Helvetet är andra äventyrare

God45

Estet-Conan
Är det här så roligt som det verkar?
Den stora negativa saken är att det är väldigt långsamt även med förenklingarna med att spelledaren rullar allt och att en spelare postar vad hela gruppen gör för det mesta. De senaste två veckorna har vi navigerat några tunnlar och sedan pratat med Torm gruppen som vi sedan sprang ifrån. Det är det enda vi hunnit. Hade en strid utbrutit hade det nog tagit typ två eller tre dagar att spela ut bara den.

Men annars? JA! Det är superkul att ha det här pågående äventyret hela tiden i bakgrunden. Så då och då kollar man sin mobil, skriver några ord och får en liten bit äventyr. Det känns nästan mer som ett MMORPG än ett rollspel då och då med hela upplägget med megadungeonen och gruppen som jag bara skrivit med. Men vi kan samtidigt göra helt vilda saker som kräver en mänsklig spelledare. Höjdpunkten har dock varit de andra grupperna och att vi delar den här spelvärlden med dem (även om de är farliga och rånar oss!).

God45

Estet-Conan
Det här vore ju sjukt kul att testa, men gissar att det kräver en RIKTIGT motiverad SL.
Ja det måste det vara! Spelledaren skriver minst 1 svar till oss per dag och ofta 2 eller 3. Jag tror de andra grupperna håller samma takt. Så även med att vi inte alla skriver direkt till spelledaren förutom i undantagsfall, vår ”caller” (tiefling trollkarlens spelare) sammanfattar det vi vill göra och skriver till spelledaren i ett meddelande istället för att vi alla skickar varsitt meddelande, måste det vara en massa meddelanden!

BiobunkerVII

Warrior
Ja det måste det vara! Spelledaren skriver minst 1 svar till oss per dag och ofta 2 eller 3. Jag tror de andra grupperna håller samma takt. Så även med att vi inte alla skriver direkt till spelledaren förutom i undantagsfall, vår ”caller” (tiefling trollkarlens spelare) sammanfattar det vi vill göra och skriver till spelledaren i ett meddelande istället för att vi alla skickar varsitt meddelande, måste det vara en massa meddelanden!
Ja och en herrans massa att hålla i huvudet och hålla igång, imponerande

krank

Wokevänster-ödleman från Epsilon Eridani
Ja och en herrans massa att hålla i huvudet och hålla igång, imponerande
…jag tänker mig – eller hoppas – att spelledaren för sin mentala hälsas skull inte försöker hålla det här i huvudet utan använder någon form av extern minneshjälp för att hålla reda på allt.

BiobunkerVII

Warrior
…jag tänker mig – eller hoppas – att spelledaren för sin mentala hälsas skull inte försöker hålla det här i huvudet utan använder någon form av extern minneshjälp för att hålla reda på allt.
right, klumpigt uttryckt av mig, en herrans massa att hålla reda på

Gamiel

Hero
Snubben var en knarklangare ju! De gälls inte! Och Hobgoblinen var en fantasy nazist och gälls därför ännu mindre ju!!!

Jag är också magiskt förbannad till att vara god och kaotisk. Så det är liksom inte frivilligt. :p
De gäller. Det är det som innebär att vara god, du kan inte bara säga att din godhets inriktning bara gäller när du träffar folk du gillar.
Fast baserat på din Marvel-skurk tråd så verkar du ha en något sned bild vad folk kan göra och fortfarande räknas som bland de goda grabbarna :p

Och eftersom du är förbannade att vara god borde du kunna göra det än mindre.

krank

Wokevänster-ödleman från Epsilon Eridani
De gäller. Det är det som innebär att vara god, du kan inte bara säga att din godhets inriktning bara gäller när du träffar folk du gillar.
Fast baserat på din Marvel-skurk tråd så verkar du ha en något sned bild vad folk kan göra och fortfarande räknas som bland de goda grabbarna :p

Och eftersom du är förbannade att vara god borde du kunna göra det än mindre.
Fast i D&D är väl "good" mest att man lutar åt "altruism and self-sacrifice"? Inte att man t.ex. aldrig dödar ellr aldrig torterar någon?

Jag menar, både "alignments" och "godhet" och "ondska" är ju mest hittepå i vår värld, men i D&D finns det ju faktiskt rätt specifika kriterier och grejer…

Gamiel

Hero
Fast i D&D är väl "good" mest att man lutar åt "altruism and self-sacrifice"? Inte att man t.ex. aldrig dödar ellr aldrig torterar någon?

Jag menar, både "alignments" och "godhet" och "ondska" är ju mest hittepå i vår värld, men i D&D finns det ju faktiskt rätt specifika kriterier och grejer…
Döda är ok, så länge det görs under rätt omständigheter, men jag är väldigt säker att tortera, speciellt bara för att göra exempel av folk är ett stort nej.

God45

Estet-Conan
Så vi sprang som fegisar till de snälla odöda. När vi ändå var där pratade vi med Zombie questgivern och lämnade över lite grejer han ville ha. Vilket gjorde att han sade att han nu kan sälja oss skjutvapen!

2nd amendment time motherfuckers! Now I have a machine gun. Ho-ho-ho!

Så vi köpte en musköt till Zilvara som nu är en cleric with a gun!