVA'). Det är ju en egen tecknarform - allt ifrån skissningen till den speciella färgläggningen. Så, manga är en konstart.
Sedan finns det ju tusen olika stilar inom den japanska serietecknarkonsten också...
Så, stilen man tecknar manga/anime/hentai i är konst, men själva porren är inte konst. Är du med?
Däremot är hentai i sig, den tecknade japanska porrfilmen en slags filmkultur, men det är ju något annat.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Svar till lille stumpen

Nej, de blir sannolikt inte glada, vilket jag aldrig har påstått. Bajen-fans (de gorillorna kanske skulle räknas som folkgrupp däremot...) blir inte glada om man runkar till AIK-råttan (hey, vi var inne på sjuka fetischer...) heller.

Men vi är överrens om att det inte borde vara olagligt att framställa våldtäkter, så nej, jag tror inte jag förstår vad det är för poäng du försöker få fram. :gremtongue:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Nightowl använder sina telepatiska förmåga!

Ni pratar om olika saker. Vavva påpekar att våldtäktsoffer kan ta illa vid sig av sexskildringar av viss typ, eftersom du tycks ha sagt att det är skillnad på det och att, säg, jag som queer kan ta illa vid mig av pastor Åke Greens tirader mot homosexuella som en cancersvulst på samhället, och att förbud mot hets mot folkgrupp i, säg, serier är motiverat på ett annat sätt än förbud mot våldtäktsskildringar.

Sedan trasslade hon till det genom att säga att man visst kan räkna våldtäktsoffer som en "folkgrupp", vilket enligt mig för ut en på hal is (såsom du påpekat) eftersom begreppet folkgrupp då blir extremt meningslöst i slutändan. Grejen är dock att det nog aldrig var meningen av Vavva att man skulle kunna använda lagen om hets mot folkgrupp för att motivera förbud mot våldtäktsskildringar, eller så. Hon menade bara att det inte går att hävda att det, öh, moraliskt skulle vara mer motiverat med lagen om hets mot folkgrupp än en lag mot våldtäktsskildringar av de skäl du verkade hävda.

Har jag fattat alla rätt eller har ni just fått en gemensam fiende? :gremtongue:

Erik
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Nightowl använder sina telepatiska förmåga!

Moral? Det kan jag knappt stava till. :gremgrin:

Men om du försöker påvisa att hennes poäng är att om det ska finnas en hets-lag borde det finnas en äckel-lag eller vice versa så förstår jag plötsligt hennes inlägg :p

Även om jag fortfarande inte tycker att det borde finnas en "jag blev sårad"-lag, men att en hets mot folkgrupplag är motiverad.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
Re: Here here!

Har jag förolämpat din stora passion i livet? Tog du illa upp? Finns ingen anledning för dig att vara otrevlig om det.

Jag tänker utgå från att det är den del av porren som _inte_ handlar om våldtäkt och övergrepp som du försvarar. Men det är så pass mycket snedvriden hentai där ute som behandlar vidriga ämnen att de faktiskt blir det ledande för genren i min uppfattning.

Tycker du inte om det? Tycker du jag är orättvis? Well, det är ditt problem, lev med det.
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
Re: LOL å söt pr0n

Jo, jag gjorde det också nyligen. Satt och stirrade som ett fån ett tag, för jag hade knappast förväntat mig att se mina egna alster där av alla ställen.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Here here!

"Well, det är ditt problem, lev med det. "

Nej, det är ditt problem, och du bör inte leva med det utan korrigera det.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Bråka får ni göra någon annanstans

Undvik gärna att förvandla hela eller delar av den här tråden till ett personligt gräl.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Here here!

Det här är inte ett gräl, det är en diskussion om hur man kan eller bör förhålla sig till fenomen.

Jag är av åsikten att man bör skaffa sig en så korrekt bild som möjligt av något innan börjar ägna sig åt osaklig kritik. Annars hamnar man lätt i den fällan att man anklagar hentai för att vara en outlet för barnvåldtäkt, eller att man anklagar rollspel för att skapa ondskefulla svartmagiker. Inget av det är sant eller balanserat.

Kort sagt, Hamstern, din bild av hentai är felaktig. Och det är ditt problem. Och du bör göra något åt det.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Eller...

Och det är inte Hentai heller!

Dock upptäckte jag att tecknad porr kunde uppröra mig medan tecknat våld (eller leranimerat, OK då) inte gör det. Och sånt kallas väl dubbelmoral?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
Re: Here here!

Jag har aldrig anklagat hentai för att orsaka barnvåldtäkter och jag har aldrig ankalgat rollspel för att skapa svartkonstärer. Håll dig till verkligheten om du ska hoppa på mig bara för att du inte håller med om min bild av saker och ting och försöka säga åt mig vad jag ska tycka i frågor.

I annat fall kommer i alla fall jag gå på Waliums förslag.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Here here!

Enligt mig är henti _pervers f*ucking porr_. Om inte annat för att det tydligen är helt okej att stoppa in hur mycket våldtäkt och incest som helst "eftersom det är tecknat".

Blä säger jag. De "få" inlägg som skulle kunna kallas för "konst" är inte på långa vägar tillräckligt för att gottgöra smörjan.
Detta är helt osanna och illa grundade påståenden.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
Re: Here here!

Tvärt om är det helt och hållet hundra procent sanning.

"Enligt mig..."

Sorry, men där vet jag betydligt bättre än dig vad som är sant.

Och faktum är att mycket hentai går ut på våldtäckt av vad som ofta framstår som väldigt unga flickor. Om du påstår att sådan hentai inte existerar så är det du som far med osanning.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Det är duktigt av dig att ha gjort din pop culture-läxa, men det var nog inte riktigt vad som frågades efter i den här tråden...

Duktigt barn av din tid i alla fall. Good going, grabben.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Here here!

Fast det här är inte en subjektiv fråga. Din uppfattning är felaktig, eftersom den baserar sig på ett bristfälligt underlag och dålig insikt.

När du t.ex. skriver "mycket" i ditt andra stycke, så kan kanske mängden vara hyfsat stor (jämfört med vad, undrar man), men andelen är det inte. Våldtäkter mot småflickor är en otroligt liten del av den hentai som finns. Hentai är vanligtvis mycket, mycket oskyldig.

Du har fel, Hamstern. Du har fel, för att du inte vet bättre. Och vet man inte bättre, då bör man utbilda sig.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det är duktigt av dig att ha gjort din pop culture-läxa, men det var nog inte riktigt vad som frågades efter i den här tråden...

Duktigt barn av din tid i alla fall. Good going, grabben.
Vad hade du tänkt säga med detta egentligen? :gremcrazy:
Är jag förolämpad från början till slut...?
Ord som "grabben", "duktigt", "pop culture" känns ganska hånfullt... Men kanske menade du inte alls så, därför frågar jag. :gremconfused:


P.S. Ger bara den fakta jag har av mitt "logiska" tänkande över hur olika tekningstilar och rare konstarter och japansk serie/filmkultur ser ut och funkar enligt min mening. Vad man liksom lärt av den vanliga allmänbildningen i ämnet. Är lite intresserad av den del sådant, konststilar och arter inom serieteckning och film. D.S.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Eller...

Att bedöma två olika fenomen olika är väl ändå inte dubbelmoral, men om det vore det, glöm aldrig bort att dubbelmoral är dubbelt så bra som moral. :gremgrin:
 
Top