Varulv [Häxmästarnas rådslag] Tredje rundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och om Du Larsson går och vinner nu...

Så ska jag meme:a dig till evigheten...
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Men jag förstår inte varför Vimes skulle vilje skjuta någon om han inte är ulv.

Så han är ulv om BDG är ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Är det rimligt att han gör det som bybo då? Svaret är ju nej på båda grejerna och då måste ju slutsatsen bli kaosande ulv.
Det är min läsning också. Det är ett sjukt märkligt val. Jag fattar inte hur ham vågade göra det s
Men jag förstår inte varför Vimes skulle vilje skjuta någon om han inte är ulv.

Så han är ulv om BDG är ulv.
?

Jag fattar inget. Jag skrev väl "mitt enda icke-ulviga inlägg" där jag redde ut hur det är rimligt för byn att Korpa skjuter?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Så vi behöver bara välja mellan Basse och Korpa.

Och Basses försök att vända Xyas nu ger mig starka vibbar mot att han är nummer 3.

Fri analys vid BDG, Vimes och Basse.
Att byta spår från Sidd till mig såhär sent i rundan är typiskt ulvigt. Efter att de misslyckats övertyga mig att gå mot Sidd.
Vimes smyger upp med att om Korpa skiftar så jagar han efter. Och de andra i drevet mot Sidd hakar på efter.

Då Korpa tror att Sidd är ulv, är det därför de gått efter honom. Då får de att se ut som att hon är ulvigare än hon är.
Och Korpa skjuter efter förslag från Vimes.
Vi pratar här om två(Vimes och BDG) erfarna, stolta och stora spelare (deras utsago). Klart de har långt analyserat vad deras handlingar gör som ulvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Alltså: röstar vi ut en bybo är vår enda chans att överleva om Korpa är god och skjuter en ulv. Ser typ ingen downside med att Korpa ska skjuta. Trodde vi var överrens om detta.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Jag fattar inget. Jag skrev väl "mitt enda icke-ulviga inlägg" där jag redde ut hur det är rimligt för byn att Korpa skjuter?
[/QUOTE]
Ibland hinner mina tankar gå tre gånger i förväg. Så jag ber om ursäkt.

Jo, det är bra skrivet att vi borde skjuta någon. Men vem borde vi skjuta, jo en ulv.
Om vi röstar ut mig eller Sidd, borde vi skjuta en av er. Är du med på det?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Så vi behöver bara välja mellan Basse och Korpa.

Och Basses försök att vända Xyas nu ger mig starka vibbar mot att han är nummer 3.

Fri analys vid BDG, Vimes och Basse.
Att byta spår från Sidd till mig såhär sent i rundan är typiskt ulvigt. Efter att de misslyckats övertyga mig att gå mot Sidd.
Vimes smyger upp med att om Korpa skiftar så jagar han efter. Och de andra i drevet mot Sidd hakar på efter.

Då Korpa tror att Sidd är ulv, är det därför de gått efter honom. Då får de att se ut som att hon är ulvigare än hon är.
Och Korpa skjuter efter förslag från Vimes.
Vi pratar här om två(Vimes och BDG) erfarna, stolta och stora spelare (deras utsago). Klart de har långt analyserat vad deras handlingar gör som ulvar.
Kan så vara.
Korpa har kanske bara sneat på mig.
De andra dribblar ulvigt.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Jag håller på att kollra bort mig själv här nu.

Skjut mig eller Sidd. Vi är villiga offer för byns firhet från ulvar, om det än är en person som står som levande i slutet!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Ni kan filosofera bäst ni vill kring vem jag borde skjuta, men jag har siktet inställt på en ulv. :) Sen råkar den vara i drevet mot BDG tillsammans med sina två ulvpolare och Xyas.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Ni kan filosofera bäst ni vill kring vem jag borde skjuta, men jag har siktet inställt på en ulv. :) Sen råkar den vara i drevet mot BDG tillsammans med sina två ulvpolare och Xyas.
Tror tyvärr att du skjuter en bybo, men det är ett värdigt offer. Larsson kommer att säga oss vilken tillhörighet personen hade.
 
Top