Varulv [Häxmästarnas rådslag] Tredje rundan

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Återigen cirkulerar häxorna kring sina nya offer. "Dränk BDG!" "Nej, Halo!" Vattenslangen byter mål, och de båda häxorna grimaserar när de ser den fruktade pipan riktad mot sig. Till slut hålls en omröstning och det beslutas att Halo Treutiger är den som ska få duscha. Slangen kopplas på, försiktigt för att inte blöta ned de modiga häxor som håller i den, och medan alla andra kastar sig undan ropar Halo "Neeeej blubb blubb blubb …" och smälter ihop till en liten pöl som snart rinner ner i avloppet, riktning dödsriket. Alla sätter näsan i luften och sniffar allt vad de kan. Visst finns det en hint av våt hund i luften? Jo, den är svag, men den finns där. Så Halo var varulv? Försiktigt börjar ryggdunkarna innan man ser familjen Treutigers trogne hund som rusat in för att förgäves rädda sin mästare. När denne avlägsnats är det tydligt: Harald Treutiger var en äkta häxa.
Alla stirrar på varandra. Det här bådar inte gott. Alla som varit inblandade skruvar på sig lite. Utom Impetigo. Han ligger och skapar sin egen lilla pöl i ett hörn. En pöl av blod.

Vi tackar @Halo9000 och @Impetigo för spel. Halo var alltså inte varulv. De får inte skriva något mer i denna tråd, men kommer att bli inbjudna till en PM-tråd för dödsriket.

Denna runda slutar lördag 21:00.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,570
Så här slutade rundan tror jag.


Halo (5): Xyas, LJS, Basse, BDG, Impetigo

BDG (4): Kim Nolemo, Vimes, Halo

Kim Nolemo (1): Korpa

Ingen (1): Sidd
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jaha, där föll min världsbild ihop som ett korthus. 😭

Vimes, om Björn är ulv - varför är du kvar i spel? Skulle du inte ha varit ulvarnas förstamål för att ge Björn andningsutrymme?

Röst: Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jaha, där föll min världsbild ihop som ett korthus. 😭

Vimes, om Björn är ulv - varför är du kvar i spel? Skulle du inte ha varit ulvarnas förstamål för att ge Björn andningsutrymme?

Röst: Vimes
Ja, visst är det spännande. Jag trodde nog jag skulle nackas av ulvarna. Men är jag helt ute och flyger är det förstås bättre för dem om jag är i spel.

Det är... lite märkligt att ulvarna tar kol på Vetefanikern som inte går att sia, istället för att döda siaren när väktaren blir hängd. DET talar ju jättemycket för att BDG är ulv (eller så talar det så mycket för att BDG är ulv att det mer ser ut som en set up)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Ni behöver inte vara oroliga för övrigt. Jag har sagt åt Impetigo och Halo att vara snälla mot varandra i Valhalla!
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Blir vi något klokare av detta?
Mer än att vi nu är 5 häxor kvar :/

Vilka drog i Halo drevet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Rapport från Andra sidan:

Impetigo tror att jag är ulv. Han menar också att han blev nattmördad för att ulvarna ville tysta honom. Han menar vidare att invändningen att ulvarna cappade honom för att de var säkra på att Halo inte skulle skydda honom inte stämmer, för då hade de skjutit mig istället.

Halo rapporterar att han väktade BDG i R1 och Kim i R2.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Men låt mig dö då ulvjävlar! Eller ja egentligen är jag ju förstås nöjd med att leva men det är ju inte logiskt, det enda rimliga är väl att ulvarna var rädda för att Halo skulle väkta mig? Och att dom kände att jag hade tillräckligt mycket skit på mig så att det var bättre att rösta ut mig idag än att riskera att missa ett nattmord.

Nåväl, jag har siat Vimes och han är grön, men jag fattar ju hur det här ser ut så jag kommer i vart fall inte bli sur på någon som röstar på mig, samtidigt så tror jag ju att det kan vara game-over om jag röstas ut nu så jag kommer ju förstås att kämpa för att vi lyckas hitta en ulv istället, men jag ska dessutom lajva i helgen så det får väl bli på arbetstid som vanligt. Ska se om jag orkar göra något ikväll också men tror nästan inte det, för som vi varit inne på tidigare så är det nog kanske lika bra att jag försöker sno lite mindre fokus den här rundan även om det innebär en lite större risk att röstas ut så kommer vi ju inte hitta ulvar om vi mest pratar om mig igen...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vad säger författaren till Varulvbibeln om spelare som snajpar röst i sista minuten?
Jag bytte för att jag hade de flesta som röstade på Halo som hyfsat gröna. Det såg ut som att Halo skulle åka, och jag ville inte att typ du och nån mer skulle dyka upp och ninja drevet när det jag uppfattar som byn hade valt Halo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Men låt mig dö då ulvjävlar! Eller ja egentligen är jag ju förstås nöjd med att leva men det är ju inte logiskt, det enda rimliga är väl att ulvarna var rädda för att Halo skulle väkta mig? Och att dom kände att jag hade tillräckligt mycket skit på mig så att det var bättre att rösta ut mig idag än att riskera att missa ett nattmord.

Nåväl, jag har siat Vimes och han är grön, men jag fattar ju hur det här ser ut så jag kommer i vart fall inte bli sur på någon som röstar på mig, samtidigt så tror jag ju att det kan vara game-over om jag röstas ut nu så jag kommer ju förstås att kämpa för att vi lyckas hitta en ulv istället, men jag ska dessutom lajva i helgen så det får väl bli på arbetstid som vanligt. Ska se om jag orkar göra något ikväll också men tror nästan inte det, för som vi varit inne på tidigare så är det nog kanske lika bra att jag försöker sno lite mindre fokus den här rundan även om det innebär en lite större risk att röstas ut så kommer vi ju inte hitta ulvar om vi mest pratar om mig igen...
Spännande. Om du lurar mig nu så är det bara att lyfta på hatten.

Röst: Sidd - tills jag sovit på saken i varje fall.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Basse. Om du är god är det nog en bra idé att blocka Korpa denna runda. Men det fattar du nog.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,545
Location
Oktoberlandet
Jag bytte för att jag hade de flesta som röstade på Halo som hyfsat gröna. Det såg ut som att Halo skulle åka, och jag ville inte att typ du och nån mer skulle dyka upp och ninja drevet när det jag uppfattar som byn hade valt Halo.
Jag förstår det för det är skäl jag själv skulle tänka men...Vad säger Varulvsbibeln?
 
Top