Varulv Fight Club - Runda 1

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Du stör dig inte på Octas användande av plural nyligen?
Nej, det är ju två ord även om det andra är uppenbart och ingen "hemlighet".
Men återigen, en pärlhöna utan bybo-pm borde listat ut vad vi pratar om nu. Tycker jag och lillebror är de som grönats. Ni andra kan vara ulvar på hugget.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ja det sägs ju det. Vem tycker du har "bränt" den mest?
När samma sak nämns om och om igen så blir det ju övertydligt så inte en person utan en gemensam insats.
Att du inte ser att det har gjorts är som sagt väldigt rödande!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag röstar t.ex. inte på Basse för att han inte "fattat", utan för att han spelar blajigt och ulvigt.
Jag rollspelar fajter för att det är kul, sista spelet för i år och för att få temat att leva lite.

Men det är inte blajjigt. Jag presenterar listor och tankar också. Så här: Anthrox har skapat ett spel vars grundsten är att vi ska skuffa upp två i en ring som fajtas. Det kan vara både bra och dåligt, för en överlevande fajter får vissa fördelar i nästa runda. Min kritik har rört vad det då spelar för roll att hålla på och rösta? T ex ska vi rösta på Fjodor för att få honom mer aktiv? Konstigt!

Mer av ställningstaganden tycker jag!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Okej, nu har jag (skum-)läst tråden igen. Jag tror jag fattar vad det är som är bybo-kod trots att Anthrox publicerade PM:et. Men hörrni, ni koderz, tror ni inte Anthrox också fattat det? Eftersom han inte vill att vi ska PM-knäcka det här publicerar han först PM:et. Sen ser han sitt misstag, tänker att han ska ge den missade biten bybokod, men tänker sedan att han inte vill in och SL-kladda mer i tråden. Så istället skickar han den saknade biten kod direkt till ulvarna. Han tänker "ja, nu lurar jag byn lite kanske, men det kan de gott ha när de bryter mot andan i mina regler!!".

Det kanske inte är så. Men det kan vara så. Så om det är så, när beslutar Anthrox sig för att göra det tror ni? Det kan alltså vara såhär: från inlägg X förstår Anthrox vad det är Waterhouse far efter, trots publiceringen av PM:et, och alla "gröningar" efter detta är ogiltiga.

Så. Jag vet inte, Waterhouse bör vara helgrön med tanke på PM-grejen, övriga vet jag inte faktiskt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Mer av ställningstaganden tycker jag!
Nä, men kom igen nu. Vilka två vill du se i ringen? Vem av dem vill du helst ska åka ut? Vilka vill du inte se i ringen?

Det är ställningstaganden, listor med osammanhängande motiveringar (jag är alltså röd för att jag är "aktiv" och "ivrig", wth?) är inte ställningstaganden. Det är snömos och blaj.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Var nånstans har @Brynolf visat att denne förstår? Tycker snarare att jag har sett det motsatta när denne inte alls ser hur Basse varit övertydlig!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det är ställningstaganden, listor med osammanhängande motiveringar (jag är alltså röd för att jag är "aktiv" och "ivrig", wth?) är inte ställningstaganden. Det är snömos och blaj.
Ja? Vaddå, har du kvalitetskrav på inlägg? 🙂 Det är ju det som är ulvigt: genomtänkta, lagom ofta utportionerade inlägg i balanserad takt.
Der jag går igång på är att du är så himla aktiv. Antingen är du en überivrig bybo eller en ulv som gasar på. Men sedan såg jag ett tidigt inlägg som grönade dig lite.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Okej, nu har jag (skum-)läst tråden igen. Jag tror jag fattar vad det är som är bybo-kod trots att Anthrox publicerade PM:et. Men hörrni, ni koderz, tror ni inte Anthrox också fattat det? Eftersom han inte vill att vi ska PM-knäcka det här publicerar han först PM:et. Sen ser han sitt misstag, tänker att han ska ge den missade biten bybokod, men tänker sedan att han inte vill in och SL-kladda mer i tråden. Så istället skickar han den saknade biten kod direkt till ulvarna. Han tänker "ja, nu lurar jag byn lite kanske, men det kan de gott ha när de bryter mot andan i mina regler!!".

Det kanske inte är så. Men det kan vara så. Så om det är så, när beslutar Anthrox sig för att göra det tror ni? Det kan alltså vara såhär: från inlägg X förstår Anthrox vad det är Waterhouse far efter, trots publiceringen av PM:et, och alla "gröningar" efter detta är ogiltiga.

Så. Jag vet inte, Waterhouse bör vara helgrön med tanke på PM-grejen, övriga vet jag inte faktiskt.
Det är väl ändå lite långsökt att SL skickat ut info till ulvarna?
I vilket fall känns det som smulandet är klart nu, tycker vi fått två stabila grönanden av det.
Om man ska kräma ur något sista innan vi släpper det, vad skulle det vara? Låta någon vi är osäker på förklara det övertydligt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Sen en fundering. Enligt regel 6 finns inga specialroller. Kan det tolkas som att ulvarna inte har nattmord? Nattmord nämns inte i reglerna i övrigt heller. Spontant verkar det lira med mekaniken runt drevning och röster, och verkar inte vara en orimlig lösning på spelarantalet. Tills vidare kommer jag gissa på 3 ulvar och inget nattmord.
Det här tycker jag är märkligt av Vimes. Varför spekulera kring ulvarnas nattmord? Varför vill en bybo göra det? Om vi har nio deltagare, tre ulvar och ”bara” en som åker varje runda tar spelet slut tidigast i R4, ganska långt spel?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Om man ska kräma ur något sista innan vi släpper det, vad skulle det vara? Låta någon vi är osäker på förklara det övertydligt?
Ja, någon som vi är osäker på (Basse eller Octa?) får skriva i klartext vad det handlar om. Sedan är katten 100 % utanför påsen och vi kan öppet kartlägga och analysera vad som hände här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
När samma sak nämns om och om igen så blir det ju övertydligt så inte en person utan en gemensam insats.
Fast det nämns ju inte om och om igen. Det viktigaste "kodordet" nämns liksom ett par-tre gånger i hela tråden.

Att du inte ser detta är som sagt väldigt rödande!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Smulor är hopplösa i varulvsspel rent generellt tycker jag. Men om ni vill kan jag förklara hur jag tänkt och när.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ja, någon som vi är osäker på (Basse eller Octa?) får skriva i klartext vad det handlar om. Sedan är katten 100 % utanför påsen och vi kan öppet kartlägga och analysera vad som hände här.
Ok, Basse och Octa är båda aktiva nu!
@Basenanji och @Octagonal skriv varsitt inlägg som förklarar varför jag är grön, pista det exakt 12:15 så ni inte kan tjuvkika på varandra!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det är väl ändå lite långsökt att SL skickat ut info till ulvarna?
I vilket fall känns det som smulandet är klart nu, tycker vi fått två stabila grönanden av det.
Om man ska kräma ur något sista innan vi släpper det, vad skulle det vara? Låta någon vi är osäker på förklara det övertydligt?
Om vi ska spekulera så kanske Vimes frågade Anthrox om all info från bybo pm och därefter la sin beskrivning. Lite tveksamt att Vimes så tydligt hade brutit mot reglerna så snabbt annars och såpass tydligt.
Är jag ute och cyklar eller är vi kanske något på spåren?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det här tycker jag är märkligt av Vimes. Varför spekulera kring ulvarnas nattmord? Varför vill en bybo göra det?
???

Är det här på riktigt? Du undrar varför en bybo vill spekulera i om ulvarna har nattmord eller inte? Du tycker inte det är en intressant fråga? Du tycker inte att en eventuell frånvaro av nattmord har betydelse för spelet? Du tycker inte det är relevant för oss att veta hur många rundor vi har på oss?

Av många blajiga inlägg tar det här nog priset.
 
Top