Nekromanti Forumsspel: Gotham City

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 21:00

Hade det inte varit för att du själv är nästan sist på listan hade ditt förslag sett ganska så oskyldigt ut. Nu ser det snarare ut som ett försök att hålla dig själv och dina äckligt hederliga hjältekumpaner vid liv!

Röst: Nightowl
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Kontraförslag (Drag 1)

Jag är i mitten av listan
Ja, det var ju ett sätt att göra dig mindre oskyldig med tanke på att du stöder både top och botten rensning. Vilket skulle vara perfekt för dig att plocka folk från botten eller toppen för att säkra din överlevnad.

Samt visst är det gulligt med:
Så... jag ändrar mig för din skull, min bäste Arvidos!
Gulligheter håller bara hjältar på med.

Röst: Nightowl
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Two-Face? Har du uppgraderat dig från myntet? Är det säkert att du gör som t20n sa... hm...

Erik
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Metaspel (Drag 1)

Om något så är ju Jokern förstås med som seriemördaren! Marcos fniss gör mig lite misstänksam, men "sötnos"? Han är nog Harley Quinn.

Det kan förstås hända att hon vet var Jokern är om man pressar henne lite.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Two-Face?
Skulle du allt bra vilja veta, va? Nejdu, än så länge har ingen av oss något att vinna på att demaskera oss på det viset.

Har du uppgraderat dig från myntet?
Det var inte tillräckligt färggrannt, och dessutom duger inte ett mynt för att avgöra bland 19 styckna på ett hyfsat statistiskt sätt. Sålunda fick det bli en blå och fin t20 som fick avgöra vem som fick min röst. Och att döma av att minst en till röstat samma som jag, så tycks det mig som att t20:n träffade mitt i prick... Eller i vart fall inte så långt ifrån.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Skulle du allt bra vilja veta, va? Nejdu, än så länge har ingen av oss något att vinna på att demaskera oss på det viset.
Sluta att vifta dina psykoser i ansiktet på oss då!
Det verkar faktiskt ganska misstänkt, när jag tänker efter...

Erik
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Metaspel (Drag 1)

Ajaj då Nightowl! Jag skulle passa mig från att sticka ut nacken för andra, ett typiskt och även misstänkt hjältebeteende, nu när du redan stuckit ut nacken genom att vara först att föreslå någon att demaskera! Vem är du egentligen, hmm? Ut med språket! *viftar med ett järnrör*
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Metaspel (Drag 1)

Jo, med tanke på spelets tema verkar det troligt att det finns en seriemördare. Men eftersom vi inget vet säkert om det så är det nog bäst att jaga hjältar, och så ser vi rätt snabbt om en timme om två eller tre har dött. Har tre dött kan vi börja jaga seriemördare.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Vi är kriminaldårar, inte kriminalidioter...

...så varför spelar vissa av oss sina roller så uselt?

Det skulle ju kunna avslöja oss - så de som likt Marco och krank beter sig som Arkham-patienter med känt beteendemönster är misstänkta mullvadar, förlåt fladdermöss.

Jag skall inte vela mer än (utan leta efter snittarna) så jag ändrar inte min röst på Vicotnik än, i synnerhet som jag har så vaga indicier. Men skulle ni falla till föga för de som ropar på min sönderslagning; när ni väl funnit att jag inte är en vigilante, kom ihåg vad jag sagt och håll ögon och öron öppna för den som koketterar med sin identitet!

Erik
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Mina herrar, alla metoder är i det här skedet lika goda, givet rådande brist på statistiskt underlag och tillförlitliga informationskällor. Vad som därmed istället förefaller suspekt är när någon är allt för snabb att stödja ett framlagt förslag.

Följaktligen, och i åväntan av omvärdering utefter händelsernas och diskussionens utveckling, faller mina misstankar för stunden mot...

Röst: Marco Behrmann
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 21:00

Det är en skam att vi blivit infiltrerade på dtta sätt !!
Med lite god vilja & en buslutsamhet så ska vi metodiskt arbeta oss fram genom detta. Timme för timme dag för dag. Så med lite tur så får vi dem att vekna & bekänna sig att det är de som är infiltratörerna !
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Metaspel (Drag 1)

Varför skulle jag avslöja min identitet och därmed eventuella styrkor och svagheter? Jag är en skurk, och var och en sig själv närmast! *bollar med stilett*

Erik
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Jo, jag har också mina misstankar mot Marco... Det är synnerligen suspekt att så tidigt försöka hinta om vilken roll man har (börja varje inlägg med hihihi), om man inte är en hjälte som vill leda bort uppmärksamheten.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: Metaspel (Drag 1)

Varför skulle jag avslöja min identitet
Tja, vad jag kan se har du själv redan givit ifrån dig minst en rätt stark "ledtråd" till din identitet. Du är allt en lustig prick.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Pojkar pojkar. Än är det väl lite tidigt att brösta upp er så. Ni måste lära er tänka med hjärnan. Inte… batongen. Låt oss inte oroa oss för jokern, han går ändå inte att upptäcka – antar jag. Själv är jag mer intresserad av att få den där fladderpojken vingklippt.
Jag lägger gärna min röst tillsammans med den som lyckas övertyga mig om vilken fjäderskrud rödhaken gömmer sig bakom.

*Plockar fram en cigarett*

Är det någon som har eld?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Möte på Arkham Asylum. Drag 1. Slutar fredag 2

Ånej, sötnos, jag blir bara uttråkad när inget händer. Då får man se till att något händer. Och nattugglan kom med en plan som verkar god som någon. Och vem är lilla jag att stå emot en sådan plan?
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Re: DETTA ÄR VAD SOM MÅSTE GÖRAS!

Jaha Herr Nils var ju inne på rätt spår förra gången vi lira varulvspelet och då hängdes han. Skulle väll vara rätt så idiotiskt av oss att göra samma misstag igen.

Jag säger att vi stötar Nils förslag för en lynchledare. Så vidare nu inte Rising gett Nils fladdermusdräkt, vilket ioför sig inte spelar så stor roll för att det är en bra idé.

//Flurtis, som tycker det låter som en bra idé.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: DETTA ÄR VAD SOM MÅSTE GÖRAS!

Tja, så länge jag inte har anledning att vara misstänksam mot denne sagda lynchledare låter det väl bra.

Inte för att jag riktigt tror att det "ÄR VAD SOM MÅSTE GÖRAS!", de där klantiga hjältarna kommer att göra bort sig ändå.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: DETTA ÄR VAD SOM MÅSTE GÖRAS!

Jag vet inte om detta system är det bästa men jag anser det vara bättre än Nightowl's system. Men det är långt i från perfekt, då mest i åtanke om batman får rollen som Avrättaningsledare.

Sen finns ju riksen att vi får det vi vill undvika två grupper där de inte litar på varandra och så är allt kört i alla fall.
Men tanken är god och jag är med på den.
 
Top