Nekromanti Gothcon, ffs!

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Såhär sexiga var jag och Zaphod:



Såhär mysiga var MKR:



Såhär hett var gameandet:



Såhär kan det gå om man står framför Arvidos:



Såhär mysigt var det på IndieCon:



Såhär går det om ni föräldrar skickar era barn till Gothcon:



Jag får väl återkomma med en rapport någon annan gång. Tills vidare - ha det gott, och sov gott.

Mogze - det var ett Gott Con.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ser ju välldans treligt ut ju !

Fasen, nu blir man ju ännu mer sugen på att sticka på konvent...
Ska göra mitt bästa för att åka på LinCon !!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Så... vem är vem...

...på gruppbilden? Fogge, Dnalle, Arvidos och Mogge vet jag ju vilka ni är men resten då? Ge er till känna! :gremwink:
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Så... vem är vem...

Personen längst åt höger på bilden är Illern. Till vänster står H2O med flickvän Solinde (well, inga forumkändisar precis). Personen vars hår Arvidos gojsar med är ingen annan än Rising.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Så... vem är vem...

Personen vars hår Arvidos gojsar med är ingen annan än Rising.
Så det är någon som faktiskt har sett Rising? På riktigt?!?! Ni såg inte någon Bigfoot eller rymdvarelser samtidigt? Det kanske bara var en Risingimitatör?

Jag tror bilden är fejkad.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Så... vem är vem...

Haha, bra att det blev utrett, jag har suttit och kliat mig i huvudet hela förmiddagen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Ha! Jag hade rätt!

Så det är någon som faktiskt har sett Rising? På riktigt?!?! Ni såg inte någon Bigfoot eller rymdvarelser samtidigt? Det kanske bara var en Risingimitatör?
En Rising-imitatör!

(Kanske nästa stora fluga efter Elvis-imitatörerna!)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Det spelade en del rollspel, och såklart Western figurspel och Kelloggsspel (ja, jag ska scanna in spelet). Det var kul att träffa en gammal räv som Rosen och att spela västernspelet med honom (Rosen har ju också klippt ut det legendariska spelet från 1989).

Auktionen höll på alldeles för länge och jag var tvungen att gå på rollspelspass (vore bra om GothConny kunde ordna så att inte auktionen krockar med passen).

Jag förlängde min Fenixprenumeration av rävarna och fick en Handboksantologi på köpet. Sen kilade jag upp några trappor och köpte Trygg-Torkel. Sen ner igen och spela Western figurspel. Det skulle jag inte gjort. Nån illvätte snodde nämligen min Trygg-Torkel under mitt spelande. Handboken fick jag dock behålla, men lite tjurig blev jag allt. Så min konsumtionslust sjönk till noll och Gondica får köpas nån annan dag, nån annan stans.

Vad jag har lärt mig: Inte boka in pass samtidigt som auktionen och att inte lämna saker i Westernrummet.

Annars var det helt klart ett gôtt kon, och nästa gång skall jag försöka boka in att spela Junta med forumskändisar. Och Swärje, Junta på svenska utan statskupp.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tråkigt att höra att du blev av med din Trygg-Torkel, och i Western-rummet dessutom. Jag lämnade min lilla lila spelbag utan uppsikt därinne en stund och även om jag var lite orolig (den är ändå värd en hel del) så trodde jag ingen skulle sno något på konvent...

Jag spelade också lite figurspel i år faktiskt, vilket var en skräll, för jag brukar aldrig hinna med det ens när jag inte har saker inbokat och i år hann jag nästan inte göra någonting förutom de inbokade spellednings- och rollspelspassen jag hade, var upptagen alla pass. Det var lite tråkigt faktiskt, hann inte träffa så mycket folk alls, eller bara sitta och drälla och snacka skit så mycket, förutom en stund inne i IndieCon-rummet och lite spel före och efter pre-GothCon-partyt.

I stort var det ett mycket trevligt GothCon, även om jag var lite sur över att baggageinlämningen var stängd på nätterna så jag hade inte mina sovgrejer första natten, men som kompensation sov jag i säng resten av nätterna. =] Jag köpte ingenting och drack ingen Coca Cola (förutom två klunkar avslagen i bilen på vägen hem...) och kaffekonsumptionen var lägre än mitt vanliga dagliga intag. Ett annorlunda konvent på många sätt alltså.

Jag hoppas att jag träffar fler av er forumfolk på LinCon, träffade alldeles för få nu på GothCon. Jag kommer sitta i Spelwebbens Looney Labs-spelbar (där www.rollspel.nu förhoppningsvis kommer ha en samlingsplats också) så jag hoppas ni letar upp mig där. Alltid trevligt att snacka med nytt och gammalt forumfolk.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Så... vem är vem...

Du måste ut och se världen. Jag kunde identifiera allihopa ju!

Foggmock - tunga i kind
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Du drack två klunkar Rom&Cola på festen också, X=X+1 låg ute och du spelade ut "May I have 1 sip?" när vi lirade Fluxx Drinking Game (som för övrigt var riktigt kul)... måste tänka på att ha 33cl-burkar nästa gång :gremtongue:

/Seinet Wintermute
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
You've longed for it, you've feared it!

Fogges Gothconrapport! Vad är ett Gott con utan en Goth Rapport?

Efter att ha genomlidit en hel förmiddag i skolan gick jag hem, plockade min packning och begav mig mot Kalmar Centralstation. Tågresan klarade sig utan komplikationer trots att jag hade tre olika platser. Nåja, är man snål och tänker åka sista minuten precis innan påsk får man skylla sig själv. Fick en genomgång av Västmarkäventyret när följande lilla dialog tog plats när jag satt mig ner på min sista plats:

Liten flicka i påskkärringsmink och huckle: Hej! (jätteglatt)
Fogge: "...hej" (lagom artigt)
F: *plockar fram Västmarksäventyret, slänger upp benet på det andra och sätter sig till rätta för att börja läsa*
L: Vad är det? (storögd)
F: Eh.. jo.. liksom.. som en saga kan man säga.
L: Kan inte du berätta den för mig? (ännu större ögon och en allmänt förväntansfull uppsyn)
F: Eh, jo.. visst. (How can i say no to those eyes!)
F: Det var en gång fyra flickor som bodde på ett slott....

...efter en stund vänder de som sitter framför på sig lite lagom och lyssnar märkbart de också. Happy happy joy joy.

Nåväl, framme i Gôttlaborg ringer jag Ymir. Och ringer Ymir. Och igen. Börjar röra mig mot Nordstan där vissa förnödenheter ska inhandlas. Får tag på och springer in i Pendragon och Ymir, möter upp med Ermine och Naug och vi tar oss till Hvitfeldska för att checka in så vi slipper kön följande morgon. Efter detta tar vi oss till Ripper och diverse förnödenheter intages. Träffar en massa forumiter som jag typ bara träffar här (Gardener, Seinet, Naug, Ermine, Avatarex).



Följande morgon kliver vi i vanlig ordning upp alldeles för tidigt och tar oss till festivalområdet. Glider omgående upp i aulan och minglar med Krille och DoD-gänget. Sitter nog här tills det är dags att spelleda Västmark första gången. Herr Nils är våldsfixerad på spelledarsamlingen som vanligt, men jag vann med fyra noll i dödade figurer! Detta i ett gulligt rosa grisodlarångestscenario. Fick en fyra för mitt spelledande och det får anses som toppbetyget för ingen vågar dela ut femmor. Efter det slappade jag nog med Indiecon en stund, eller i aulan. I vanlig konventsordning flöt allt ut då jag inte hade många fasta punkter.

Hade ju dock Strike Team Luna vid tio, som jag gick runt och trodde till tjugo i tio då jag kom på att SL-samlingen är en halvtimme innan. Kvart i kom jag på att jag inte visste var min väska (med äventyret) fanns, och fem i kom jag på att jag inte visste vart jag skulle vara. Frågade Yasse som svarade Vasa så jag dundrade iväg. Vasa var LÅST. Köpte mat och drog till Indiecon istället då klockan redan hunnit bli försent. Mannen vars bakhuvud man kan se är Walium.



Drog hem och slaggade efter att ha lovat ett gäng forumiter att spelleda Västmark för dem. Efter mycket om och men blev gruppen klar, med Pendragon, Dnalor, Mogge och Zaphod. Såhär fina var dem:



Hade jättetrevligt och njöt av Zaphods gestaltande av det sextonåriga hormonpaketet Venja. Tyvärr ledde detta till att jag missade mitt egentliga Västmarkspass med ungefär en halvtimme, men Krille tyckte det gick bra när jag frågade innan vi drog igång. Alla lag utom ett fick SL det passet, men det laget HADE visst en SL som bangade på grund av kass röst, så jag försöker förtränga mitt dåliga samvete. Tror att jag slappar och hänger ett tag här också för jag minns inget vidare. Dock åker vi hem lite tidigare och spelar Stoner Fluxx, varvid följande lilla ankedot utspelar sig:

Chrull: *blandar leken* Det är så bra med Fluxx, ingen kan vara dålig förlorare, det går liksom inte. *delar ut*
Fogge: *vinner på nått halvt långsökt, typ en kombo med tre kort*
Chrull: Tråkmåns!

...trekvart senare:

Fogge: Vadå tråkmåns, du sa ju nyss att det inte fanns några dåliga förlorare!

Behöver jag nämna att jag inte fungerade riktigt på full kapacitet, och det berodde inte på att vi spelade Stoner Fluxx som det ska spelas. Sova, uppochhoppa. Har nu lovat att spelleda ytterligare ett forumsgäng och lyckas efter avhoppad Naug få tag på Illern och dessutom fixa in det på ett riktigt pass med sal och allt. Tyvärr kom salen med en hel drös slaggande nördar, men de fattade vinken snart och försvann, alla utom två. De fick Piasava städa bort.

Skämt åsido hade jag grymt kul. De invände mot att jag inte pushade på dem tillräckligt mycket, men vadfan ska jag göra, avbryta den underbara showen de rollspelade framför mig? Äventyret var lite väl öppet och hade mått bra av att ha fler viktiga händelser varje dag på färre dagar, så stilen med att låta dem rollspela mycket var något jag tagit på mig. Tyvärr fick vi bryta för avslutningen och då Ermine var tvungen att susa vidare hann vi inte klart :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown:.

Dock gick vi på avslutningen, och trots att de inte spelat klart och inte ens haft en chans att FÖRSÖKA få vissa av tvåpoängarna på Problemlösningsbiten kom de tvåa, antagligen på grund av att de fick femmor allihopa, och att jag satte en tia på hur kul jag haft. Allt annat hade varit hyckleri. De vann ett Västmark som de delade broderligt på. Alltså, Ymir tog hela.

The face of winners:


En bild till på en massa forumiter, samt Monika/Tuula (kolla, jag kom ihåg vad hon hette!). Snubben i röd tröja är Yyrkoon ifall nån undrade. Han tycker att han ser tjock ut på den bilden. Det gör inte jag.


<font size="6"> EXTRA: KRILLE SÅGS PRATA MED KONVENTSRÄVAR PÅ
GOTHCONPARKERINGEN </font size>



...jag ville bara visa att om man tar med 4x digital zoom med min digitalkamera så ser det grymt paparazzi ut.

Eftersom jag inte ville stressa till 14.50-tåget slaggade jag över en natt i Gôttlaborg till och gosade lite med Mogge, Dnalor och Arvidos. Vi slappade lite och lirade Icehouselir på Java Coffebar. Såhär ledsna vad de när jag åkte(lägg dessutom märke till den jättejätteglada flickan i bakgrunden):


Ett förbannat Gott Con, och det bara för att det var massa spel med forumiter som var grymt. För lite besök på intressanta arrangemang och för lite slappande och gosande med Solinde och Zaphod helt klart, men det får vi ta igen på Lincon. Hoppas inte det kommer en massa intressanta rollspelsarrangemang bara, och håll utkik efter Fogges dogmalir Bitworld på Lincon, det blir eventuellt av.

Och till slut, i give you:

<font size="6"> MOGGE: THE TRUE STORY
BILDFALSARIUM - ALLT OM MOPPEMUSTASCHEN PÅ SIDAN 5 </font size>



DEN OHÖLJDA SANNINGEN!
Titta bara! Så sexig på bilden med Zaphod, inte alls så sexig när han inte fick chansen att sminka sig och retuschera bilden!

Foggmock - signing out.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Jasså det är så rollspelare ser ut!

Utöver min egen spelgrupp (5 pers ganska oaktiva) har jag bara sett tre rollspelare i mitt liv. Här kommer nu möjligheten att se bilder på nästan tio stycken! och så pass fanatiska att de går på konvent till och med. Jag hängde inte med på vem som var vem men det verkar finnas tre kategorier och blandningar där emellan. Hårdrockaren, den bildade och galningen (inte alltid negativt). Det finns dock ett starkt gemensamt drag, alla är bleka. Jag skulle dock inte passa in i detta sällskap då jag har sett solen två dagar i sträck och antagit en rödbrun färg...

/Ceram, vidgar sin världsbild...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hehe, justja, det hade jag glömt. Men det var ju sprit i, då räknas det inte. =P

Ska nog ta med Fluxx Drinking Game på nästa forumsöl jag går på. =]
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Jasså det är så rollspelare ser ut!

Det ryktas om att det var minst en svart(färgad, neger, vadduvill sålänge det är PK) kille på konventet, och då pratar jag inte om svart som i solbrillor, färgat hår och läderrock. :gremsmile:
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Re: Jasså det är så rollspelare ser ut!

Det ryktas om att det var minst en svart(färgad, neger, vadduvill sålänge det är PK) kille på konventet, och då pratar jag inte om svart som i solbrillor, färgat hår och läderrock.
:gremlaugh:Det var fantastiskt. Så mycket kan jag inte vidga min världsbild fören jag får se det på bild eller i verkligheten... Fast adopterad in i en familj med nördpotential är väl inte otänkbart...

/Ceram, inte så seriös nu på kvällskvisten...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
De här bilderna är grymma. En del är visserligen suddiga, men efter att långsamt ha glidit över dom natten efter GothCon till Woven Hand med Blue Pail Fever så kändes dom helt otroligt melankoliskt nostalgiskt läckra. Fast det kanske var trötthet och musik snarare än bilder. :gremwink:

http://slaven.ath.cx/gcbilder/img0094.jpg och http://slaven.ath.cx/gcbilder/img0100.jpg gillade jag, eftersom Ymir och Mogge ser så himla naturliga ut på dom.

Förresten, är bilderna permanent hostade på http://slaven.ath.cx/gcbilder eller? Det är så tråkigt om man besöker en gammal bildtråd, och länkarna är brutna.. :gremwink: (Jag behåller alla bilderna på hårddisken om någon vill se dem i efterhand.)

Okej, allvaret klart, över till fåniga kommentarer:


Zaphods huvud börjar wobbla okontrollerat!


Zaphod blir fyra meter lång!


Ymir fiser!


Kärleksparet blir påkommet, och Dnalor låtsas som ingenting.


Arvidos gör en Balderk!

Om vi ska namndroppa forumiter så kunde jag, Fogge och Dnalor komma på följande forumiter på GothCon: (Komplettera gärna om ni saknas)

Mörker
Arvidos
Dnalor
Foggmock
Morgoth
Zaphod
Krille
Magnus Seter
Dante
Magnus Blixt
Rosen
Mekanurg
Ulfgeir
Snurgla
Anders & Tova
walium
Han
peta
Illern
Yassilus
chrull
Ymir
Gardener
Yrkoon
Pendragon
GrottrolletNaug
ermine
Bobby Magikern
Seinet
Herr Nils
Solinde
H20
XertaiX
Balderk
Baldyr
Traffaut?
Oldtimer
Janus
Eskil
Snow
Unfit (-#rpgonline-are)
RipperDoc
DarkMystic
mykene
Blasphemy
CJS
 
Top