Nekromanti Fraggelrollspel - Intressetråd

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
För att förklara hur min väska ser ut "ingame" så tänker jag typ en sådan som går över ena axeln med en rem/remm? och då väskan är på ena höften typ :gremsmile: och den är gjord av bitar av olika slags läder om det går i fraggelvärlden :gremlaugh:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Klart det går! Fragglarna äter väl i och för sig inte kött själva, men de är väldigt bra på att ta tillvara på saker de hittar. Så den kan mycket väl vara tillverkad av en gammal sko eller något som en gorg slängde, eller som hittats någonstans i berget i någon grotta.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Jag är inte helt klar på hur rummet ser ut. Vad jag förstår ska vi väl vidare? Alltså hitta vägen ut, det finns ju en väg med rankorna men det känns ju dumt att gå tillbaka, så vad jag menar är helt enkelt:
Vad finns det för andra vägar?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
hur ser besten ut? 4 ben? mycket mellanrum mellan benen? hur lång är den? plats mellan benen att glida under för en fraggel?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Fyra ben ja. Varje ben är grövre än en fraggel och nästan lika långt, men besten har en hukad ställning så det är inte så mycket utrymme under den att en fraggel (ens en liten en) kan stå upprätt. Däremot om man ligger på marken så borde den kunna passera över en, men då är risken nog väldigt stor att den trampar på en om man inte är på alerten. Tar man en springande start borde en fraggel kunna glida under den och komma ut på andra sidan (men det lär nog kräva ett slag i flex).

Den är nog lång (från nos till "svans") som tre fragglar som ligger huvud mot fot, och bred som tre fragglar som ligger sida vid sida.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Jag tror att Max väntar på att Cissi ska svara, och Cissi behöver ta det lite lugnt ett tag.

Så antingen får du och Max hitta på något eller så får vi ge oss till tåls ett litet tag innan slutspurten (yupp, ni närmar er slutet på det här lilla äventyret. Efteråt får vi snacka om vad som händer med fraggelspelet i framtiden =)
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Om vi närmar oss slutet så skulle jag vilja tacka dig Rymdiz för att jag fick vara med på detta håriga och färgrika äventyr :gremsmile: :heart:

Edit: uhm jag har inget emot att vänta, har fullt upp med mitt ulvlir ändå :gremsmile: hoppas jag hängs imorgon ^^
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Jag tänkte förresten att eftersom ni är de första som (mig veterligen) spelat fragglarna så får ni döpa det här äventyret. Sen, när det är färdigspelat, kommer jag att sätta ihop det med alla bilder jag har ritat och lägga upp det på min hemsida för allmän nerladdning.

Så börja grunna och diskutera redan nu, vet ja!
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Rymdhamster said:
Jag tänkte förresten att eftersom ni är de första som (mig veterligen) spelat fragglarna så får ni döpa det här äventyret. Sen, när det är färdigspelat, kommer jag att sätta ihop det med alla bilder jag har ritat och lägga upp det på min hemsida för allmän nerladdning.

Så börja grunna och diskutera redan nu, vet ja!
Fraggelbergets Hemligheter!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
"Vägen ut"
Kanske låter lite väl dramatiskt dock.

Ska fundera vidare.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Du har väl kommit ett kvarts varv, medan bummelbesten finner sig vid rampens början (vid golvet då) så det är alltså ungefär ett och ett kvarts varv mellan er två.
 
Top