Varulv Fight Club - Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Jag tycker fortfarande att det är rödande. Det betyder ju inte att folk inte ska rösta :O Tycker du övertolkar rätt mycket. Bra att du försker skapa drev dock.
Jag förstår ingenting. Du skriver att det är rödande att rösta om det inte finns konsensus i byn. Sen skriver du att det inte betyder "att folk inte ska rösta". Vad betyder det då? Hur menar du att vi ska spela?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,320
OK Vimes, vill du ha hårda puckar direkt så:
Röst: @Vimes

När jag läst mitt bybo-pm och startinlägget såg jag ett ganska enkelt sätt att gröna sig. Det verkar du inte gjort, utan istället skriver du massa vanliga resonemang som du kan haspla ur dig i sömnen. Det leder mig till att misstänka att du inte fått något bybo-PM.
"Jag ser här många nya ansikten. Det betyder att många har brutit mot slagsmålsklubbens två första regler. Du PRATAR INTE om slagsmålsklubben".)

(App, app, app, akta så du inte bryter mot reglerna)

”Tyler fixar ett kyparjobb åt mig, sen kör Tyler in en pistol i munnen på mig och säger att döden är första steget mot evigt liv. Fast under rätt lång tid var Tyler och jag bästa vänner. Folk frågar alltid mig om Tyler Durden.”

Du har blivit inbjuden att delta i en underjordisk slagsmålsklubb där man slåss mot varandra. Det är ett bra sätt att känna sig levande på. Det är ett mindre bra sätt att hålla sig oskadd på.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Ser nu att Waterhouse också röstat samma.

Sen står det ju inte om det finns power roller eller ej. Inget vi bör utgå ifrån men det går ju inte heller att utesluta.
Punkt 6 i startinlägget: "Fajten är med bara nävarna, inga vapen är tillåtna. (det finns inga specialroller)" tolkar iaf jag som att det inte finns powerroller.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
rödande /.../ med snabb röst
Men vilka är ni? Varför är det rödande?

Det går att diskutera vad som är bäst strategi för byn: att rösta eller att inte rösta. Där tycker jag att vi ska våga rösta och inte låta upplägget handikappa oss. Att dreven är mer tröga att vända är mer ett problem för ulvarna än för oss. Men man kan vara av en annan åsikt (och ha fel).

Men på vilket sätt är det rödande att rösta (snabbt)? Förklara.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Bra där. Ja, jag har en massa detaljer i PM:et som kan användas för gröning om inte ulvarna har fått något form av alibi-PM eller om vi alla fått olika PM. Med tanke på de diskussioner som varit och sådär tror jag inte Anthrox konstruerat spelet så att vi kan vinna genom PM:en dock. Men visst: mitt PM består av två stycken, båda innehåller fluff eller fluffiga beskrivningar, men det ena innehåller också information om min fraktionstillhörighet (att jag är bybo/fighter alltså).
Tillfredsställande men ganska dumt svar imo. Men jag tar bort min röst.

Röst: Ingen (är det så man blankar sin röst?)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
(App, app, app, akta så du inte bryter mot reglerna)
Tycker inte att jag på något vis citerat eller berättat vad som stod i mitt PM, bara konstaterat att där fanns ett sätt att gröna sig som Vimes missat.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Det är klart vi ska rösta @Vimes 👍
Menfasiken va snabb du var in i ringen.

Vore bra med en diskussion om det här med röstning då vi riskerar ”blocka” röstande i nuvarande runda och om jag fattat rätt väl påverkar nästa rundas röstande…

Alla har ju inte ens fått gräva med annat innan…
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,320
Bybo-PM tillagt i startposten, så ingen kan gömma sig bakom det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,320
Haha, insåg precis att jag i stressen råkat lägga tråden under anmälningsbordet. Spelar det någon roll?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Jag förstår ingenting. Du skriver att det är rödande att rösta om det inte finns konsensus i byn. Sen skriver du att det inte betyder "att folk inte ska rösta". Vad betyder det då? Hur menar du att vi ska spela?
Det jag menar är att ulvarna kan rösta på vilka som ska in i fajten, om de väljer 2 bybor så är det samma som ett nattmord. Därav att det är rödande för mig.

Vi kan ha en diskussion och rösta utan att använda rösterna "skarpt" för att inte låsa in vilka vi får rösta på...
Och ja de som har startart dreven kan ändra till ingen röst men det gör också att det blir tungrott att styra upp.

Samtidigt inser jag att det såklart är något bybor också måste göra för att rösta ut en/flera ulvar. Risken är ju att man fångar två ulvar och då blir den andra ulven immun rundan efteråt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,723
Location
Stockholm
Bitch tits and lard!

Spännande "bara två drev"-mekanik. Spontant tror jag detta kan gynna ulveriet, blir svårare att flytta drev om det är två fighters som slåss, så byn bör nog vara försiktig med att kasta ur sig slöröster?
Ja det blir ju nästan scummigt att rösta öht.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Vore bra med en diskussion om det här med röstning då vi riskerar ”blocka” röstande i nuvarande runda och om jag fattat rätt väl påverkar nästa rundas röstande…
Ja det där är intressant att fundera över hur vi ska agera runt. Grejen är ju att alla de som röstar på det förlorande alternativet i drevet ju har incitament att ta bort eller flytta sina röster när det är uppenbart att deras alternativ inte kommer vinna (för att de ju vill rösta ut sin gubbe nästa runda). Samtidigt har ulvarna förstås incitament att få sina kollegor skyddade genom att överleva drev. Det bästa för byn vore kanske att vi bestämmer oss för en tidigare deadline och att alla flyttar sina röster till det alternativ som leder då, oavsett vad de tycker. På så sätt kommer ingen vara skyddad (vilket ju är det bästa för byn).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Ja det där är intressant att fundera över hur vi ska agera runt. Grejen är ju att alla de som röstar på det förlorande alternativet i drevet ju har incitament att ta bort eller flytta sina röster när det är uppenbart att deras alternativ inte kommer vinna (för att de ju vill rösta ut sin gubbe nästa runda). Samtidigt har ulvarna förstås incitament att få sina kollegor skyddade genom att överleva drev. Det bästa för byn vore kanske att vi bestämmer oss för en tidigare deadline och att alla flyttar sina röster till det alternativ som leder då, oavsett vad de tycker. På så sätt kommer ingen vara skyddad (vilket ju är det bästa för byn).
FÖRSLAG: imorgon 19:00 flyttar vi alla röster till det ledande drevet. Någon emot?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
FÖRSLAG: imorgon 19:00 flyttar vi alla röster till det ledande drevet. Någon emot?
OK med mig. Som du säger så har ju folk som röstat på det förlorande alternativet incitament att flytta sin röst, så de får en ny chans nästa runda att rösta ut den de vill ha ut.
 
Top