Nekromanti Forumsspel: Gotham City

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Metaspel (Drag 1)

Tja, vad jag kan se har du själv redan givit ifrån dig minst en rätt stark "ledtråd" till din identitet. Du är allt en lustig prick.
Vet du, det kan du faktiskt ha helt rätt i!

Bägge dera alltså - att jag kan ha gett ledtrådar och att jag är en lustig prick. Jag är roligare än en hel tunna med apor.

Erik
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Argumentet mot att hänga Nightowl: han är för

Det där var förstås ett oerhört vettigt försvar, och väl ett av dom få som du skulle kunna anföra. Men tyvärr faller det lite på eget grepp, naturligtvis kom du inte medvetet ihåg att du gjort det där inlägget för då hade du inte använt strategin av rädsla av att någon skulle söka upp det där inlägget och hålla emot dig, MEN, åsikter går oftats djupare än minnet och jag tror därför att du när du började det här partiet fortfarande djupt inne tänkte att "hm vore det inte en vettig varulvsstrategi att vara oerhört lynclysten" och glömde bort att du redan berättat på forumet att du tyckte så.

Dessutom... om jag inte hittar någon som är mer hjälte så har jag inget emot att hänga någon som är dum (fast du verkar i ärlighetens namn inte speciellt dum vilket också talar emot ditt motargument:)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Argumentet mot att hänga Nightowl: han är för

Dessutom... om jag inte hittar någon som är mer hjälte så har jag inget emot att hänga någon som är dum
Det är, tyvärr för mig själv måste jag säga, en ytterst vettig strategi.

Dumt folk kan inte hjälpa oss hitta lappar i läder. Det gäller även mig.

Erik
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Vilket kön är du?

Ok, jag har funderat på det här under tiden som jag tjafsat med övriga men har kommit fram till att min specialegenskap bara blir sämre om vi inte tar det första dagen. Det här kommer förstås inte Rising tycka om men det kan jag tyvärr inte ta någon hänsyn till. Det vore bra för oss ifall vi uppger vilket kön vi har eftersom vi då kommer att få två separata grupper och mer mönster att utgå ifrån. Egentligen hade jag velat göra klart det andra bråket först men jag tror det blir svårt att hinna med allt.

Jag är kvinna, vad är du?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: Metaspel (Drag 1)

Vet du, det kan du faktiskt ha helt rätt i!
Det har jag nog... =)

Nå, i ärlighetens namn är jag absolut inte ute efter dig som person. Jag har egentligen ingen anledning att misstänka dig. Däremot har jag ingen annan att misstänka heller - just nu har jag för lite att gå på, känner jag, för att kunna fatta några egentliga beslut. Däremot kände jag att - tja, för det första skulle det vara slöseri att inte lägga någon röst alls, för det andra skulle jag alltid kunna ändra min röst om det skulle framkomma graverande indikationer mot någon annan, och för det tredje ville jag få igång kommunikationen lite. Och i brist på annan, mer vettig metod slog jag en tärning. Om jag får indikationer om att min röst är tokfel innan rundans slut - tja, då ändrar jag mig.

Om det inte omedelbart skulle få ännu fler att tro illa om mig, skulle jag kunna dra tillbaks min röst eller slå tärningen igen.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Metaspel (Drag 1)

Jag tror ärligt talat inte att du är ute efter mig som person, faktiskt.

Men...

Och i brist på annan, mer vettig metod slog jag en tärning.
Det är inte en vettig metod alls, eftersom du inte kan bevisa för någon av oss att metoden verkligen var slumpartad och inte del av en hemlig agenda. Och eftersom jag skränat, och sedan helt plötsligt blev den som slogs fram - 1 chans på 19, eller vad? - är jag skeptiskt mot dig.

Inte för att jag tror du har någon mystisk vendetta mot mig, utan för att jag tror du har ett mål i spelet som gynnas av att jag blir utslagen. T.ex. att du är en lapp i läder!

Erik
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Metaspel (Drag 1)

Om det inte omedelbart skulle få ännu fler att tro illa om mig, skulle jag kunna dra tillbaks min röst eller slå tärningen igen.
Är du inte lite paranoid nu? Vad jag kan minnas så har ingen röstat på dig och knappt någon ens framställt dig som misstänkt... däremot är det lite misstänkt att vara så paranoid som du är nu, för som sagt det värsta för en bybo är inte att bli hängd (man utger sån liten del av byn ändå), det är ulvarna som måste vara livrädda för att bli hängda för att dom utgör så stor del av sitt lag.

En bättre idé än att slå tärning är att ha en tanke bakom, sen får du ändra dig hur många gånger du vill för min del, fast det verkar ju onödigt eftersom Nightowl är hjälte :gremwink:
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Min tidsplanering

Sen kommer jag vara här lite sporadiskt fram till åtta, titta in en stund runt midnatt. Imorrn kommer jag vara här till och från på eftermiddagen/kvällen (mellan fem och elva ungefär) och på fredag kommer jag tyvärr bara kunna kika in helt kort tidig morgon (runt sju-åtta) för att sen inte vara tillbaka förrens söndagkväll. Tänkte jag säger det här nu så ni inte använder min tystnad emot mig senare, för ja, när jag är här så är jag väldigt inte tyst så annars hade det varit misstänksamt att plötsligt tystna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: Metaspel (Drag 1)

Vad jag kan minnas så har ingen röstat på dig och knappt någon ens framställt dig som misstänkt...
Mäe, kanske inte egentligen. Men jag vill ogärna dra den sortens uppmärksamhet till mig om jag slipper.

Så snart jag fått en tanke att ha bakom, så får vi se vad som händer. Än finns tid att ändra röster.

EDIT: kan förresten meddela att jag kommer att kunna spela imorgon eftermiddag och kväll, men att fredagen kommer att spenderas på att fira min födelsedag, varför jag kanske inte kommer att vara sådär jättenärvarande då.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Vilket kön är du?

Det vore bra för oss ifall vi uppger vilket kön vi har eftersom vi då kommer att få två separata grupper och mer mönster att utgå ifrån.
Va? Vad spelar kön för roll i sammanhanget? Eftersom inget vi gör påverkas av våra (meta: rollers) kön kan det ju inte påverka våra kommentarer i spelet och därför inte heller chansen att avslöja oss.

Om det inte är ett trick för att avslöja våra roller tidigt i spelet tror jag det är något annat, eftersom du pratar om din förmåga.

Björn har en förmåga som bara fungerar på personer av ett visst kön.

Han kanske kan förföra folk, t.ex. Eller ta livet av folk av ett särskilt kön. Vilket vore rimligt för... tja, Poison Ivy.

Så, en fråga till Björn den Gode: Är det därför du vill veta - eftersom din förmåga, som kanske kan vara till nytta för oss alla, bara funkar om du vet vilket kön vi har? Eller?

Erik
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Vilket kön är du?

Vad har könet med saken at göra ??
Tror bestämmt att alla är lika goda kolsupare i denna försammling, oavsett kön.. Eller hur.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Och för att följa detta goda exempel...

...jag kommer att vara incommunicado ända tills sent i morgon kväll från och med ett litet tag från nu. Jag konspirerar inte utan är på konferens.

Erik
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Vilket kön är du?

Alla kvinnor vet att det finns fyra kvinnor varav exakt en är hjälte och tre är skurkar. Jag tror det vore bra om byn också får veta det, så enkelt är det.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Vilket kön är du?

Det behöver ju inte nödvändigtvis ha med förmåga att göra; man skulle kunna tänka sig ett specialmål riktat mot en viss individ, och att veta folks kön kan då vara till hjälp att eliminera misstänkta—för att ta ett exempel ur luften.

Hursomhelst; vi kan inte vara säkra på om Björn söker denna information för att hjälpa eller stjälpa, å andra sidan så finns det inget som säger att folk svarar sanningsenligt, så det går väl på ett ut. (Fast man kan förstås tänka sig en förmåga som listar ut folks kön eller liknande.)

Det är ju dock sant att framprovocerande av svar är en positiv utveckling, och jag kan följaktligen delge den förmodligen tämligen harmlösa informationen att jag är av manligt kön—om detta nu skulle ha undgått någon sällsynt imperceptiv medlem av vår församling.

Av desto större intresse är det att få höra av de deltagare som ännu inte uttalat sig—Andersson, Basenanji, Coffe_Kanon, Johoohno och magoo. Jag drar inga slutsatser av detta mer än att prima kvällslig aktivitetstid inte infallit än, men givet att flera nyckelpersoner från föregående omgång återfinns i denna grupp ska vi kanske inte rusa iväg allt för mycket i slutsatserna förrän de gjort sig hörda.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
HITLISTA!

Nej, inte en Hit-lista i betydelsen att döda lista, utan en nu kommer ni hit lista. För att ha koll på vilka som inte har sagt något så är det just nu:
Andersson
Basenjani
Coffe_Kanon
flurtis
Johoohno
Lindenius
magoo

Om ni inte säger något alls innan draget är slut så är ni förstås mycket misstänkta, och säg helst inte bara hej heller utan något som är lite mer intressant.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: DETTA ÄR VAD SOM MÅSTE GÖRAS!

Du talar om herrar, men hur kan du undgå att se de sköna damerna i sällskapet?

Din idé om ledare är intressant och jag föreslår att vi väljer en av damerna i sällskapet, baserat på att Batman och Robin är två och Batgirl bara är en.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Vilket kön är du?

Så att hänga en erkänd kvinna ger alltså 25% chans att träffar rätt. Om du inte dubbelbluffar skulle du ju knappast delge den informationen (då du själv utger dig för att vara kvinna). Magoo däremot insinuerar i alla fall att hon är kvinna. Jag undrar vad hon har att svara på det här.
 
Top