Nekromanti [GothCon 2018] Vad ska vi spela och med vem?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
VildKatt;n275934 said:
Kommer förstås också att närvara och i vanlig ordning har jag inget bokat, utöver att besöka GothCon-puben. Det viktigaste först?
Helt klart är puben en av konventstidens höjdpunkter.

Annars flaggar jag gärna lite för Indierummet pass 2, då vi skall spela Dödsmatch 2000, ett äventyr till årets spelnyhet Cyber M/77.

CYBERPUNK! T100! SKADEBONUS! NEONLJUS!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
wilper;n275954 said:
Annars flaggar jag gärna lite för Indierummet pass 2, då vi skall spela Dödsmatch 2000, ett äventyr till årets spelnyhet Cyber M/77.

CYBERPUNK! T100! SKADEBONUS! NEONLJUS!
Fredag pass 2, eller hur?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Lightshy;n275955 said:
Fredag pass 2, eller hur?
Jepp, de har löpande numrering på passen. Så pass 2 är andra passet på fredagen. Pass 4 är första passet på lördagen.

Det minskar förvirringen, tror jag. :)
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
@wilper, det här sushilajvet är jag lite intresserad av (eftersom ni pratar så mycket om det), men är det en intern grej eller får man vara med?
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
wilper;n275954 said:
Helt klart är puben en av konventstidens höjdpunkter.

Annars flaggar jag gärna lite för Indierummet pass 2, då vi skall spela Dödsmatch 2000, ett äventyr till årets spelnyhet Cyber M/77.

CYBERPUNK! T100! SKADEBONUS! NEONLJUS!
Cyberpunk och ond bråd död? Känns lockande! Får kanske göra en notis om det i något slags schema....
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Paal;n275907 said:
Vi har följande platser lediga i våra spelpass. Speciellt till Kult hade det varit kul med fler folk.

Kult - Natt i Berlin - Fredag 16-21, 3 platser kvar.
Western, Baronen av Barbary Coast - Lördag 10-15, 1 plats kvar.
Nu är Westernpasset fullt.
Inga intresserade att prova Kult med oss?
 

Liten

Veteran
Joined
6 Jul 2017
Messages
26
Paal;n276004 said:
Nu är Westernpasset fullt.
Inga intresserade att prova Kult med oss?
Jag spelar gärna Kult med er, om ni inte fyllt platserna än.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,572
Jag passar på att påminna om att vi har en plats över till old school:iga Tjuvarnas Labyrint lördag 16-21.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Liten;n277177 said:
Jag spelar gärna Kult med er, om ni inte fyllt platserna än.
Du är välkommen! Jag PMar detaljerna.
 

Luminescence

Veteran
Joined
29 Sep 2015
Messages
5
Jag har inte planerat något än men hade gärna rollspelat lite så om det är någon som har en plats över till något så är jag på :)
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,309
Jag är där och arrar Ur Varselklotet. Mitt andra GothCon, men första gången som arrangör (förra året spellede jag Ur Varselklotet där). Är ruggigt pepp!

Ska även snacka lite i Leia-rummet på lördagen, om att vara kvinnlig rollspelsförfattare.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Ett vanligt GothCon brukar det bli OSR-hörnan med Kartellen, diverse pubhäng med Kartellen och andra, vallfärd till Sveriges enda rondellpotatis, sedvanligt prat om roliga kommunslogans och åtminstone en middag på Tre Små Rum.

Jag ser inga indikationer på att årets GothCon kommer bli annorlunda. Så glid förbi och spela OSR med oss! :)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Mina GothCon nuförtiden brukar mest innebära att spela brädspel med folk jag redan känner, äta bra mat ute och kanske smita iväg för en discgolfrunda eller två. Stor del av tiden i brittiska spelbaren då de har te...

Stövelkatten;n277626 said:
Ett vanligt GothCon brukar det bli OSR-hörnan med Kartellen, diverse pubhäng med Kartellen och andra, vallfärd till Sveriges enda rondellpotatis, sedvanligt prat om roliga kommunslogans och åtminstone en middag på Tre Små Rum.

Jag ser inga indikationer på att årets GothCon kommer bli annorlunda. Så glid förbi och spela OSR med oss! :)
Lite off-topic men vill bara nämna för de som inte är Göteborgare att Tre Små Rum helt klart var det överlägsna ölstälet för 5-10 år sedan, men idag finns det ställen med bättre öl, bättre mat och trevligare ägare, men visst nostalgi är ju nostalgi.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Björn den gode;n277630 said:
Lite off-topic men vill bara nämna för de som inte är Göteborgare att Tre Små Rum helt klart var det överlägsna ölstälet för 5-10 år sedan, men idag finns det ställen med bättre öl, bättre mat och trevligare ägare, men visst nostalgi är ju nostalgi.
Vilket är ditt bästa tips?
Ska träffa en kompis från Malmö i Götet över en lunch på GothCon när vi båda ändå är där.
Kan vara bra att ha lite koll i förväg!
 

Chorpa

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
3
Inget lag med mig från lilla Boden i norr. Så blir väl som förra året att mest glida runt och se vilka spel man råkar halka in på. De ända jag vet med säkerhet att jag kommer spela är X-Wing Turneringen på Lördag och skall definitivt återbesöka Guld & Bly då det var riktigt roligt förra året. Hade varit nice med något rollspelspass också. :rolleyes:
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Lightshy;n277633 said:
Vilket är ditt bästa tips?
Ska träffa en kompis från Malmö i Götet över en lunch på GothCon när vi båda ändå är där.
Kan vara bra att ha lite koll i förväg!
För kombinationen riktigt bra öl och mat skulle jag säga ölrepubliken, kan bli väldigt fullt på helgkvällar men för en (eventuellt lite senare) lunch torde det vara det perfekta stället. Om en inte är lika noggrann med maten så har Haket väldigt bra öl och lite lugnare/större lokaler, inget fel på maten där men den är mer i klass med "Hamburgare", kan dock rekommendera deras veganchili med nachos.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
De enda sakerna jag och mitt crew har inplanerat är pub på torsdagen, samt Neotech och Hjältarnas Tid pass 1 och 2 på fredagen. Vi är 4 pers, så vi har rum för en person till på Neotech och två till på Hjältarnas Tid. Utöver det är det väl främst auktionen och Verbal Kombat på lördagen som lockar. Mina kompisar verkade gilla Guld & Bly förra året, så det kanske man ska försöka sig på själv i år.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Staffan;n277638 said:
De enda sakerna jag och mitt crew har inplanerat är pub på torsdagen, samt Neotech och Hjältarnas Tid pass 1 och 2 på fredagen. Vi är 4 pers, så vi har rum för en person till på Neotech och två till på Hjältarnas Tid. Utöver det är det väl främst auktionen och Verbal Kombat på lördagen som lockar. Mina kompisar verkade gilla Guld & Bly förra året, så det kanske man ska försöka sig på själv i år.
Kan hända att jag hoppar på pass 1 på fredagen om ni har kvar den när det är dags.
Jag går och hoppas in i det sista att någon ska ha en plats över på Oktoberlandet det passet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Björn den gode;n277630 said:
Mina GothCon nuförtiden brukar mest innebära att spela brädspel med folk jag redan känner, äta bra mat ute och kanske smita iväg för en discgolfrunda eller två. Stor del av tiden i brittiska spelbaren då de har te...



Lite off-topic men vill bara nämna för de som inte är Göteborgare att Tre Små Rum helt klart var det överlägsna ölstälet för 5-10 år sedan, men idag finns det ställen med bättre öl, bättre mat och trevligare ägare, men visst nostalgi är ju nostalgi.
Framför allt ligger TSR (see what I did there?) på bekvämt promenadavstånd från GothCon.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Dante;n277642 said:
Framför allt ligger TSR (see what I did there?) på bekvämt promenadavstånd från GothCon.
Detta är sant, för kombinationen bra öl och bekvämt promenadavstånd från GothCon så är det nog inget som slår 3sR. Men jag skulle nog ändå säga att den längre promenaden (23min)/korta bussresan(13min inklusive promenad till kapell) till ölrepubliken i normalfallet är värt det.

När vi ändå är inne på närhet så går det förstås inte att låta bli att nämna gg-bar, esport-baren som ligger jättenära men som bara har hyfsad öl och lär vara tokfullt just under GothCon.

Och när vi ändå är inne på turisttips i närheten så är café Tintin ungefär halva avståndet till 3sR (dvs jättenära) men de har dock ingen öl alls. Däremot har de riktigt schysst husmanskost (men inget vegetariskt alls förutom typ smörgås) och öppet dygnet runt vilket jag tänker är relevant för just GothCon.
 
Top