Nekromanti Farväl forumet

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag har inte ens träffat dig (du bannades innan jag ens fanns till), men jag gillar dig redan."

Tack för att jag plötsligt känner mig svingammal...


Storuggla, werters original in da house
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Tack för de vänliga orden. Men du skulle bara ana hur många användare jag har ignorerat. Jag ignorerade folk innan det fanns en funktion för det (man kunde skriva in en manuell kod som administratör). :gremsmile: Det är klart att jag ignorerar folk, men någon markering är det inte eftersom det inte syns. Kanske sväljer jag min stolthet och återkommer i framtiden, men det är inte väldigt troligt. Jag lär bidra så smått på vårt halvdöda kaleidoskopforum i alla fall.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jag saknar verkligen honom... David Tennant som Doctor Who DVS. I övrigt kan jag väl säga att det är trist när folk försvinner nästan oavsett anledning.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ymir said:
Heck, jag vill ju t.o.m. bli polare med Ymir och att han skriver till Fantasy!
Jag har för all del inget emot att prata ut om det är något specifikt gammalt som ligger och gror :gremsmirk:
Du får väl dyka upp på en forumöl. Men för min del är allt cool. Har du tid att skriva lite material?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Bara om jag får betalt för det, är jag rädd, har alldeles för många projekt redan (Eon, NX, och Messiah, + skriva en spelbar version av Vampire: Kindred of the East).

Men det är klart, har du någon -särskilt- bra idé som är right up my alley så kaaaanske...

Forumölar är också svåra just nu, men betalar ni mitt flyg från Kina så ska jag se vad jag kan göra :gremsmirk:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ajöken & tack för fisken Dimfrost! Vi ses, när vi ses helt enkelt!

/Johan K
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Bra där, att sluta hänga på WRNU är det bästa jag gjort. Sen gick det som det gick med det, men är man kanalpaddlare så är man. Däremot undrar jag om Troberg har tänkt igenom det här egentligen? En permaban är ju mycket få av oss förunnat! En sådan kan man ju inte bara kasta bort för att snacka lite GURPS en slö söndag.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Dimfrost, ha det bra i den verkliga världen. Jag känner dig inte men många kommer säkert sakna dig.

//Tjavva, som alltid tycker det är synd när någon lägger av med något som varit viktigt och kul, oavsett anledning.
 

Save

Veteran
Joined
24 Jun 2012
Messages
151
Tråden handlar om en forumits farväl till forumet. Huvudskälet anges som att personen inte vill vara på ett forum där en viss annan persons permanentban har blivit upphävd.

Det är några saker jag inte förstår. Dels varför en moderator skiljer ut nyare forumuter i diskussionen genom att be enbart "veteraner" ett prova ett tankeexperiment. Dels varför en redaktör är "orolig" för att folk ska läsa de urgamla inlägg som ledde till avstängningen och bilda sig en uppfattning enbart utifrån dessa.

De sakerna verkar inte ha med saken att göra.

Som saken ser ut har trådskaparen genom sitt huvudskäl kritiserat forumsledningen för beslutet att upphäva permanentbanningen av den andra personen. Skälet innebär uppenbarligen sådan kritik eftersom det annars hade räckt med ett farväl samt med hänsyn till hur reaktionerna i tråden har varit.

Ett sådant beteende bryter mot regel 9 som i dess nu relevanta delar lyder:

Respektera våra beslut. Alla moderatorbeslut kan överklagas till redaktionen. En överklagan ska skickas som privat meddelande till en av redaktörerna eller som epost till redaktion@rollspel.nu.

Det verkar alltså inte regelenligt att skriva en farvälpost med det innehåll som nämnts, utan innehållet skulle ha skickats till redaktionen genom privat meddelande till en av redaktörerna eller till redaktionens e-postadress.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Save said:
Det är några saker jag inte förstår. Dels varför en moderator skiljer ut nyare forumuter i diskussionen genom att be enbart "veteraner" ett prova ett tankeexperiment.
Det här kan jag förklara om du vill: Tankeexperimentet går ut på att för en stund bortse från att man känner Troberg sedan tidigare, så att man kan prova att se återkomsten ur nyare forumiters (=varit här mindre än 4 år) perspektiv.

Det är sant att det inte har med Dimfrosts avsked att göra, men nu har ju moderatorerna mycket snyggt klippt isär nyfikenhets-diskussionen till en egen tråd, så vi kan ju fortsätta där.

(Jag är inte moderator. Redaktionen, det är nog dags att plocka bort min "Hedersmoderator"-titel. Jag har tagit upp det tidigare, men det måste ha fallit emellan på något sätt.)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Save said:
Tråden handlar om en forumits farväl till forumet. Huvudskälet anges som att personen inte vill vara på ett forum där en viss annan persons permanentban har blivit upphävd.

Det är några saker jag inte förstår. Dels varför en moderator skiljer ut nyare forumuter i diskussionen genom att be enbart "veteraner" ett prova ett tankeexperiment. Dels varför en redaktör är "orolig" för att folk ska läsa de urgamla inlägg som ledde till avstängningen och bilda sig en uppfattning enbart utifrån dessa.

De sakerna verkar inte ha med saken att göra.

Som saken ser ut har trådskaparen genom sitt huvudskäl kritiserat forumsledningen för beslutet att upphäva permanentbanningen av den andra personen. Skälet innebär uppenbarligen sådan kritik eftersom det annars hade räckt med ett farväl samt med hänsyn till hur reaktionerna i tråden har varit.

Ett sådant beteende bryter mot regel 9 som i dess nu relevanta delar lyder:

Respektera våra beslut. Alla moderatorbeslut kan överklagas till redaktionen. En överklagan ska skickas som privat meddelande till en av redaktörerna eller som epost till redaktion@rollspel.nu.

Det verkar alltså inte regelenligt att skriva en farvälpost med det innehåll som nämnts, utan innehållet skulle ha skickats till redaktionen genom privat meddelande till en av redaktörerna eller till redaktionens e-postadress.
Vi har också regel 8 som du just bröt mot, så var inte så snabb med att ropa efter moderatoringripanden.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Äh.

Äh.

Så här är det: jag verkar inte riktigt kunna hålla mig härifrån, och då är det enbart fånigt att hävda att jag inte ska skriva några inlägg. Jag har ändå inga andra principer, så varför ska jag hålla mig till en angående det här?

Dessutom måste jag konstatera att jag faktiskt kan stå ut med att vara på samma forum som Troberg, oavsett vad jag befarade innan ...

Så: jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel och att det hela var ganska melodramatiskt och fånigt av mig. Nu är jag hur som helst tillbaka.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Re: Äh.

Så: jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel och att det hela var ganska melodramatiskt och fånigt av mig. Nu är jag hur som helst tillbaka.
Inte för att jag känner dig, men du är säkert inte värre än någon annan här på forumet. Och välkommen tillbaka :gremsmile:
 
Top