Varulv Fight Club - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Borde kanske inte klaga på andra som missar saker men lite konstigt att Basse inte hajat att den med mest röster i ringen också blir den som ryker.

Annars håller jag med Sidd gällande regel 3.

Ja 3an är ju redigt skum regel.
Om det nu inte finns några goda powerroller så undrar jag lite varför en god eller ond för den delen skulle vilja ge sig. Det kan ju vara rent fluff men kan det också finnas någon djupare tanke bakom?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Då jag inte såg något om nåt sjukhus nånstans tänkte jag direkt att det var från ett snajdigt ulv pm. Hur som så hade jag ju fel.
Om man ska vara petnoga och lite paranoid så kan det ju vara så att ulvarnas PM innehåller en formulering om sjukhus och att Sid hade tur som kan hänvisa till ett SL-inlägg. Jag tycker ändå att det där grönar Octagonal en aning och rödar Sidd. Jag är inte säker på att Sidd läser Anthrox komplettering av reglerna och memorerar det så noga. Däremot kan jag tänka mig en ulv-goof.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Borde kanske inte klaga på andra som missar saker men lite konstigt att Basse inte hajat att den med mest röster i ringen
Nä, helt rimligt jag kom in i spelet hals över huvud en arbetsdag som varit ganska hektisk. En försiktig typ hade tagit det lugnt och läst noga mm mm men jag är Basenanji en eldefrit som är vild galen och med i en slagsmålsklubb! Och mosar alla oavsett rustning!

(Och bybo)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Om man ska vara petnoga och lite paranoid så kan det ju vara så att ulvarnas PM innehåller en formulering om sjukhus och att Sid hade tur som kan hänvisa till ett SL-inlägg. Jag tycker ändå att det där grönar Octagonal en aning och rödar Sidd. Jag är inte säker på att Sidd läser Anthrox komplettering av reglerna och memorerar det så noga. Däremot kan jag tänka mig en ulv-goof.
Nää fan jag tycker vi alltid hittar på egna ord på saker och ting på det här bygget. Och således lite skumt av både dig och Octa att inte köpa det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
För ovanlighetens skull är det faktiskt ett par spelare i R1 som jag redan är väldigt säker på är gröna. Kanske är grundlurad men känner mig hyfsat trygg.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
För ovanlighetens skull är det faktiskt ett par spelare i R1 som jag redan är väldigt säker på är gröna. Kanske är grundlurad men känner mig hyfsat trygg.
Måste vara Impetigo och Andersson du menar förstår jag👍ser du dem på akuten eller 🏥?

Tala ur tomteskägget!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Jag håller med om att spelupplägget med styrda utröstningar och inga powerroller gör att det blir ännu viktigare än vanligt med att analysera röstningsmönster. Det kräver dock att det faktiskt blir ett röstande.

Eftersom vi just nu har väldigt lite att gå på tycker jag att vi kan putta upp någon av de inaktiva i ringen så att vi andra har något att ta ställning till. Det är just nu @Basenanji och @Impetigo som inte gjort något inlägg. Så enbart baserat på bokstavsordningen är det dags för Basse att börja slåss
Röst: @Basenanji
Nu har @Basenanji kommit i spel så att jag flyttar min röst till nästa inaktiva person på listan. Då öppnar vi också upp för att testa någon annan i ringen.

Röst: @Impetigo
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Det här stör jag mig lite på. I mina ögon är det inte ett dugg konstigt att referera till att bli utröstad som att "åka till sjukhuset". Ulv-Octagonal som hugger tag i första bästa som sticker ut lite bara för att se ut som att han letar baddingar? Hade röstat på dig nu om inte ringen varit full.
Det finns en ledig plats i ringen nu @Brynolf
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ja se.

Röst: @Octagonal

Vad kul att du har grönat några av oss. Det har jag också. Vilka har du? Du behöver inte berätta varför i det här skedet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Om det nu inte finns några goda powerroller så undrar jag lite varför en god eller ond för den delen skulle vilja ge sig. Det kan ju vara rent fluff men kan det också finnas någon djupare tanke bakom?
Om man ger sig så ger man ju den andre i ringen immunitet en runda. Men det vill man ju bara om det är två ulvar som bankar på varandra. Och väljer man att göra så, rödas ju den andre. För varför skulle en uv ge immunitet till en bybo? Så knappast en långsiktig strategi. Eller möjligen en möjlighet till giftbägarkaoz. Men mer än så? Nä.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kul att vara i gång!

Jag flyttar för fullt så kommer inte ha tid att spela så tätt förrän söndag.

Jag har i tidigare soel argumenterat emot otyget att ha regler som förbjuder spelare attnämna PM. Det vlir ofta exakt samma situation som nu; man sitter på en massa förståelse av andra spelares grönhet men är förbjuden att tala om det.

På ett sätt känns dett i det närmaste avgjort till byns fördel iom detta.

Men reglerna förbjuder mig ju nu att prata om det jag tänker på. En märklig sits.

Får jag ens skriva att jag har min grönlistakvar eller är det ett brott mot regel 2 liksom?

Jag är självklart med på att flytta min röst i morgon 19.00.

Jag kommer inte rösta ut nån på min grönlista. Nånsin.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,509
Alright. Just nu har vi alltså Impetigo och Octa i skottlinjen? Jag hade nog varit sugen på att ge Impetigo en chans även om han inte hade kommit i spel ännu. Octa tycker jag varit ute och flugit i nästan alla inlägg. Jag tycker visserligen det är konträrt mot smyg-ulv-Octa, men ska jag välja mellan Imp och Octa är valet just nu enkelt.

Röst: @Octagonal

Sedan noterar jag att Fjodor, som verkligen inte gjorde en bra start av R1, är helt frånvarande.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Så äntligen fredag å hemma å slappa👍🙏🍾

Regel 4: Om vi ska vara övertydliga så kan vi väl förstås rösta på vem vi vill som vanlig bara för att visa vad vi tycker.
Om jag fattat det rätt så gäller bara de 2 första i ringen regelmässigt med de andra reglerna förstås.
Bara en sidnot jag tyckte mig se.

Jag är för 19:00-iden imorgon så den andra fightern inte blir imun rundan efter.
Hoppas det är koncensus i byn att det är bra för byn. För i så fall är det här sånt typ av samarbete som jag efterfrågar 👍

Octa högg ju väldigt snabbt och förvånande på mig med ”sjukhus”-grejen.
Tyckte Basse backade upp honom också (R1:82). Märkligt att påstå att jag inte läser en post där vi har en bild på snubben (som i mina ögon drog på sig uppmärksamhet) som slagit ner sig själv. Konstigare är det väl att Octa felaktigt tar upp det.

Röst: @Octagonal

Första dagen så rösten är ju inte så himla stabil då det egentligen väl måste vara en skitsak men vi prövar å ser hur det urartar sig för tillfället.
@Impetigo Puckla pån nu ordentligt!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Regel3:
Jag gissar på nån regelmässig vits i alla fall.
Kanske att Anth inspirerats av div spöktrådar, att det finns nåt incitament (vi kommer fatta när fighters som gett upp åkt ut) som gör att spelare kan påverka tråden via spöktråd eller om man ger upp så får man nåt extra liv, tar med sig valfri spelare i döden eller nåt…

Vad tror ni?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,509
Så, confession time. I Slagsmålsklubben kommer vi ju nära våra sanna jag och så vidare.

Jag trodde Waterhouses grej handlade om PM-formuleringarna. Han verkar dock inte mena det utan att det är något annat "i startinlägget" som kan gröna. Jag har ingen aning om vad det är. (Här får man komma ihåg att Waterhouse är den smarta brorsan och jag den snygga).

Jag fattar inte sjukhus-gate heller. Kan någon sammanfatta?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag har ingen aning om vad det är.
De som vet, de vet. Kanske vet du mer än du tror.

Men vi får ju inte prata om det. Frustration.

Fråga inte mer om detta Vimes. Låt de andra som ännu inte grönat sig komma med sina försök först. Om det tillåts av reglerna?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag fattar inte sjukhus-gate heller. Kan någon sammanfatta?
Sjukhusgate är att @Sidd skrev att den som röstas ut åker till sjukhuset.

@Octagonal påpekar att det inte står i startinlägget att den som ryker åker till sjukhus och caset är alltså att detta står i ulv-PM.

Sidd påpekar sen att Anthrox skrev i inlägget om att slå ner sig själv att den som slår ner sig själv åker till sjukhuset.

Jag tycker Octa har ett ganska bra case om man förutsätter att Octa missat att Anthrox nyss skrivit om sjukhuset. Iom det blir caset klart svagare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,509
Jaha, @Sidd , det här med att den som åker ut åker till sjukhuset... menar du att det är spelmekaniskt relevant eller var det fluff?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Så, confession time. I Slagsmålsklubben kommer vi ju nära våra sanna jag och så vidare.

Jag trodde Waterhouses grej handlade om PM-formuleringarna. Han verkar dock inte mena det utan att det är något annat "i startinlägget" som kan gröna. Jag har ingen aning om vad det är. (Här får man komma ihåg att Waterhouse är den smarta brorsan och jag den snygga).

Jag fattar inte sjukhus-gate heller. Kan någon sammanfatta?
Octa påstod att jag möjligtvis skulle fått det här att den som slåss och förlorar (får mest röster) skulle varit nåt jag fått i ett ulvPM (varför då) eftersom det inte finns med nåt sjukhus i våra egna PM.
Jag läste formuleringen om ”åker till sjukhuset” bara ett par poster tidigare i slutet av en SL-post (den med bilden på snubben som slagit ner sig själv).
Det hade Octa själv missat och högg snabbt som en cobra på mig.
Det lustiga är att jag som gillar fluff-snack gärna tar upp sånt som andra skriver men det verkar inte heller Basse tycka när han senare reflekterar över situationen. Octa kanske var lite snabb med nävarna men Basse verkar typ velat haka på?

Mer än så var det inte egentligen.
Det rann ut i sanden.
 
Top