Nekromanti [GothCon 2018] Vad ska vi spela och med vem?

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
GothConpeppen är igång! Jag ska dit! Vilka ska dit? vad ska ni spela?
Jag vill spela men vet inte riktigt vad än, det enda jag med säkerhet vet är att jag är sugen på Leviathan.
Nån som vill spela nått och som har tänkt nått?

/Cissi
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag vill dit, umgås och spela saker. Kanske blir det ett Norrlandslag igen. Jag vill också skaka tass med Mekanurg som jag hittills bara diskuterat rollspel med via dator. ????
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag vet inte om jag ska dit i år eller inte, än har jag inte lyckas bygga någon hype för det hela.
om jag åker så tror jag att jag ska försöka ta på mig något spelledarepass till western, för att inte bara hänga i indierummet såsom jag gjort tidigare år.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Jag hade bestämt mig för att inte delta i några arrangemang i år utan bara "kika omkring". När jag fick se årets uppställning så blev det precis tvärtom och nu har jag anmält mitt lag till spel större delen av fredag, lördag och även söndagspasset :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Tveksam om jag åker och om jag gör det blir det nog utan lag. I så fall kommer jag nog i första hand SLs Symbaroum och sedan kanske se om jag kan glida med något lag härifrån :)
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag som aldrig lagt nån längre tid i Indierummet tänkte kanske pröva nått där på fredagen... vet dock inte vad. Och som bonus vore det kul att kanske få lite ansikten på några forumiter?
Sedan är jag lite sugen på Guld & bly som jag smygkikade på förra året.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Jag ska spelleda det nya Förbannadscenariot Portkod 1369, spela tror jag inte jag kommer göra, men man vet aldrig.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
I år var det fantastiskt mycket bra arrangemang så det var inte lätt att välja. Till sist slutade det såhär:

Fredag förmiddag: Mutant År 0
Fredag eftermiddag: Skrômt
Lördag förmiddag: Oktoberlandet
Lördag eftermiddag: Symbaroum
Söndag förmiddag: KULT
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag ska som vanligt inte spela så mycket. Spela kan jag göra hemma, och jag har nog med schemalagda aktiviteter på mitt jobb. Konvent går jag på för att mingla, driva runt, hejja på wrnu:are, diskutera spel, lyssna på och sprida branschskvaller i makarrummet, finkamma butikerna efter något jag faktiskt vill ha, och i största allmänhet bara vara.

Men jag ska traditionsenligt spela Leviathan, förhoppningsvis även i år med Robert som SL (hur många år har vi gjort detta nu? Känns som många). Övriga spelare blir nog Mahlex och Surukai, mina gamla rollspelsvänner sedan 15-20 år tillbaks och medskribenter av det kommande fantasyrollspelet Ödesväktarna. Och så är ju du med också, Cissi =)
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Heja! Det här blir mitt första Gothcon så jag ska förutom att spelleda Fornsaga, kolla runt och se hur saker och ting fungerar. Hoppas också få testat lite nya spel i indierummet och träffa bra människor (sådana som det brukar krylla av på konvent)! Ska bli kul att träffa er!
 

CrrwCrrw

Veteran
Joined
19 Jan 2018
Messages
2
Jag hoppas kunna gå dit, men har aldrig varit där förut, så ska nog mest kika runt och se hur allt går till :)
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
569
Location
Skogen
Jag har egentligen ingen att spela med, så önskar ömt bli upplockad av glatt folk som saknar spelare till deras lag.
Spel som är av intresse: Oktoberlandet, Symbaroum, Ur Varselklotet, Tjuvarnas Labyrint och Kult.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vad roligt vi ska ha!
Jag har lovat bort mig pass 5 till Krank (och förhoppningsvis Robert), men sen är jag sugen på KULT, Skrômt, Hjältarnas tid, Eon IV och Fornsaga och Indierum och Ur Varselklotet! Helgen är alldeles för koooort!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
pappa;n271475 said:
Jag har egentligen ingen att spela med, så önskar ömt bli upplockad av glatt folk som saknar spelare till deras lag.
Spel som är av intresse: Oktoberlandet, Symbaroum, Ur Varselklotet, Tjuvarnas Labyrint och Kult.
Jag törs inte lova något men det kan eventuellt bli så att jag får ihop ett halvt lag, och både Symbaroum och Tjuvarnas Labyrint står på önskelistan.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Kom ihåg en grej... förra året var vi ju några som gjorde slag i saken har på forumet och beställde Star Wars D6 REUP som print från Lulu.
Då skojade jag om att vi som gjorde detta kanske skulle samlas på GothCon och köra spelet.
Vad tror ni? Är det görbart?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Ursprungligen skrivet av pappa Visa inlägg
Jag har egentligen ingen att spela med, så önskar ömt bli upplockad av glatt folk som saknar spelare till deras lag.
Spel som är av intresse: Oktoberlandet, Symbaroum, Ur Varselklotet, Tjuvarnas Labyrint och Kult.

luddwig;n271489 said:
Jag törs inte lova något men det kan eventuellt bli så att jag får ihop ett halvt lag, och både Symbaroum och Tjuvarnas Labyrint står på önskelistan.
Vi kommer förhoppningsvis vara tre stycken på plats i år igen, oklart vilka spel/pass ännu, men de ni nämner är alla intressanta. Skulle det passa med något pass så gör jag gärna om förra årets nord och syd-grupp :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Paal;n271506 said:
Vi kommer förhoppningsvis vara tre stycken på plats i år igen, oklart vilka spel/pass ännu, men de ni nämner är alla intressanta. Skulle det passa med något pass så gör jag gärna om förra årets nord och syd-grupp :)
Gärna. Det funkade ju finfint förra året. :)
 
Top