Varulv Fight Club - Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Om vi ska spekulera så kanske Vimes frågade Anthrox om all info från bybo pm och därefter la sin beskrivning. Lite tveksamt att Vimes så tydligt hade brutit mot reglerna så snabbt annars och såpass tydligt.
Är jag ute och cyklar eller är vi kanske något på spåren?
Smart! Ja, det hade jag kanske gjort om jag varit ulv!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Gäller andra också, nu är jag trött på det här.Katten ute ur påsen om 9 minuter! Skriv och posta 12:15 om du vill visa att du förstår
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Smart! Ja, det hade jag kanske gjort om jag varit ulv!
Varför hade du då inte lite mer is i magen? Du hade ju inte behövt droppa så mycket tänker jag. Du har ju arrat många spel och att bryta mot regler känns inte likt dig. Om du inte hade Anthrox välsignelse dvs
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Varför hade du då inte lite mer is i magen? Du hade ju inte behövt droppa så mycket tänker jag. Du har ju arrat många spel och att bryta mot regler känns inte likt dig. Om du inte hade Anthrox välsignelse dvs
Ärligt talat hade jag inte sett grejen med "prata inte om PM" i reglerna utan fokuserat på hur drev-mekaniken fungerade. Jag utgick nog från att ulvarna hade alibi-roller eller att alla bybo-PM var olika (för det var så jag hade gjort det om jag inte plublicerade PM i startinlägget).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Varför hade du då inte lite mer is i magen? Du hade ju inte behövt droppa så mycket tänker jag. Du har ju arrat många spel och att bryta mot regler känns inte likt dig. Om du inte hade Anthrox välsignelse dvs
Fan jag önskar att jag var en så här smart ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Så här, om ingen förklarat smulgate innan 18 idag gör jag det då.
Men vi kan väl jobba på fler spår än bara detta?

Jag tycker att Fjodor nog är intressant med sin låga profil, är det så enkelt alltså? Ulvarna lågflyger (igen)? Brynolf är också en kandidat med lite spridda inlägg. Sidd är ju en joker, men inlägg #95 får mig att tvivla på hans ulv-status.

Vimes grönas av sin tidiga outning i inlägg #20, men lämnar ändå frågetecken efter sig, bl a för sin post om ev nattmord för ulvar. Vimes! Gröna dig i våra ögon först, spekulera om speldesignen sedan! Tack!

Jag kan ha blivit helt grundlurad av Octagonal! Men jag gillar liksom hans ”fynd” på Sidd, har svårt att tro att en ulv-Octa skulle göra så.

Waterhouse grönas av sina poster tidigt i rundan.

Andersson betraktar jag som grön mtp hans fundering kring spelet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag fattar inte vad @Waterhouse vill att jag ska skriva nu, men för att komma vidare och eftersom jag är då blaskig och så kan jag avslöja att mitt PM innehåller parenteser i meddelandets ”huvud” som inte återfinns i brödtexten
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
I alla varulvsspel heter bybor något, Marines, mellanstadiekidz, kulkramare som söker kärleken. I detta spel är bybo en fighter. Jag noterade detta och använde fighter som synonym med bybo i mitt första inlägg. När jag pressar Vimes om varför han inte gjorde något liknande verkar han inte riktigt fatta, men avslöjar i sitt försvarstal att han vet att bybo är fighter.
Brynolf visar att han förstår fighter genom att lägga in det i ett inlägg och blink blinka till mig. Impetigo fattar att jag är grön och skriver 73, vilket är summan av F+I+G+H+T+E+R
Octagonal gillar mitt första inlägg och skriver 3 min senare att vissa är helgröna och har sedan visat att han förstår Fighter. Basse pratar om att han ska fajtas etc och en eldefrit är kanske en fighter, fan vet jag? Sidd gjorde något ganska sent inlägg där han visade sig förstå också.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag gillar Waterhouse post! Och jag gillar vad jag har smulat nu, för ni andra bybor ser vad jag menar med att skiljetecken och parenteser är viktiga.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag fattar inte vad @Waterhouse vill att jag ska skriva nu, men för att komma vidare och eftersom jag är då blaskig och så kan jag avslöja att mitt PM innehåller parenteser i meddelandets ”huvud” som inte återfinns i brödtexten
Det antar jag att ulvarnas pm gör också? Typ Skvallertant (ulv). Jag har inte sett Fight Club så vet inte vad ulvar skulle kunna vara. Tycker detta var lite vekt basse
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det antar jag att ulvarnas pm gör också? Typ Skvallertant (ulv). Jag har inte sett Fight Club så vet inte vad ulvar skulle kunna vara. Tycker detta var lite vekt basse
Tvärtom det är ju jättesmart! Hur skulle en ulv våga chansa på det?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Tvärtom det är ju jättesmart! Hur skulle en ulv våga chansa på det?
? Om du är ulv och sitter med ditt ulv-PM men inte riktigt fattar vad byborna kallas i sin rubrik vore väl något lall om parenteser precis vad man skulle dra till med? SL har väl troligen använt samma typ av rubrik. "XXX (bybo)" respektive "YYY (ulv)".
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Impetigo fattar att jag är grön och skriver 73, vilket är summan av F+I+G+H+T+E+R
Haha, ok kanske det. Jag trodde han refererade till sida 73 i nån DnD-bok som tydligen var en bild på klassen Fighter.


Octagonal gillar mitt första inlägg och skriver 3 min senare att vissa är helgröna och har sedan visat att han förstår Fighter
Det tycker jag inte han gjort förrän precis nu. Tror inte han hunnit skriva av mig så han kanske är grön då.


Basse pratar om att han ska fajtas etc och en eldefrit är kanske en fighter, fan vet jag?
Nej, efrit är en demon typ. Att fajtas i sig är ju inget konstigt i fucking fight club. Skiljetecken? Tja jag tror nog han inte "har hajat" men är grön ändå.


Sidd gjorde något ganska sent inlägg där han visade sig förstå också
Det har jag inte sett.
 
Top