Nekromanti Gothcon, ffs!

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Torsdag: Anlände med buss från malmö och checkade in. Slutligen har jag lärt mig att om man är arrangör behöver man INTE stå i den vansinigt långa och syrelösa receptionskön (har bara tagit tre år). I sedvanliga GothCon-anda hade de rollspelsansvariga god koll på läget och allt gick smidigt och smärtfritt.
Hittade sovsal och spelade Once opon a time nån timme. Gick därefter och hjälpte till att sätta upp Respawn på sjunde våningen. SJUNDE VÅNINGEN!!! Att släppa stora stålplattor uppför smala trappor var ingen höjdare precis.
Gick därpå och la mig och förbannade det faktum att jag glömt ett liggunderlag.

Fredag: Tvingade ned lite frukost efter mycket sporadiskt sovande på hårt golv. Spelade La Famigila Bella. Mycket underhållande, jag tirvs att spela hjärndöd våldsverkare. Utan att det egentligen var meningen blev nudlar vs. pasta äventyrets tema.
Upptäckte därefter att jag vi skulle spela elefantkyrkogården omedelbart. Övervägde att skippa det pga stress men ändrade mig lyckligt nog. Äventyret var en klar höjdare.
Sen var det första spelledarsamlingen med Hard Rain. Det är definitivt en fröjd att arra på GothCon. Undrar om de ger alla sådan service eller om de är speciellt snälla mot oss(mig).
Hade precis tillräckligt med spelledare (puh). Den spelgrupp jag fick var snälla och trevliga och skällde inte ut mig trots att jag var väldigt trött.
Därefter var det sömn på ihopsamlade kläder och handdukar. Funkade någorlunda.

Lördag: morgon spelades försvunna barndomsminnen. En kort historia på tre timmar. Fast hade det varit längre hade det nog blivit segt så det passade perfekt.
Eftermiddagen ägnades åt att dega runt, hängde mest i Respawn-rummet.
På kvällen var det åter spelledarsamling följt av spelledande i Hard Rain. Hade en annan spelgrupp precis runt hörnet (hade korridorsplats) och min tidigare spelgrupp innanför dörren vi satt vid. Spelomgången funkade bra förutom att en av mina tidigare spelare trodde att vi var klara när vi tog paus och frågade "dog ni oxå?". Lyckades någorlunda borförklara dock.

Söndag: Sovmorgon, ihoppackning och avslutning. Hade inga priser att dela ut i år men fick ändå chans att skrika lite anti-USA-propaganda.
Hemresa.

Allt som allt kändes årets GothCon som ett väldigt standardiserat konvent. Jag fick precis vad jag väntade mig men inget mer. Båda mina spelgrupper visade visst intresse för uppföljaren till Hard Rain så det känns lite uppmuntrande. Respawn överlätt jag på andra så jag känner inte att jag har någon koll men det verkade ha gått bra med tanke på att det placerades på sjunde våningen.

/Johan
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
Re: Så... vem är vem...

Va? INgen som känner igen mig? Jag som varit här jäääääätttttelänge ju! Ja just det ja...jag skriver ju aldrig något :gremlaugh:
 
Top