Nekromanti Fraggelrollspel - Intressetråd

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Den va fin :gremsmile:
Jag ska nog inte ge mig på att rita min dock, ni får ha henne i fantasin
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Hej Rymdiz! Detta är min lilla färglada apa :gremsmile:

Hans namn är Xap och är ganska ung och busig. Han skojar ofta med andra fragglar och blåser i samlingshornet lite då och då för att busa med hela "fraggelfolket"?

Han är listig och snabb men ganska dum och tror han är jätte kool, men de andra fragglarna tycker han är lite störande ibland när han springer omkring och skojar.

Men i vissa fall så är han väldigt pålitlig, det har hänt att han har varit springare för någon som behövde något levererat. till exempel brev eller medicin och då får han alltid jobbet gjort!

Ork 1 men han springer mycket, och har bra uthållighet men är inte stark för ett öre

Flex 1 för han är smidig och hoppar omkring och kan lite parkour.

Pepp 2 han har mycket självförtroende och tror att han är jätte kool och bra på allting

Vett 3 för det med matlagning och min karaktär vet vad som är rätt och fel (det som stog om förnuft på pdf:en)

Laga mat 3

Parkour 1

Uthållighet 1

Och det med kokboken du vet som jag skrev i chatten :gremsmile: okrar inte skriva om allt xd

Han har djup lila kropp, svart svanshårfärg och på huvudet är han turkos :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Jag gillart! Jag gillar i synnerhet hur du gav honom lågt i ork, men uthållig som färdighet för att få till en fraggel som är uthållig men inte särskilt stark. Det var lite så jag tänkte mig att man skulle göra för att få till unika fragglar trots fåtalet egenskaper!

Jag ska fundera lite på hur jag ska stoppa in honom i spel och sen posta en uppdatering i speltråden som väver ihop dig med de andra två.

Normalt sett håller vi väldigt lågt tempo i spelandet, men spela gärna mot varandra och så där när jag inte har uppdaterat. Jag är säker på att det kommer funka utmärkt!
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Okej bra! Jag är glad att du gillar honom! och om det är okej så har jag inget emot att vara Yras tokige lillebror ^^ :gremlaugh:

Deremot vet jag inte exakt hur forumsrollspel går till D:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Det här kommer bli jättebra, tror jag! Välkommen in i spelet Max, hoppas du får roligt. Har du några frågor så är det vad den här tråden är tillför, det är bara att ställa dem så svarar jag, Cissi eller Anchorman på dem efter bästa förmåga. Det är även bara att säga till om något känns konstigt eller så.

I speltråden håller vi oss till faktiska "ingame" grejer (du har fattat gallopen helt rätt i det inlägg du postade tycker jag!) och sånt som direkt hör till så som tärningsresultat och så. Det är kanon att hålla ett öga på båda trådarna.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
En grej är bara, jag vet inte riktigt när jag ska slå tärningar ock sådant :3
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Det är lugna puckar! Om du själv känner att "det här borde jag nog slå för" så är det bara att slå, skriva vad du slog för och vad du fick för resultat. I annat fall så säger jag till när jag vill ha ett tärningsslag och vad jag vill att du slår för i så fall =)
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Okej tack :gremtongue: i början kanske du behöver säga till mig lite när jag borde slå tärningar men jag kommer nog fatta lite efter ett tag :gremsmile:
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Uhm, på speltråden just nu.. borde jag svara eller låta Anchor skriva något innan? han har inte skrivit nåt på en liten stund :gremshocked:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Max said:
Uhm, på speltråden just nu.. borde jag svara eller låta Anchor skriva något innan? han har inte skrivit nåt på en liten stund :gremshocked:
Du får svara om du vill. Det kan bli så att två spelare håller lite dialog utan den tredje ibland. :gremsmile:
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Okej, tack :gremsmile:

Hur tycker det går för mig att forumsrollspela? :3 all kritik är bra kritik :gremsmile: tar gärna emot tips :gremsmile:
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jaså? Det var skönt att höra :gremsmile: Och Rymdiz, jag vill bara tacka dig igen för att jag fick vara med :gremsmile: det var schysst :heart: (det är brolove inte gaylove)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Max said:
Jaså? Det var skönt att höra :gremsmile: Och Rymdiz, jag vill bara tacka dig igen för att jag fick vara med :gremsmile: det var schysst :heart: (det är brolove inte gaylove)
Du behöver inte definera Love på det här forumet, Max. :gremsmile: All kärlek är bra kärlek!

:heart:

Edit: Jag tycker du klarar dig fint i spelet!
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Nu tyväär måste jag gå och lägga mig :gremfrown: börjar 8 imorgon och ska läsa lite Dwarves innan jag går och lägger mig :gremsmile: Vi hörs imorgon ^^ gonatt
 
Top