Varulv [Häxmästarnas rådslag] Tredje rundan

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Förresten. Vad händer om vi röstar ut en bybo, men Korpa skjuter en ulv? Från 5-3 till 3-2 i så fall. Fortsätter spelet då?
Ja, om jag får skjuta någon och den är ulv. Problemet är att många lär ge sig på mig efter det, så det blir knepigt då.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
BDG (5): Xyas, Sidd, LJSLarsson, Kim*2

Kim (2): Korpa, Vimes

Sidd (1): BDG, Basse -1 för ability.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Ja, om jag får skjuta någon och den är ulv. Problemet är att många lär ge sig på mig efter det, så det blir knepigt då.
Plus att Basse sagt att han blockar dig. Så ni måste antingen ha att han är ulv och är glad att personen ni vill öppet skjuta. Eller så får ni övertyga Basse på det.

Vill gärna se era argument för det.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Hade jag pangat någon så hade jag pangat Sidd av alla anledningar som jag redan nämnt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vill gärna se era argument för det.
Öhggg... med tanke på att Basse uppenbarligen tagit ställning emot att rösta ut BDG verkar det väl inte osannolikt att han vill gripa sista halmstråt och låta Korpa skjuta om vi hänger BDG?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Öhggg... med tanke på att Basse uppenbarligen tagit ställning emot att rösta ut BDG verkar det väl inte osannolikt att han vill gripa sista halmstråt och låta Korpa skjuta om vi hänger BDG?
Du tycker väldigt starkt på att BDG är oskyldig.
Jag är långt ifrån överttygad att jag har rätt. Kan mycket väl vara så att jag har blivit förd bakom ljuset. Men ni vill inte ge mig anledning att tro på er utifrån kvarvarande konstellationer. :(

Jag tycker, efter det sättet ni skrivit på, borde ha bytt drev till mig för längesen om ni var bybor.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Men jag har två röster, jag kan stjälpa en omröstning. Klart ni vill övertyga mig att gå efter en bybo om ni kan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Låt Korpa skjuta, Basse! Jag vet att jag sa att du skulle blocka, men det är enda chansen om vi röstar ut en bybo!

Röstar vi ut en ulv och Korpa skjuter en bybo: 3-2
Röstar vi ut en ulv och Korpa skjuter en ulv: 4 - 1
Röstar vi ut en bybo, och Korpa skjuter en ulv: 3 - 2
Röstar vi ut en bybo, och Korpa skjuter en bybo: 2 - 3 - förlust

Men om Korpa inte skjuter och vi röstar ut en bybo: 3 - 3 - förlust

Så... låt henne skjuta.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Du tycker väldigt starkt på att BDG är oskyldig.
Det är just den här typen av uppenbart felaktiga läsningar som gjort mig väldigt skeptisk till dig (det och att du, med din potenta förmåga, knappt sagt flaska förrän ulvlaget har matchboll). BDG har varit min mest misstänkte hela spelet. Jag misstänker honom fortfarande. Men jag vill verkligen inte rösta ut en bybo den här rundan. Att du helt misslyckas med att läsa mig för det jag är en osäker, velig och prövande bybo och istället reducerar det till att jag "trycker väldigt starkt" på BDG:s oskuld är sjukt rödande. Att du inte kan känna igen dig i mig gör att jag tror att vi spelar för olika lag.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Låt Korpa skjuta, Basse! Jag vet att jag sa att du skulle blocka, men det är enda chansen om vi röstar ut en bybo!

Röstar vi ut en ulv och Korpa skjuter en bybo: 3-2
Röstar vi ut en ulv och Korpa skjuter en ulv: 4 - 1
Röstar vi ut en bybo, och Korpa skjuter en ulv: 3 - 2
Röstar vi ut en bybo, och Korpa skjuter en bybo: 2 - 3 - förlust

Men om Korpa inte skjuter och vi röstar ut en bybo: 3 - 3 - förlust

Så... låt henne skjuta.
Det här är det första icke-ulviga du sagt på länge.

För om vi låter Korpa skjuta någon av oss som röstar på BDG, så vet vi att hon tillsammans med Vimes är ulv och vi kan rösta ut dem, om BDG är ulv. Så länge inte Korpa är förd bakom ljuset av Vimes och Basse.

Jag är till och med okej med att vi väljer att skjuta mig!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ok, har kollat på Bajen. Vad har ni för fräsiga idéer @Korpa och @Vimes ? Hyr ska jag använda min förmåga? Vem skjuter Korpa på?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Du får gärna peka på vad jag sagt som är ulvigt.
Du försvara BDG istället för att driva drev mot någon annan. Det är, från mitt perspektiv av antalet skyldiga kvar, så svårt. Jag behöver ett starkt case för att inte rösta på BDG. Att peka finger mot någon annan, tydligt och med bra grund att stå på, det köper jag.
Ska gå tillbaka och läsa din analys av BDG vs. Sidd, men det är där jag började se dig med misstänksamma ögon.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
BDG (5): Xyas, Sidd, LJSLarsson, Kim*2

Kim (3): Korpa, Vimes, Basse

Sidd (0): BDG -1 för ability.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Gunslinger-Korpa är en jävla toppenplan för övrigt. Mr Bombastic konstaterar från bårhuset att om Korpa pangar någon den här rundan kommer hon inte kunna göra det nästa runda, vilket är bra om hon är ulv.
 
Top