Nekromanti Fraggelrollspel - Intressetråd

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Det blev ju inget fraggelrollspelande på Dancon eftersom det fanns så många andra saker jag fick pröva på som spelare, så jag tänkte slänga upp ett kort litet forumsspelsäventyr här.

Det kommer att röra sig om en rätt kort historia till att börja med, men om det går bra och jag får nya roliga idéer så byggs det kanske på med fler historier i framtiden. Det kommer i så fall finnas goda möjligheter att hoppa av och på mellan varje "äventyr".

Tempot kommer att vara rätt lungt, men jag kommer att försöka uppdatera en gång var eller varannan dag allt efter behov.

Är det någon som skulle vara intresserade av att spela lite fragglar med mig?

Det är alltså det här det handlar om:
http://solvebring.se/rpgjox/fragglarn-rpg.pdf

Jag tänker mig att upp till fem spelare per äventyr känns rätt lagom för mig. Först till kvarn är det som gäller inför varje nytt äventyr. Jag räknar med att dra igång det här första äventyret under kommande vecka!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Det var en spelare =)

Självfallet får ni göra era egna fragglar enligt reglerna. Lägg upp dem här och ställ eventuella frågor!

Vad gäller tärningsslag så kommer ni att få slå dem själva om ni vill, annars slår jag dem åt er om ni hellre föredrar det. Var och en som deltar får välja själv. Skriv detta när ni presenterar er fraggel här i tråden!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Om tempot är lugnt så kan jag tänka mig hoppa på :gremsmile:
Har väldig dålig kunskap om fragglar dock, kan inte minnas att jag sett dem men det löser väl sig :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Anchorman said:
men det löser väl sig :gremsmile:
Åh, det tror jag garanterat att det gör! Den enda man verkligen behöver veta om dem är att de är 30-40 centimeter höga, gillar dans och sång (som de tenderar att brista ut i både planerat och spontant) och att de mest tokiga föreställningarna och handlingarna kan visa sig vara "rätt lösning" =)

Tempot är som sagt tänkt att vara rätt lågt och lugnt och gå ut mer på klurande och prövande snarare än karaktärsskådesspel och drama =)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Var är era fragglar? Jag tänkte dra igång det här idag eller i morgon nu när jag är hemma igen =)

När äventyret börjar befinner ni er på en picknick i spiralgrottan där taket glittrar av kvartskristaller när månen är full, och hela grottan vrider sig i en spiral nedåt.

Ni befinner er längst ner i spiralarmen där grottan är rätt liten och smal men där kristallerna har olika färger, och ni har med er en picknickkorg innehållande rädisor, morotssaft, kronärtskockspaj och kålrotsgumbo.

I övrigt har ni med er vad ni känner att ni skulle ha med er på en sån grej. Personliga ägodelar är det fritt fram på inom rimliga gränser. Kläder är valfritt som vanligt i fraggelberget.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jag kan nog fixa fram en karaktär tills ikväll. Men ska vi verkligen köra med bara två spelare?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Varför inte? Det blir lite "pröva på" och demande =) Ser det kul ut kanske fler hakar på =)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag är på, men kan nog inte formulera ihop en fraggel till ikväll. Starta en speltråd, Masse, och skriv en introduktionstext till oss så hakar jag på sen. :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Speltråden är uppe. Om jag nu bara hadde ett par fragglar att stoppa in också =) Lågt tempo i all ära men nu har ni haft ett par dagar på er :gremwink: Det blir inga uppdateringar innan ni slängt upp era fragglar!

Om någon annan vill haka på så finns det fortfarande tid!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Fiffi Fraggel

Fiffi Fraggel är en av de äldsta av alla fragglar i fraggelberget.
Hon är känd för sina kluriga lösningar på alla möjliga sorters problem. De fragglar som inte riktigt vågar smyga sig ut till skräphögen kan gå till Fiffi Fraggel istället, ibland har hon därför kallats Fiffiga Fraggeln.

Fiffi har två stora intressen, spela teater och laga mat. Det ena är hon fantastisk på det andra inte lika mycket.

Att Fiffi är en duktig skådespelerska är en underdrift, en gång lyckades hon till och med lura en gorg att hon var en hemsk trollkarl som skulle trolla gorgen till sten om han inte var snäll resten av året.
Skräphögen hade aldrig haft så mycket att göra den hösten och Fiffi kunde ta en paus ifrån att ge råd till alla små fragglar.

Hennes matlagning dock är verkligen ingen höjdare, vissa kan laga soppa på en spik sägs det, Fiffi kan laga soppa som smakar spik.
Men de andra fragglarna är helt enkelt för snälla för att säga något så Fiffi lever med tron att hon kan laga den mumsigaste maten i hela fraggelberget.

Fiffi har en ljusgul kropp men kritvitt hår, även håret på svansen är alldeles kritvit.


Attribut

Ork: 0

Flex: 0

Pepp: 2

Vett: 4

Färdigheter

Skådespeleri: 4
Smyga: 1
Orientering: 1



Så hamster där var min lilla fraggel, ser det bra ut? Som sagt kan inte så mycket om fragglar utan baserar min karaktär på första avsnittet :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Fråga kan jag ha smyga 1 även fast jag inte har något i flex eller ork?

Sen väntar jag nog med att posta i speltråden innan jag sett Cissis karaktär :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Anchorman said:
Fråga kan jag ha smyga 1 även fast jag inte har något i flex eller ork?
Jag tycker det. Om man vill röra sig snabbt och smyga hade jag nog sagt att slaget skulle basera på ork, vill man klättra och ha sig tyst hade det baserats på flex. Men att röra sig tyst och försiktigt i makligt tempo tycker jag helt klart baseras på vett. Trampa inte på de torra grenarna, undvik gruset. Sånna saker. Jag tycker att det är helt i sin ordning.

Anchorman said:
Sen väntar jag nog med att posta i speltråden innan jag sett Cissis karaktär :gremsmile:
Det tycker jag låter bra!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra Fraggel

Yra är en ganska ung och våghalsig fraggel.

[Mer bakgrund kommer senare]

Attribut:

Ork – 2
Flex – 2
Pepp – 4
Vett – 0

Färdigheter:

Dansa – 1
Klättra – 2
Kasta lasso - 1


Utseende:
Yra har mörklila päls på kroppen, armar, ben, ansikte och svans är ljuslila och hon har ljust, grönt hår på huvud och svanstipp.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jag är lost nu, jag får återkomma imorgon, nu ska jag kolla walking dead :gremsmile:
 
Top