Varulv [Häxmästarnas rådslag] Tredje rundan

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Nu ska jag snart in och lajva igen, jag kommer hålla ett halvt öga här, men jag har svårt att se att det kan hända något som gör att jag skulle byta röst eller liknande. Jag tycker jag har visat på ett mycket bra sätt varför Sid är röd och är den vi borde rösta ut idag. Tyvärr verkar det ju som att minst en bybo inte håller med mig och då är det kört. Eftersom det här antagligen kommer bli sista rundan så ber jag alla bybor att en gång till gå tillbaka och kolla på Sidds spel, och sen se om ni verkligen tror att jag är rödare än honom. Om ni inte tror det, så tänk på att det inte finns något frikort idag, röstar vi ut en bybo är spelet slut och om en enda bybo röstar fel så är det kört (eller ja, det kan ju redan varva kört iofs om det är scenariot jag pratade om tidigare men bortse från det, är det kört så är det kört).

Och så röstar vi på Sidd så får i alla fall en del av oss se ytterligare en runda! Så kan ni få klaga på mitt siande imorgon också för oavsett om dom skjuter mig eller inte kommer jag ju i värsta fall kunna förmedla det från dödsriket! (Ja om ni inte röstar ut mig då, då är det ju slut).
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag vill påminna om det jag skrev tidigare i rundan.

Mitt förslag till byn är att vi chillar med BDG till nästa runda och plockar Sidd den här. Det är också en praktisk möjlighet så länge Basse är på vårt lag.

Scenario 1: Sidd och Kim N är ulvar tillsammans. Då kan vi lägga 4 (5-1) röster på Sidd och ulvarna kan lägga 5 röster på en bybo. Med Basses förmåga kan vi jämna ut det till 4-4 och då gäller tidigast lagda röst. Det innebär dock att jag inte blir blockad och att ni måste lita på att jag är grön.

Scenario 2: Sidd är ulv och Kim N bybo. Då är det lugnt för då får vi 5 (5+1-1) röster mot ulvarnas fyra.
BDG kommer ryka oavsett vad Basse gör så länge Kim N röstar på honom. :(
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Jag vill påminna om det jag skrev tidigare i rundan.



BDG kommer ryka oavsett vad Basse gör så länge Kim N röstar på honom. :(
Varför ska vi chilla med BDG? Varför är Sidd mer trolig än BDG för dig?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
Framförallt undrar jag @Korpa hur du är så säker på att det _blir_ en ny runda?

Hm.

Om man jämför med hur BDG hela tiden talar om hur han kommer dö?

Är det så att du och BDG är ulvar ihop?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Läs det jag skriver. Det är ett citat från innan min genomgång av Sidd där jag grönade BDG och de han siat.

Om vi vill rösta ut ulven Sidd utan Kim på vårt lag så kommer det inte att kunna ske oavsett. Med andra ord kommer BDG mest sannolikt att röstas ut och om han är bybo (vilket jag tror) så är det tack och hej.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
PÅMINNELSE
Rundan slutar klockan 21 ikväll. Glöm inte att skicka in era förmågeanvändanden!​
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
Mm, BDG har sannerligen samlat på sig skräp och är rimlig. Men jag håller med dig Korpa, det ÄR för konstigt spelat av ulv-BDG att spela som han gjort.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Läs det jag skriver. Det är ett citat från innan min genomgång av Sidd där jag grönade BDG och de han siat.

Om vi vill rösta ut ulven Sidd utan Kim på vårt lag så kommer det inte att kunna ske oavsett. Med andra ord kommer BDG mest sannolikt att röstas ut och om han är bybo (vilket jag tror) så är det tack och hej.
Läste igenom ditt utlägg om hur Sidd är ulvig i dina ögon.

Om du ska övertyga mig att Sidd är ulvig med nuvarande konstellationer. Vilka är hans ulvpolare?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Mm, BDG har sannerligen samlat på sig skräp och är rimlig. Men jag håller med dig Korpa, det ÄR för konstigt spelat av ulv-BDG att spela som han gjort.
På vilket sätt tycker du att det är konstigt spel?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Det övertygar inte mig, eftersom jag är med i konstellationen. Jag vill veta vilka du tror, förutom mig.
Jag är vågmästare för att kunna rösta ut Sidd. Annars behöver två byta, så det är mig du vill överttyga (eller både Xyas/Larsson).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Ett alternativ, @Korpa, är ju att rösta ut Kim istället. Jag får otroligt dåliga vibbar av hans spel idag och kan nog tänka mig att haka på.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag sitter hemma hos en kompis på mobilen så jag har begränsat med tid att övertyga någon.

@Vimes Jag kan helt klart tänka mig det alternativet. Då är det lite lättare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Förresten. Vad händer om vi röstar ut en bybo, men Korpa skjuter en ulv? Från 5-3 till 3-2 i så fall. Fortsätter spelet då?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Problemet är att vi har bybor som röstar på BDG och knappast lär byta (t.ex Xyas). :(

Men Sidd är en omöjlighet oavsett, så visst.

Röst: Kim Nolemo
 
Top