Nekromanti Hentai

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,583
Location
Rissne
Re: Hear hear!

Nu vet jag i varje fall vem jag ska skylla på för att jag var tvungen att plocka ner min cykel från ett träd idag... Jag som trodde att det bara var ett vanligt utslag av gymnasieungdomars skojfriskhet...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,583
Location
Rissne
Re: Hear hear! [OT]

Meh. Jag tror att jag och Krank, som är magiker på riktigt, vet lite mer om det här än du.

/Kalle
Fast nu när jag tänker på det, så är det inte vit magi om man skadar någon med det - ergo lär din ritual inte behöva kontras. Antingen det, eller så är du inte "vit". =)

Men nog kan jag whippa ihop något. Återkommer om en dag eller två.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,583
Location
Rissne
Re: Men det sårar gud! [OT]

Mja, tanken är väl att Gud gillar när man kliar honom på pungen, så att säga. Att göra Guds jobb åt honom är motsvarigheten till att göra lite ordentlig fotmassage på Gud. Och då blir han snällare när man vill in i himlen.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,500
Location
En mälarö
Re: Hear hear! [OT]

Fast nu när jag tänker på det, så är det inte vit magi om man skadar någon med det - ergo lär din ritual inte behöva kontras
Du kan väl påverkas av den utan att skadas?

/Anders
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
Re: LOL å söt pr0n

Haha...! :gremsmile: Ja, säger du det så litar jag på dig. Jag var helt beredd på att du skulle kunna tänka dig att hävda motsatsen.
Jo, men sen är jag av åsikten att många av de som försöker hävda att det "minsann inte alls är porr, det är konst" är mest fega och vågar inte erkänna att de gillar porr. Jag tyngs inte av sådan idioti och kan därför lugnt erkänna att det jag tecknar är porr.

Och jag skulle nog vilja placera mig själv i det lite mer "oskyldiga" facket vad det gäller mina teckningar. Jag brukar inte direkt teckna brutala tentakelvåldtäkter av små tolvåriga skolflickor.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Du är ute på djupt vatten, nu.

Det är nämligen svårt att utrota ett koncept utan att åtminstone utrota de som uppskattar det, om inte alla som bär det (i det senare fallet så kommer du aldrig få uppleva den slutliga segern, eftersom du aldrig kan lyckas utan att begå självmord), medans, om du inte utrotar alla, så kan konceptet återfödas! - rent bortsett från att det är praktiskt svårt att hinna mörda alla som känner till koncept som "våldtäkt".

Om du på allvar menar att du vill utrota ens någon på grund av en sexuell läggning (nb. inte för begånget brott, våldtäkt i detta fall), hur avskyvärd den en må vara, så måste du antingen utrota alla som sett bilder relaterade till det (som jag förstår det ett par på detta forum), vilket kräver väldigt mycket övervakning, eller också vara ungefär lika rättfärdig i ditt mördande som spelarna i de båda varulvsspelen här på forumet. Ellar har jag missat något läkemedel som botar psykiska sexuella störningar?

Jag är inte säker på att jag tycker att vinsten är värd uppoffringarna. Är du?

-Hörs i morgon!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: LOL å söt pr0n

Jo, men sen är jag av åsikten att många av de som försöker hävda att det "minsann inte alls är porr, det är konst" är mest fega och vågar inte erkänna att de gillar porr. Jag tyngs inte av sådan idioti och kan därför lugnt erkänna att det jag tecknar är porr.

Och jag skulle nog vilja placera mig själv i det lite mer "oskyldiga" facket vad det gäller mina teckningar. Jag brukar inte direkt teckna brutala tentakelvåldtäkter av små tolvåriga skolflickor.
Jo, jag håller nog med. På alla punkter. Snubblade över en av dina bilder (Peach+Mario) på 4chan i förra veckan förresten. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Here here!

nja, det finns mycket som tyder på att det inte finns nån koppling mellan sexuellt våld mot kvinnor och porr...

...faktum är att de länder som har en liberal syn på porr ligger bland de lägsta när det gäller just den statistiken (som Holland, Sverige, Danmark osv), medan länder där porr är totalförbjuden toppar den. En kvinna löper sannolikt mångdubbelt större risk att bli våldtagen i Saudiarabien än i Holland, till exempel. För att inte tala om Pakistan, landet som gav straffknullet ett ansikte.

Sen vet jag inte om det är TROTS porren eller tack vare den det är så. Hursomhelst är det nog massor med andra faktorer (som kvinnans rätt att bestämma över sin egen sexualitet, allmän stabilitet, demokrati osv) som är viktigare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,583
Location
Rissne
Re: Hear hear! [OT]

Du kan väl påverkas av den utan att skadas?
Självklart. Men om jag mår dåligt, blir arg, sur eller deprimerad så räknas det som "skada". Det är det som är grejen med att hålla sig exklusivt till s.k "vita" prylar - man kan liksom inte vara särdeles offensiv.

Själv pysslar jag visserligen med en del vitt, men alldeles för ofta blir det svart också - man får generellt betala för sånt.


I och för sig, en ren vitmagiduell skulle kunna vara tuff. En tävling i att förbättra saker och ting för varandra... Konceptmässigt älskar jag det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Nej, men du har nog missat att ta din valium idag.

Jag har inte pratat om att döda någon. Lugna ner dig och försök vara lite mer avslappnat inställd till denna disskution som genomförs på ett rollspelsforum...
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Re: Here here!

Men du får hålla i åtanke att jag inte pratar om porr i synnerhet utan porr där 12-åriga små flickor brutalt våldtas.
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Here here!

Jag tror att det kan leda till övergrepp. Jag har också svårt att acceptera att folk med en sådan läggning ska få sin "fix" överhuvudtaget. Jag tycker att konceptet borde utrotas helt och hållet.
Av ren nyfikenhet, tycker du likadant om de som sitter och gottar sig åt att folk dödas på film?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,201
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Here here!

...uppenbarligen inte i Japan.

Sedan kan man ju tycka vad man vill om tecknade övergrepp på tolvåringar, men alltså; faktum kvarstår: de är fullständigt och totalt fiktiva, ingen kommer till skada i produktionen, och ingen parallell till verkliga övergrepp torde kunna påvisas - om tillgång på porr minskat antalet våldtäkter borde tillgång på barnporr minska antalet övergrepp på barn. Nu är ju verklig barnporr högst olämpligt av många andra anledningar, men tecknad barnporr? Att förbjuda något sådant är i princip ett brott mot yttrandefriheten, om man frågar mig.

Liksom, det ska faen aldrig vara kriminellt att ha dålig smak.

- Ymir, som månar om sagda yttrandefrihet
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Tyvärr går inte tonfall att skriva.

Annars skulle du hört att ovanstående skrevs i fullständigt lugn, och syftafe på frasen:
Jag tycker att konceptet borde utrotas helt och hållet.
Det hela bygger på svårigheten att utrota idéer utan att utrota människor.

Om det var sagt i diskussionens hetta, så må det vara hänt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Here here!

svår fråga det där.. är det OK med tecknad nazispropaganda? Tecknad hets mot folkgrupp... osv... ja du hajar.

kanske? och om inte, var drar man gränsen?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,483
Location
Helsingborg
Re: Hear hear! [OT]

Fast nu när jag tänker på det, så är det inte vit magi om man skadar någon med det - ergo lär din ritual inte behöva kontras. Antingen det, eller så är du inte "vit". =)
Beror på, för vit står för vissa för skapande och svart för förstörande.

/Han som å andra sidan inte tror att magi existerar
 
Top