Nekromanti [GothCon 2018] Vad ska vi spela och med vem?

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Jag siktar på att åka på mitt första Gothcon i år. Planen är nog mest att kolla läget, driva runt, se om någon vill prata, hänga i indierummet och eventuellt hoppa in i något lag som saknar folk.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Det blir Gothconpub i år med, den fjortonde i ordningen! Shaguliterna hälsar både gamla och nya pubgäster välkomna på spel och häng under skärtorsdagen.

Mer info kommer när vi ids fixa med anmälningssidan.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Själv är jag galet sugen på både Fornsaga och Skrômt, men har svårt att peppa min grupp.

Jag ska också arrangera Eon. Gillar du onda pirater, inkvisitiorer och hedningar är det ett givet spel.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Jo, jag kommer väl gå. Mest för that indie shit. Men jag känner mig också ovanligt brädspelssugen.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Kommer arrangera "Gustav måste dö", som blir första gången jag arrangerar något på GothCon och en återvändo till GothCon efter säkert tio års frånvaro.

Annars hoppas jag på random brädspel med hetska regeldiskussioner runt tre på natten!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Har så fruktansvärt svårt för att bestämma mig för om jag ska gå, och vad jag då ska göra. Men åker jag dit står Hillfolk, Oktoberlandet och OSR högt på önskelistan. Skulle inte ha något emot att köra Bortom; nyfiken på att spela mer av Roberts grejer. (och sugen på en jädra massa annat också så klart, träffa folk etc etc) Har åkt med brossan tidigare och nu har han börjat banga ur :(
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Lukas;n271406 said:
för att inte bara hänga i indierummet såsom jag gjort tidigare år.
Jag lär ju däremot strunta i allt vad nyskapande heter och bosätta mig i Indierummet som vanligt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Cissi;n271368 said:
GothConpeppen är igång! Jag ska dit! Vilka ska dit? vad ska ni spela?
Jag vill spela men vet inte riktigt vad än, det enda jag med säkerhet vet är att jag är sugen på Leviathan.
Ajdå. Då är du illa ute. GothCon sjabblade med texten och blandade ihop saker, men jag har nu redigerat texten så den är aktuell. Det är alltså Bortom 2.0 som kommer att spelledas - och det använder sig av samma regelmotor som Leviathan. Hoppas du inte blir helt opepp.

krank;n271461 said:
Men jag ska traditionsenligt spela Leviathan, förhoppningsvis även i år med Robert som SL (hur många år har vi gjort detta nu? Känns som många).
Och att du inte heller blir opepp. :(

Det första året vi spelade tillsammans var Anakronismer vilket arrangerades år 2011, så det här blir åttonde året vi spelar tillsammans (för det ser ut som ni får mig i år med).

Nässe;n271719 said:
Skulle inte ha något emot att köra Bortom; nyfiken på att spela mer av Roberts grejer.
:D

Fråga: var inte du med i kranks grupp och spelade Leviathan-scenariot Bathofobi - eller har jag inbillat mig det?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag var genuint peppad på att spelleda Ärans Väg, men det verkar dröja till GC2019 innan jag får chansen till det.

NNO har skärskådat arrengemangslistan. Det ser ut som vi kommer att söka oss till Fornsaga, men än har ingen tagit steget att faktiskt skicka in en anmälan, så vid det här laget lär väl stå så långt ner i turordningen att det blir pengarna tillbaka. :).

Nå, Indierummet är ju också roligt.

Har det kommit några coola spel de sista typ 5 åren? Jag överväger att ta med precis samma grejjer som jag gjort i alla år, men den där biten om "nya intressanta små spel" rimmar ju illa med att köra Zombie Cinema (Världens bästa finska zombiefilmsrollspel) för tionde året.

Sushilajvet är givet. Shagulitpub likaså. Förmodligen musikal.

Förra året körde vi avskeds-The Daughters of Verona på söndag förmiddag för alla som ville vara med. Det var trevligt. Massor med skratt och många fick stifta sin första bekantskap med spelet, och så slutade det lyckligt med bröllop och kalas. Jag överväger att köra det igen om inget avsevärt coolare dyker upp på radarn.

--

Annars hoppas jag ha med mig några pappersexemplar av Cyber M/77 (som jag hoppas att jag inte behöver släpa med mig hem igen), och kanske ett nummer av HYDRA eller så att visa upp för att ragga skribenter. Tass-skakning med folk som har koppling till de två projekten. Kanske någon lyssnare på NNO som vill ha sitt bröst signerat eller så?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Robert Jonsson;n271799 said:
Det första året vi spelade tillsammans var Anakronismer vilket arrangerades år 2011, så det här blir åttonde året vi spelar tillsammans (för det ser ut som ni får mig i år med).
Aight, så då blir det 10-årsjubileum för mig på Gothcon nästa år, och sedan 10-årsjubileum för oss året efter. Makes sense. Frågan är då vad i hela friden jag spelade 2009, som var mitt första år? Kanske ingenting? Jaja...

Och jag ska vara hundra procent ärlig: Jag kollade inte ens vilket spel det var, jag har inte läst pitchtexten, jag noterade bara vilket scenario som var ditt och anmälde mig till det. =) Så nä, jag blir inte det minsta opepp oavsett.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
wilper;n271800 said:
Annars hoppas jag ha med mig några pappersexemplar av Cyber M/77
Pappersexemplar eller tryckta exemplar? (Pappersexemplar känns som "utskrivna pappersblad")
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Robert Jonsson;n271802 said:
Pappersexemplar eller tryckta exemplar? (Pappersexemplar känns som "utskrivna pappersblad")

Offsettryck är inte att tänka på, mina spel har marknad i Sverige på tiotals exemplar i bästa fall . POD görs i förväxta skrivare, så du är spot on i din analys.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
Jag har en bucket list för årets Gothcon:

• Spela ett arr
• Spelleda nåt
• Spela OSR
• Spela nåt i Indierummet
• Spela ett brädspel
• Besöka puben
• Lajva sushi
• Köpa ett spel

Jag tror det kommer att gå vägen!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
wilper;n271803 said:
Offsettryck är inte att tänka på, mina spel har marknad i Sverige på tiotals exemplar i bästa fall . POD görs i förväxta skrivare, så du är spot on i din analys.
Det där var typ precis noll hjälpsamt, wilper. :p

Förtydligande då: Ja, jag förstår att det är POD, men är det utskrivet och fixat via typ Lulu, Publit, Vulkan eller är det något som jag lika gärna kan skriva ut här hemma?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Robert Jonsson;n271805 said:
Det där var typ precis noll hjälpsamt, wilper. :p

Förtydligande då: Ja, jag förstår att det är POD, men är det utskrivet och fixat via typ Lulu, Publit, Vulkan eller är det något som jag lika gärna kan skriva ut här hemma?
Ahh, missförstod frågan. Jo, det blir POD, Jag kikar på Publit, nu, men de klarar inte av att göra det formatet som bilderna är beställda för att passa i. Vilket Lulu klarar. Jag skall kolla in Vulkan och se vad de har för doningar, tack för tipset!
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Mina planer är något blygare: Försöka svänga förbi något rollspelsarr (kanske indierummet, ni var ju trevliga att snacka med på söndagen förra året, när jag väntade på att "mitt" rum skulle öppna). Kanske till och med spela något.

Annars riskerar det bli figurspel för hela slanten, i Yggdrasils figurspelsrum. För sån är jag :wink:
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
wilper;n271800 said:
NNO har skärskådat arrengemangslistan. Det ser ut som vi kommer att söka oss till Fornsaga, men än har ingen tagit steget att faktiskt skicka in en anmälan, så vid det här laget lär väl stå så långt ner i turordningen att det blir pengarna tillbaka. :).
Coolt. Jag har ju inte anmält mig till något, men det här kan jag tänka mig att hoppa på. :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
wilper;n271820 said:
Ahh, missförstod frågan. Jo, det blir POD, Jag kikar på Publit, nu, men de klarar inte av att göra det formatet som bilderna är beställda för att passa i. Vilket Lulu klarar. Jag skall kolla in Vulkan och se vad de har för doningar, tack för tipset!
Coolt! Beroende på när jag springer på dig (läs: hur mycket pengar jag hunnit spendera) så kommer jag vilja norpa ett exemplar!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Robert Jonsson;n271799 said:
Fråga: var inte du med i kranks grupp och spelade Leviathan-scenariot Bathofobi - eller har jag inbillat mig det?
Det stämmer. Min känsla då var att det blev lite av en krock mellan olika spelares spelstil; vilket tog lite för mycket fokus. Hade varit roligt att köra igen.
 
Top