Nekromanti [GothCon 2018] Vad ska vi spela och med vem?

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Håller i Old School-hörnan i år igen med chrull och Stövelkatten. OSR med drop-in. Planen är att hålla till nära Indierummet också i år. Eventuellt skolkar jag ett pass för att spela något själv, i så fall lockar nog Tjuvarnas labyrint eller Kult mest. I övrigt är såklart GothConpuben på skärtorsdagen given, liksom minst ett besök på Tre små rum, det vegetariska ölhaket något kvarter bort mot Avenyn.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
kloptok;n271857 said:
Håller i Old School-hörnan i år igen med chrull och Stövelkatten. OSR med drop-in. Planen är att hålla till nära Indierummet också i år.
Att Old School-hörnan och Indierummet är nära varandra gör mig glad.
 

Drelis

Veteran
Joined
26 Jul 2017
Messages
45
Jag hade hoppats att Tärningen är kastad hade kunnat göra ett event på Gothcon men jag verkar inte få med mig några spelare så det får bli nästa år vi gör det :-/
Jag kommer troligen åka ner en sväng i alla fall men i skrivande stund osäkert vilka dagar...
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,223
Då ser det ut att bli ett besök för mig med, i varje fall en dag. Har lovat bort mig som SL till Järnringen ett pass men något annat vore kul att hinna spela. Oktoberlandet, Fornsaga och något OSR ligger högt på listan.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Så om man ger sig ner i Indierummet och vill testa nått där, hur gör jag? Vem frågar jag efter? Måste man boka upp nått i förväg eller sätter man sig bara ner nånstans?
Vad finns det för spel? Kan man välja eller tar man det som erbjuds?
Osv...
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
kloptok;n271857 said:
Håller i Old School-hörnan i år igen med chrull och Stövelkatten. OSR med drop-in.
Kommer ni att hålla öppet även på söndagen?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
luddwig;n272111 said:
Kommer ni att hålla öppet även på söndagen?
Nej, vi brukar rulla hemåt kring kl 12 på söndagen så det hinns inte med. Det är i första hand dagtid fredag och lördag som gäller.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Lightshy;n272101 said:
Så om man ger sig ner i Indierummet och vill testa nått där, hur gör jag? Vem frågar jag efter? Måste man boka upp nått i förväg eller sätter man sig bara ner nånstans?
Vad finns det för spel? Kan man välja eller tar man det som erbjuds?
Osv...
När du går till Indierummet är ambitionen att någon person (Indierummet-arrangör eller glad Indierummet-entusiast), hugger tag i dig och frågar om du vill spela något. Sedan ser man efter om det går att matcha dina spelpreferenser med andra glada spelvilliga personer och någon tillgänglig "spelledare" (många spel i Indierummet är det som kallas spelledarlösa, här menar jag spelledare i betydelsen en person som kan spelet i fråga och som kan hålla i ett pass), går det så är det bara att sätta igång. Om alla spelledare råkar vara otillgängliga för tillfället eller om det inte finns tillräckligt med spelare för att få ihop en grupp kan man försöka komma överens om en tid senare för att spela något.

Det erbjuds ett gäng med spel i Indierummet men alla spelledare kan inte alla spel och beroende på vilka spelledare som är tillgängliga när du traskar in kan det vara allt mellan ett och tio spel som erbjuds. De flesta spel i Indierummet är spel i samberättargenren, ofta spelledarlösa (aka med roterande spelledarskap) och med fokus på drama.

Arrangörer brukar vara Vicotnik här på forumet och någon till. Förra året var det Genesis, men jag vet inte om han arrar även i år.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
kloptok;n272119 said:
Det är i första hand dagtid fredag och lördag som gäller.
Bra att veta. Då gäller det att hitta något annat att sysselsätta sig med på söndagen.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Nässe;n271833 said:
Det stämmer. Min känsla då var att det blev lite av en krock mellan olika spelares spelstil; vilket tog lite för mycket fokus. Hade varit roligt att köra igen.
Då mindes jag rätt! Jo, jag vill minnas tre distinkt olika spelstilar. Det var... intressant! :D

Men då kan jag i alla fall vara glad över att jag inte blivit helt senildement ännu. ;)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Robert Jonsson;n272173 said:
Då mindes jag rätt! Jo, jag vill minnas tre distinkt olika spelstilar. Det var... intressant! :D

Men då kan jag i alla fall vara glad över att jag inte blivit helt senildement ännu. ;)
Äventyret var riktigt kul!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Nässe;n272236 said:
Äventyret var riktigt kul!
Vad roligt att höra! Hade jag haft det här citatet hade jag förstås klistrat upp det som stort citat på bokens baksida då det gavs ut! ^^
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Funderar på att dyka upp då Skånes konventscen har dött animedöden.
Om det är fallet så plockar jag med mig Dybbuk*, ett cyberpunk scenario jag har hållit på med de senaste året.

*Dybbuk är det första scenariot i en planerad Trilogi (Dybbuk, Xaninos och Unseelie). Trilogin som helhet kallar jag Cybernetik Fairytales. Den skulle egentligen ha hetat Tears in Rain, men det finns typ redan ett Trollbabe hack som heter det.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag hade tänkt spendera fredagen dag/kväll med Neotech och Hjältarnas Tid tillsammans med mitt crew, och sedan gå och drälla och se vad som bjuds på lördagen och söndagen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag ska gå på Shaguliternas pub och äta på Tre små rum.

Utöver det tänker jag bära runt min kaffekopp mellan kafeterian, spelmakartorget och Indierummet/OSR-hörnan.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Är det någon som är sugen på Oktoberlandet första passet på fredagen?
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
@wilper. Jag har nu fått åtkomst till konventsportalen och kan säga att det än så länge är lugnt vad gäller anmälningar så ni är hemskt välkomna att boka in er! Det hade varit väldigt kul att spela med er!
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
APM;n272405 said:
@wilper. Jag har nu fått åtkomst till konventsportalen och kan säga att det än så länge är lugnt vad gäller anmälningar så ni är hemskt välkomna att boka in er! Det hade varit väldigt kul att spela med er!

NNO är anmälda till pass 1 nu! Vi är fyra glada (nåja, en del av oss) spelare.
 
Top