Nekromanti Gothcon, ffs!

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Trygg-Gurra och Ryggkliar-Torkel [OT]X2

"Vaa! Känner du till orginalet till Murphys laws?"

Det är skillnad på Murphy's rules (en modul utgiven av Steve Jackson Games med humoristiska tabbar i diverse spel) och Murphy's laws (de felciterade citaten).

"Vet någon förresten om man kan komma över Trygg-Torkel och dess orginal (?) Gurra?"

Trygg-Torkel är lätt att komma över (numera), eftersom det är nytryckt. Om inte annat så har jag lagt vantarna på sisådär 25 ex, som jag ska prångla vidare.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Trygg-Gurra och Ryggkliar-Torkel [OT]X2

"Vaa! Känner du till orginalet till Murphys laws?"

Jag har iofs för mig att jag läst nån gång vad major Murphy egentligen sa från början, men jag kommer inte ihåg den exakta formuleringen. Den förvanskade versionen lät iaf bättre.

Det är skillnad på Murphy's rules (en modul utgiven av Steve Jackson Games med humoristiska tabbar i diverse spel) och Murphy's laws

Om någon inte hört det så var Murphy's Rules också den direkta inspirationen till Rubicons Handbok i Överlevnad. Rekommenderas!

--
Åke
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Så... vem är vem...

Så det är någon som faktiskt har sett Rising? På riktigt?!?!
Jag har faktiskt sett Eksem, och han såg på mig, men det var länge sedan (innan vi hade avatarer på forumet, tror jag) så vi kände inte igen varandra. Jag trodde det var storuggla jag tittade på, först långt senare förstod jag att det hade varit Eksem jag hade tittat på.

Men att jag inte dyker upp på några fotografier borde du väl ha förstått. Å så ser jag ju inte ut sådär.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Trygg-Gurra och Ryggkliar-Torkel [OT]X2

Edward A. Murphy sa 'om något kan göras på flera olika sätt, och om ett av dessa sätt medför en katastrof, så är det alltid någon som väljer just detta sätt', vilket vanligen förkortas 'om något kan gå fel så går det fel'.

Det var alltså frågan om att man var tvungen att eliminera alla möjliga fel, för om det fanns något som kunde gå fel skulle det oundvikligen göra det och det hade de inte råd med i sina tester.

Fast det är ju inte lika roligt som att beskriva den som lagen om alltings inbyggda jävlighet eller 'Om flera saker kan gå galet så är det i första hand det som kan gå mest galet som gör det!' eller 'Om inget kan gå galet så gör det det ändå!'

I sammanhanget bör man väl ändå även nämna rollspelsmodulen Murphy's World som är en hel planet som har Murphys law som yttersta naturlag. Riktigt jobbigt ställe, alla som åker förbi med rymdskepp kraschar, folk råkar teleportera sig dit av misstag osv och alla försöker ta sig därifrån, men nåt kan ju alltid gå fel och gör det naturligtvis också. Längst ner på varje sida finns även nån av en massa olika varianter på Murphys law, och om jag inte missminner mig så hade dessa något med spelmekaniken att göra. Man skulle nog slå upp en sida på måfå när en handling gick fel och använda lagen på sidan som inspiration till hur det gick fel, eller nåt åt det hållet.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Om nu någon missade det...

..det var för att jag hade halsfluss och inte fick prata för Herr Nils. Eller för att jag hade smärta i halsen när jag pratade.

Du kunde inte förvarnat oss folk som råkade umgås nära dig? :). Jag sitter här hemma med ont i halsen och lite lätt feberkänning, det samma gör Yassilus och jag vet inte ... men jag TROR att du kan vara en stor orsak till detta. Inte för att jag är arg eller så på dig, men det vore ju roligt att få lite förtur till nästa pass med DoD - som att få överleva t.ex ;-).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Om nu någon missade det...

Du kunde inte förvarnat oss folk som råkade umgås nära dig? :). Jag sitter här hemma med ont i halsen och lite lätt feberkänning, det samma gör Yassilus och jag vet inte ... men jag TROR att du kan vara en stor orsak till detta. Inte för att jag är arg eller så på dig, men det vore ju roligt att få lite förtur till nästa pass med DoD - som att få överleva t.ex ;-).
Var det inte tanken med Dungeon of Doom? Ingen överlever!

Jag tycker att du får skylla dig själv som hånglar med Magnus. (Jag har i alla fall fått mina värsta halsflussar av hångel (fast inte med Magnus). Men det var det värt!)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Mitt första GothCon

"Faktiskt så gillar jag de små stunderna före spelpassen, där man kan ge varandra tips och lyssna på smarta idéer eller karaktärs tolkningar. "

Eller en entusiastisk dalmas som verkligen lever sig in i rollspelandet. :gremsmile:
Det var roligt att höra dig prata även om det inte var så lätt att själv få en syl i vädret. :gremwink:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Undertecknad var där. Oftast inte iförd den rosa läderkepsen med silverkedja som verkade få folks ögon att brinna och som fick omnämnandet "Mer Gay än Gay" av Anders Fager (HellGame). Det var kul att träffa Magnus Seter och vet att det var Magnus Seter den här gången, speciellt som han såg så uppriktigt förvånad ut att vi dungeoncrawlade enligt mall 1A. Dante och Yassilius dödade mig också med stor glädje. =)

I övrigt så spelade jag så mycket så det knappt fanns tid att mingla, vilket var trist. Men jag såg en hel del forumiter, men eftersom jag har Hide/Move Silently +21 så såg ni inte mig. ,-)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Men jag såg en hel del forumiter, men eftersom jag har Hide/Move Silently +21 så såg ni inte mig. ,-)"

Jag tror faktiskt att jag såg dig i kön till receptionen runt klockan 9.30 på fredagen.
För övrigt borde du väl snarare ha Gömma dig 18, Eonit som du är? :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hemm, fasen...
Så kanske man ska göra nästa gång.. Bara sticka iväg sådär & våldgästa konvent..

/ Johan K, lite lätt trött, men ändock hyfsat nöjd över att få igång sit V:tm-spelade igen !! :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
På ett villkor!

Att du demonstrerar din spelledarförmåga på årets LinCon. :gremsmile:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Men jag såg en hel del forumiter, men eftersom jag har Hide/Move Silently +21 så såg ni inte mig. ,-)"

Jag tror faktiskt att jag såg dig i kön till receptionen runt klockan 9.30 på fredagen.
För övrigt borde du väl snarare ha Gömma dig 18, Eonit som du är?


Höhö - det var inte jag, så jag måste varit rejält gömd.Jag reggade mig redan på torsdagen så man slapp köerna.

Just nu är jag SL i Spycraft d20 så det blir lite så och så. Men snart biter jag tag i Eon III och då lär det byta igen. =)
 

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
Öhfan. Jag skrev en lång och fin rapport jag också, men just den enda gång som jag var oförsiktig, kom forumstrollet och käkade upp det.

En kortversion:

Antal Dogmalir upphängda på tvättlinor: minst 68 stycken
Antal skånska gåsfarmare delade rum med: 1
Antal krokodiler övertagna vårdnaden av: 1 styck lila
Antal forumiter och kanalbesökare träffade: enormt många (namedropping in order of ihågkommande: Arvidos, Morgoth, Dnalor, Mörker (och hans polare - är du forumit?), Ymir, chrull, Foggmock, Elriique, Solinde (och H2O litegrann), walium, Naug, ermine, Yassilus, Seter, Gardener, Baldyr, Pendragon, theo och grabbarna, Han, Illern, peta + de andra, som jag har glömt).
Antal spelpass indiespel spelleda: typ 6-8 stycken

Allmän fakta:
Vi hade konventets bästa sal.
Drop in-spelande och IndieCon i allmänhet gick över förväntan.
Nästa år ska vi ha föranmälan istället.
ZonkPop är verkligen helt zonkat!
Jag och Ymir blev verkligen close, och gottade oss i Första Snön, elitistiskt teaterbabbel och varandras prettotendenser.
Pendragon var där och berättade min favoritanekdot (den om handgranaten och det knarkade psykot i Neotech).
Vasakyrkan är snygg om natten.
Alla ska få gifta sig! (Bögar, homosexuella och lesbiska.)
Det dracks kaffe på konventet.
Kafeteriapersonalen är gulliga, och fyller gärna en tom tekanna med varmvatten.
Johan Englund är också gullig.

Öh, tja. Konklusionen av pudelkärnan är att det var konvent, helt enkelt. Ett gott Con.

Zap
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: "Magnus Blixt"

Jag skulle tippa på Taskmaster. Mig veterligen imiterar han bara andra, utan att få dem att falla i koma medan imitationen pågår.
Betyder det att han tränar upp legioner av kobolder som kommer och klagar på ens spel och redan har hört alla argumenten !? :gremshocked:

Erik
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Jag vet vad du gjorde förra GorthCon

eller inte, men jag vet vad jag gjorde för jag var där!
Så detta blev det andra. Och detta året var det 50 gånger så bra.

Torsdag:
Anlände vid 22-tiden. Spelade Kingdoms från brädspelsbaren. Det var riktigt skoj, särskilt eftersom jag vann :gremgrin:. Tänkte köpa det, men pengarna låg och skrek i plånboken att de ville ligga kvar och användas senare.
Fixade in en, nej TVÅ icke-sl's i den sena sl-sovsalen ^^
Satte up en toapapperslapp på anslagstavlan in till cafeterian om att vi behövde lite spelare. Skrev där mitt mobilnummer. Mobilen, som jag fö köpte efter förra GC då jag insett att mobil, luft med tillhörande tryck, mat och vatten behövs för att överleva.

Fredag:
Vaknade tidigt och gick till Cafeterian för att ringa De andra som skulle spela "turister". Lyckades samordna det och det slutade med att Jag (gul t-shirt) och Tim (Gul tuppkam) hamnade i spelgrupp med den omtalade "Kram-Jonatan" som trollkarl i turister. En upplevelse!
De andra tu i vår spelgrupp, Fredrik "Favelan " och Niklas, svartklädd (som det skulle säga nåt :gremtongue:) hamnde med några andra. Efter detta gav vi oss av mot brädspelsbaren med vår nya vän Elina och spelade The settlers of Catan. Tim sparkades dock bort till någon lajv-lek. Vi försökte spela Nuke Wars, men allt som skulle finnas i lådan var inte där. :gremmad: :gremfrown:Sedan spelade vi Respawn och kikade i affärer. Vår femteman till Hard Rain var en riktig hyvens rollspelare. Vi hade hysteriskt roligt och araben var ett nöje att kasta sig över. Fredrik (regelbögen i gänget) fick idén att det hela skulle konverteras till Neotech-Vapenporr och för en gångs skulle höll jag med honom. Om någon vet vart äventyret ev. lagts upp skulle jag bli lycklig! Vi snusade euforisk in i 102:an.

Lördag:
Vaknade tidigt och läste igenom Famgilia som jag skulle spelleda. Spelade sedan BRAWL och Spank the monkey-dioramat. Var i affärerna en sista gång. Spelade Swärje som jag köpt. Blev dock helt aegd av några okändigar som vi bjudit in att deltaga.
Spelledde sedan "en pung + 2 i attackbonus" (som jag sl:at förra året, dock utan årets flickvänner) i Reapercussions. Det var väldigt underhållande. Dock drog det, trots mina diskreta och deperata uppsnabbningsförsök,ut på tiden och jag fick slänga i mig den jättegoda(!) lasagnen och rusa till Famgila sl-mötet. Det var ett riktigt HYSTERISKT möte. Jag hade en grupp som tänkte väldigt annurlunda mot grupper jag brukar sl:a. Bl.a. uppträäde de inte som 30-tals gangsters utan som tantmaffian. När de fick berättat för sig att de skulle ha ihjäl en kille och få det att se ut som en olycka fick de på allvar (Jag lovar det är sant!) för sig att de skulle skrämma honom till döds. :gremcrazy:
Dock var sovsalen full, så jag och Fredrik spelade "Let's do Lunch" Skoj, men det tog aldrig slut, så efter 2 timmar sa vi " Det blev oavgjort." Sedan somnade vi nyktra trots att salen var ganska full.

Söndag:
Sl:ade mutant och åkte sedan rakt till Åre utan att hinna studsa hem till strömstad.

Har percis hemkommit efter Årets händelse!
Vi ses i LinCon alla!
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Cozcin, General, The_Knight, Drakan!!

Vi var också där!!

Vi lira ALEA. Dnalor ringde en spelledare så det var skoj.
Vi kommer nästa år igen. Då ska vi vara mer med alla andra forumiter.
 
Top