Nekromanti Hentai

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Re: Here here!

Hehe, Kalle Anka handlar om ankor som går omkring i kläder. Jag har har inget emot Kalle Anka.

Trots att du undanbad dig så får du här min åsikt:

Jag har inget emot ockultism, men jag HAR något emot övergrepp.

(*En stunds eftertänksamt allvar*)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Here here!

Jag har inget emot ockultism, men jag HAR något emot övergrepp.
Bra. Då är du och jag likadana, och vi slipper diskutera saken.

Jag hittar ingen kommentar kring vad jag skrivit om orsak-verkan och samband, så jag antar att vi är överrens även på den punkten.

Gott så.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Re: Hear hear!

Till mitt försvar kan jag säga att jag är gudsföraktande svartmagiker
Oj, verkligen? Jösses jävlar. Jag är en vit magiker. Vi måste träffas någon gång och ha magi-duell.

/Kalle
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag tycker hentai är väldigt fascinerade som kulturyttring. Det säger något om kulturen den skapats i :gremsmile: Särskilt när den är såpass mainstream som den är där. Som porr kan man ju argumentera för att hentai åtminstone inte nedvärderar riktiga kvinnor - det är tecknat och framfantiserat och hentaiindustrin föder framförallt tecknare som sitter på sin kammare snarare än porraktriser och hallickar :gremwink: Så hellre hentai än riktig porr, rent samhällsmoraliskt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,588
Location
Rissne
Re: Hear hear!

Vi måste träffas någon gång och ha magi-duell.
Iofs är dert väl mest "svart" baserat på de som tycker om att dela upp det på det viset. I mina ögon är mitt magiutövande mer... regnbågsfärgat. Med blommor.

För övrigt undrar jag hur man genomför en magiduell - jag har alltid undrat. magi i vår värld brukar ju mest handla om ritualer som tar mellan ett par timmar och flera dagar att utöva. Borde bli ungefär lika spännande som tantrisk porr.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Re: Hear hear!

Jag har i detta nu, utan din vetskap, utfört en ritual mot dig. Få se om du kan kontra den och besvara in kind.

/Kalle
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,486
Location
Helsingborg
Re: Hear hear! [OT]

Jag har i detta nu, utan din vetskap, utfört en ritual mot dig. Få se om du kan kontra den och besvara in kind.
Fast magi funkar (enligt vissa) bara om ingen annan än besvärjaren själv vet om det.

/Han som visserligen tycker det är löjligt enkelt att ta bort en förbannelse, så han förstår inte poängen med magiduell
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Re: Hear hear! [OT]

Fast magi funkar (enligt vissa) bara om ingen annan än besvärjaren själv vet om det.
Meh. Jag tror att jag och Krank, som är magiker på riktigt, vet lite mer om det här än du.

/Kalle
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Here here!

Håller med.. vid övergrepp skadas ju faktiskt en verklig person i verkligheten... man orsakar äkta lidande.

Ockultism å andra sidan är ju (precis som blasfemi/hädelse) "a victimless crime". :gremgrin:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Men det sårar gud! [ANT]

Och givet premissen att Gud är allsmäktig är det förbannat dumt att såra honom :gremwink:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Re: Here here!

Det där om att porr kan leda till övergrepp? Tja... det är mest att det skulle behöva lite mer insikter i ämnet än vad jag har.

Jag tror att det kan leda till övergrepp. Jag har också svårt att acceptera att folk med en sådan läggning ska få sin "fix" överhuvudtaget. Jag tycker att konceptet borde utrotas helt och hållet.

Med det är uteslutande vad jag tycker och jag har överhuvudtaget inget att sätta emot någon som hävdar att porr INTE leder till övergrepp.

Så en disskution på temat känds mindre nödvändig ens på en teoretisk nivå.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
LOL å söt pr0n

I egenskap av "person som faktiskt tecknar en massa snusk" så vill jag ju hävda att det är porr. Men visst kan det se snyggt ut om det är bra tecknat, med god koll på anatomi och bildspråk och sådant. Men det är fortfarande porr. Konstig porr.
Haha...! :gremsmile: Ja, säger du det så litar jag på dig. Jag var helt beredd på att du skulle kunna tänka dig att hävda motsatsen.

F.ö... all hentai är ju faktiskt inte sjukt skruvad. Dock givet vad man brukar kunna snubbla på så... är det nog vanligast att det är så. Men... det finns faktiskt ganska söt och oskyldig hentai också. Sådeså! Och där ler, jag leeeer, kvinnorna lite då och då. Jojomen.

Non-consent for teh lose säger jag bara.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Men det sårar gud! [ANT]

ja, men i så fall är han säkert fullt kapabel att straffa mig på egen hand, utan att behöva blanda in en mänsklig mellanhand (i form av inkvisition eller whatever).

Har alltid tyckt att såna där som tycker man ska DÖÖÖÖÖ (stenas, halal-slaktas, hängas, brännas eller vad nu är populärt) om man smädar gud är konstiga.. TROR de verkligen inte att deras gud är fullt kapabel att sköta sånt utan deras hjälp? Eller är han en mes som inte alls är allsmäktig? Eller är de bara vanliga hycklare? (obs, det här var en retorisk fråga.)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,486
Location
Helsingborg
Re: Men det sårar gud! [OT]

Har alltid tyckt att såna där som tycker man ska DÖÖÖÖÖ (stenas, halal-slaktas, hängas, brännas eller vad nu är populärt) om man smädar gud är konstiga.. TROR de verkligen inte att deras gud är fullt kapabel att sköta sånt utan deras hjälp? Eller är han en mes som inte alls är allsmäktig?
Haha, jävligt sant. Har aldrig tänkt på det. :gremlaugh:

/Han som fick en liten annan synvinkel på saker och ting nu
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Men det sårar gud! [OT]

om HAN finns (för såna där "känsliga gudar" är ju alltid killar), så får jag hoppas han har humor.. annars liggar jag sjukt risigt till.. :gremgrin:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Men det sårar gud! [OT]

Guden värnar också din fria vilja och kan därmed inte direkt intervenera, ety du då skulle vara tvingad att tro på honom/henne/det. Åtminstone i den kristna traditionen, även om han härjar runt rätt bra i GT och dessutom slänger ner sin avatar på jorden för att omvända folk genom att visa upp sin makt.

I övrigt håller jag med i sak. Din religion är din business, inte andras.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,588
Location
Rissne
Re: Hear hear! [OT]

Fast magi funkar (enligt vissa) bara om ingen annan än besvärjaren själv vet om det.
Jag menar tvärtom - den psykologiska effekten och självuppfyllande profetior ska inte underskattas...
 
Top